2024-07-24, 18:14
Medlem
GrandiosaMexicanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Så ni är fortfarande proxykränkta för några gårdar som vi svenskar satte i brand för 700 år sedan?
Ett tips i all välmening: Gå vidare...

Citat:
Ursprungligen postat av Lundbonden
Det enda svensk hatet som finns i Skåne är från Supras och grupperingar från HBG. Finns inget seriöst politiskt parti i Skåne som vill göra Skåne självständigt. Ingen bryr sig om vad som hände 800 år sedan. Snapphanar dödade många svenskar också.

Två bondebajare som förnekar svenskt folkmord. Fräscht. Har ni ens gått klart högstadiet? Ig i historia?
Citera
2024-07-24, 18:19
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Så ni är fortfarande proxykränkta för några gårdar som vi svenskar satte i brand för 700 år sedan?
Ett tips i all välmening: Gå vidare...
Våra förfäder torterades. Barn och kvinnor stängdes in i lador som sattes i brand. Grundvattnet i Helsingborg förgiftades som hämnd för att den danska armén hyllats som befriare vid sin landstigning. Det är inte någonting som förlåts.
Citera
2024-07-24, 18:21
Medlem
Lundbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Våra förfäder torterades. Barn och kvinnor stängdes in i lador som sattes i brand. Grundvattnet i Helsingborg förgiftades som hämnd för att den danska armén hyllats som befriare vid sin landstigning. Det är inte någonting som förlåts.

Nähe, men du gillar ju DIF.
Citera
2024-07-24, 18:22
Medlem
GrandiosaMexicanas avatar
Citat:

Citat:
Sverige är ett av ytterst få länder i Europa som genomfört etnisk rensning, folkomflyttningar och andra brutala övergrepp i ockuperade områden – och kommit undan med det.

Fyfan och två äckliga dalmas bajare sitter här och hyllar sådant här? Som att mitt hat mot den bajs klubben inte redan var stort nog.
Citera
2024-07-24, 18:23
Medlem
Citat:
Nähe, men du gillar ju DIF.
Om valet står mellan DIF och mff är det självklart att jag önskar att Djurgården vinner den kampen. Det betyder inte att jag gillar någon annan än HIF.

Det är precis samma grej som att man vill att de allsvenska lagen ska åka ut ur europacuperna. Man önskar förluster för de konkurrenter som man har närmast. Jag är inte så stockholmscentrerad att jag ser 08orna som våra mest hatade motståndare. Jag har inget komplex. Bara hat.
Senast redigerad av Needs.more.brandy 2024-07-24 kl. 18:39.
Citera
2024-07-24, 19:11
Medlem
Lundbondens avatar
Citat:
Om valet står mellan DIF och mff är det självklart att jag önskar att Djurgården vinner den kampen. Det betyder inte att jag gillar någon annan än HIF.

Det är precis samma grej som att man vill att de allsvenska lagen ska åka ut ur europacuperna. Man önskar förluster för de konkurrenter som man har närmast. Jag är inte så stockholmscentrerad att jag ser 08orna som våra mest hatade motståndare. Jag har inget komplex. Bara hat.

Jag har respekt för samtliga 08a lag men du skriver paragrafer om hur bra DIF är varje vecka medans du kastar skit på Bajen. Det har tom skapats memes av AIKare och Bajare om hur du runkar av DIF.
Citera
2024-07-24, 19:15
Medlem
lemmy124s avatar
Senast jag kollade var det främst skåningar som bytt sida som härjade. Det var snarare ett inbördeskrig och om ni har borgarsläkter så var antagligen era förfäder förrädare mot Danmark.

Sitta och öka motsättningar i rent söndra och härska manér. Ni är sannerligen ett gäng blattar tydligen.
Citera
2024-07-24, 19:36
Medlem
buisnismannens avatar
Citat:
Jag har respekt för samtliga 08a lag men du skriver paragrafer om hur bra DIF är varje vecka medans du kastar skit på Bajen. Det har tom skapats memes av AIKare och Bajare om hur du runkar av DIF.

Var kan benim skåda dessa memes?
Citera
2024-07-24, 19:37
Medlem
CaptainInsane-os avatar
En skåning ska plöja sin jord, så att de svenska får mat på sitt bord.
Citera
2024-07-24, 19:57
Medlem
Det som stör mig mest är att detta tugget emot skåningar har blivit politiskt korrekt. Om jag skulle bete mig på ett liknande sätt översatt till konflikten mellan Storbritannien och den irländska terrorstaten hade många tyckt att det var hets mot folkgrupp osv, men bara för att det gäller svenskar mot skåningar så tycker Svenssons att det är OK. Det här är ju precis samma typ av personer som håller på terroristerna när de kollar Bloody Sunday.

Citat:
Ursprungligen postat av lemmy124
Senast jag kollade var det främst skåningar som bytt sida som härjade. Det var snarare ett inbördeskrig och om ni har borgarsläkter så var antagligen era förfäder förrädare mot Danmark.

Sitta och öka motsättningar i rent söndra och härska manér. Ni är sannerligen ett gäng blattar tydligen.
Det är i så fall ni som är blattar. Skånes ursprungsbefolkning är inte svensk. Ni är invandrare.
Citera
2024-07-24, 20:09
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av GrandiosaMexicana
Två bondebajare som förnekar svenskt folkmord. Fräscht. Har ni ens gått klart högstadiet? Ig i historia?

Trist.
Jag känner dock 0 ansvar för det, det hoppas jag ni förstår?

När ni säger "era förfäder" så har ni släktforskat att så också är fallet? Jag tänker så att ni inte egentligen har blod från någon annan ort (vars ledare har begått andra brott mot mänskligheten...)?
Senast redigerad av QuantumQuill 2024-07-24 kl. 20:16.
Citera
2024-07-24, 20:13
Medlem
Citat:
Trist.
Jag känner dock 0 ansvar för det, det hoppas jag ni förstår?

När du ni säger "era förfäder" så har ni släktforstat att så också är fallet? Jag tänker så att ni inte egentligen har blod från någon annan ort (vars ledare har begått andra brott mot mänskligheten...)?
Korrekt. Det finns belägg för att min släkt är till merparten urskånsk. Ena sidan av släkten härrör bak till när Skåneland tillhörde Danmark. Sen har jag lite svenskt och lite brittiskt blod, men mer Skåne. Jag ser mig som skåning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in