2024-04-07, 14:05
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Fast då borde det väl vara BP:s supporters som bojkottar? Förstår inte varför andra lag skall lägga sig i hur BP sköts, när inte BP:s supporters verkar ha något att invända.

(skall förresten flika in att jag är emot både VAR och att ha Reinfeldt som ordförande, men trots allt valdes Reinfeldt i en demokratisk process. Tycker man skall söka andra vägar att stoppa VAR och Reinfeldt än att bojkotta de med ”fel åsikt”)
BP har haft banderoll emot VAR osv. Deras ledning agerar utan riktigt stöd är min känsla.
Citera
2024-04-07, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Fast då borde det väl vara BP:s supporters som bojkottar? Förstår inte varför andra lag skall lägga sig i hur BP sköts, när inte BP:s supporters verkar ha något att invända.

(skall förresten flika in att jag är emot både VAR och att ha Reinfeldt som ordförande, men trots allt valdes Reinfeldt i en demokratisk process. Tycker man skall söka andra vägar att stoppa VAR och Reinfeldt än att bojkotta de med ”fel åsikt”)
Det är det här med solidariteten, att fotbolls Sverige står enade för demokrati och mot BP.

(skall förresten flika in att jag inte är totalitära mot VAR utan att det beror på hur det ska användas, vad det kostar, vem ska betala med mera)
Citera
2024-04-07, 18:23
Medlem
ricardo22s avatar
Jag trodde först att publiken var målad i Malmö. Sen gick det upp för mig.

Otroligt snygg och framförallt kreativt. Slå faktiskt Aiks tifo från förra omången.
Citera
2024-04-07, 18:46
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
BP har haft banderoll emot VAR osv. Deras ledning agerar utan riktigt stöd är min känsla.

Deras ledning skiter i dom med andra ord. Därav blir det ju mer poäng när just AIK-fansen gör som de gör. Eftersom deras agerande verkligen märks hos BPs ledning. Här gick de alltså miste om ca 10000 betalande fans. Frågan är om de ens gick jämnt upp med tanke på kostnad att hyra Friends, kostnad som de säkert haft inför att ha med med publikvärdar, ordningsvakter etc.

Om de inte lyssnar på deras egna fans så kanske de just tvingas lyssna när kassakistan blir mindre.
Citera
2024-04-07, 18:57
Medlem
Petterrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ricardo22
Jag trodde först att publiken var målad i Malmö. Sen gick det upp för mig.

Otroligt snygg och framförallt kreativt. Slå faktiskt Aiks tifo från förra omången.
Det var riktigt snyggt och kreativt!
Citera
2024-04-07, 18:59
Medlem
erikp121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petterror
Det var riktigt snyggt och kreativt!
Håller med. Riktigt fiffigt.

---

En sport är ingen sport och så vidare. Jag vet att vi har tagit GULD, men orkar inte ens uppdatera signaturen. Det går fort i Hockey.
Citera
2024-04-07, 19:00
Medlem
Julinhos avatar
Galet snygg målning av Malmö idag, hatten av!
Citera
2024-04-07, 20:41
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Deras ledning skiter i dom med andra ord. Därav blir det ju mer poäng när just AIK-fansen gör som de gör. Eftersom deras agerande verkligen märks hos BPs ledning. Här gick de alltså miste om ca 10000 betalande fans. Frågan är om de ens gick jämnt upp med tanke på kostnad att hyra Friends, kostnad som de säkert haft inför att ha med med publikvärdar, ordningsvakter etc.

Om de inte lyssnar på deras egna fans så kanske de just tvingas lyssna när kassakistan blir mindre.
Spela dom inte på tele2.

Citat:
Ursprungligen postat av Julinho

Länk? Hade fullt upp att tvätta bort svartmögel så missade.
Citera
2024-04-07, 21:30
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Spela dom inte på tele2.

Jo stämmer! Finns så många i storstaden att man blandar ihop dom. Något billigare då förmodligen.
Citera
2024-04-07, 21:36
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julinho

Den var sinnessjukt snygg live, väldigt bra effekt med myllret från klacken. Enda bra insatsen deras publik tycks ha stått för.

Drack öl med ett gäng mffare på möllan efter och även där sades det "man hörde typ mest er i klacken", men det säger man förstås inte öppet.
Citera
2024-04-07, 23:54
Medlem
ricardo22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananjuice
Den var sinnessjukt snygg live, väldigt bra effekt med myllret från klacken. Enda bra insatsen deras publik tycks ha stått för.

Drack öl med ett gäng mffare på möllan efter och även där sades det "man hörde typ mest er i klacken", men det säger man förstås inte öppet.
Jag undrar vad Mff publikens tappade ljudvolym de senaste åren beror på egentligen. Det är ju så klart en mättnad över att alltid vinna på planen. Men jag tror också att det har att göra med att man inte har något att sträva efter på läktaren.

De är den enda klubben som spelar så nära sin maxkapacitet så ofta . Djurgården, Bajen och Aik kan fortfarande höja publiksnittet och ha unika annorlunda stormatchupplevelser. Det är en stor skillnad på Hammarby-Aik inför 30 000 åskådare och Hammarby- Värnamo inför 19 000. Det blir en annan laddning och allt det där.

För Mff publiken är det nog ganska mycket samma sak. Mff- Värnamo inför 19 000 eller Mff-Hammarby inför 21 000 är helt enkelt för likt upplevningsmässigt. Det ser ungefär likadant ut, inte mycket till skillnad på känslan kring arenan eller på väg till den, inget nytt som väcks till liv inom en. Då blir det ganska dåsigt.
Senast redigerad av ricardo22 2024-04-07 kl. 23:57.
Citera
2024-04-08, 03:06
Medlem
Gallachers avatar
Bajen solklart vinnare idag ljudmässigt.

Något var riktigt off idag på de norra läktarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in