2024-07-23, 14:37
Medlem
116-Sofias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theken1891
Gnaget var alltså närmare 4000 pers en måndag i Göteborg? Visst, semestertider men siffror som vi ser denna säsong (på bortamatcher) har vi aldrig haft tidigare i Allsvenskan.

En fjärdedel är korrekt, skrev fel.
Citera
2024-07-23, 15:28
Medlem
Needs.more.brandys avatar
OK så bajen och AIK har många supportrar? Då vet vi.
Citera
2024-07-23, 16:01
Medlem
116-Sofias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
OK så bajen och AIK har många supportrar? Då vet vi.

Du anser att det är irrelevant att prata om antalet supportrar på hemmaplan och bortaplan i en tråd om supporterkultur?

Vi borde istället diskutera till vilken grad varenda lag blir släktat på läktaren så fort ett stockholmslag kommer på besök?

GAIS i allsvenskan är ett välkommet uppsving då man faktiskt får möjlighet att besöka Göteborg med en stor mängd supportrar. Jag vet inte hur nöjda dom är själva med sin läktarsäsong men mot Bajen var dom väldigt svaga, utan att haft några större förväntningar.
Senast redigerad av 116-Sofia 2024-07-23 kl. 16:06.
Citera
2024-07-23, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 116-Sofia
Du anser att det är irrelevant att prata om antalet supportrar på hemmaplan och bortaplan i en tråd om supporterkultur?

Vi borde istället diskutera till vilken grad varenda lag blir släktat på läktaren så fort ett stockholmslag kommer på besök?

GAIS i allsvenskan är ett välkommet uppsving då man faktiskt får möjlighet att besöka Göteborg med en stor mängd supportrar. Jag vet inte hur nöjda dom är själva med sin läktarsäsong men mot Bajen var dom väldigt svaga, utan att haft några större förväntningar.
Jag har inte sagt att det är irrelevant. Däremot är det uttjatat. Alla vet liksom att 08-klubbarna kan dra rejäla följen, i synnerhet på så bekvämt avstånd som det faktiskt är mellan Stockholm och Göteborg. Det finns 32 elitfotbollslag i Sverige och ändå är det typ tre lag som frekvent diskuteras.

Vad tycker folk t ex om Landskronas följe borta mot Varberg? De var faktiskt överraskande många, överröstade hemmapubliken konstant och hade tom. en liten bränning i skånska flaggans färger. Jag säger detta som HIF:are. Kan dela ut lite beröm när våra lokalrivaler för en gångs skull gör något bra.

Tycker inte heller att vårt eget skånetema har uppmärksammats tillräckligt, kolla dessa bilderna,:
https://www.hbgkompaniet.se/ik-oddevold-helsingborgs-if-20-7-2024/
Senast redigerad av Needs.more.brandy 2024-07-23 kl. 16:26.
Citera
2024-07-23, 16:24
Medlem
ruckaalis avatar
Citat:

Nu är det ju ingen som ifrågasatte vår läktarinsats mot Bajen. Det finns naturligtvis omständigheter som spelar in.

Vi ifrågasätter siffrorna ni lite slumpmässigt slänger ur er. Om Bajen var 6000 och AIK 2000 är väl det väldigt bra och imponerande. Finns ingen anledning att Bajen och AIK lägger på ytterliggare 2000. Går liksom inte att bevisa.
Citera
2024-07-23, 16:39
Medlem
116-Sofias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruckaali
Nu är det ju ingen som ifrågasatte vår läktarinsats mot Bajen. Det finns naturligtvis omständigheter som spelar in.

Vi ifrågasätter siffrorna ni lite slumpmässigt slänger ur er. Om Bajen var 6000 och AIK 2000 är väl det väldigt bra och imponerande. Finns ingen anledning att Bajen och AIK lägger på ytterliggare 2000. Går liksom inte att bevisa.

Så när AIKs SLO rapporterar 2772 personer på bortasektionerna igår menar du att han drar siffran ur röven? Eller när Bajen säljer slut sina sektioner på 5500 biljetter och sen uppskattar någon att ca 500-1000 av dom närliggande sittplatser var bajare.

Du är inte medveten om att alla bortaföljen på dom tilldelade bortasektionerna hos alla lag i serien rapporteras?
Citera
2024-07-23, 17:53
Medlem
ruckaalis avatar
Citat:
Så när AIKs SLO rapporterar 2772 personer på bortasektionerna igår menar du att han drar siffran ur röven? Eller när Bajen säljer slut sina sektioner på 5500 biljetter och sen uppskattar någon att ca 500-1000 av dom närliggande sittplatser var bajare.

Du är inte medveten om att alla bortaföljen på dom tilldelade bortasektionerna hos alla lag i serien rapporteras?
Du skrev att en tredjedel var AIK vilket inte stämmer. Och hälften var inte Bajen. Ingen kan uppskatta hur många som var på andra sektioner så det är rätt onödigt att ens försöka göra. Där av menar jag att det inte finns någon anledning att lägga på ett visst antal utöver bortasektionen. Men som sagt de är imponerande följen oavsett antalet.
Citera
2024-07-24, 17:33
Medlem
Lundbondens avatar
https://usercontent.one/wp/www.hbgkompaniet.se/wp-content/uploads/2024/07/iko-4-1536x862.png

Svenskhatet frodas i Helsingborg
Citera
2024-07-24, 17:47
Medlem
GrandiosaMexicanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lundbonden
https://usercontent.one/wp/www.hbgkompaniet.se/wp-content/uploads/2024/07/iko-4-1536x862.png

Fint att se. Finns ingen i Skåne som gillar Sverige och de folkmord/utrensning ockupantmakten begått mot våra förfädrar. Men vad vet du om det ditt Stockholms troll. Vi har likt maffansen sjunger aldrig velat vara svenskar befria Skåne från Svearike land. I vårt blod rinner det inte blågult utan rödgult.

Sluta skriva här räcker du trollar på andra forum.
Senast redigerad av GrandiosaMexicana 2024-07-24 kl. 17:49.
Citera
2024-07-24, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lundbonden

Det är en textrad från en gammal sång som jag kommit på. Inspirationen hämtades från PAOK i Grekland. De sjöng en melodi på sitt årsmöte som snabbt spreds över hela Europa. Vi var lite före IFK Göteborg och AIK t ex och vår sång handlar om skånsk frihetskamp.

https://m.youtube.com/watch?v=GLEOmqdxbC4&pp=ygUHUGFva2FyYQ%3D%3D

Åh friskyttar
Vik er aldrig
För fienden
Kom nu hjälp till och befria Skåneland
Hämnas alla gårdar som di svenske satt i brand

Från början sjöngs denna sång enbart på hockey och med ordet "snapphane" istället för "friskyttar". Den uppfattades som kontroversiell på HIF eftersom många HIF:are fortfarande såg sig som svenskar. Numera verkar det dock finnas en bred uppslutning bakom Skånes frihet från Sverige. Banderollerna i Uddevalla var väldigt tydliga.

Edit: Jag har kollat upp hur gammal sången är och jag tror att den härstammar från 2006 någon gång.
Senast redigerad av Needs.more.brandy 2024-07-24 kl. 18:05.
Citera
2024-07-24, 18:12
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Det är en textrad från en gammal sång som jag kommit på. Inspirationen hämtades från PAOK i Grekland. De sjöng en melodi på sitt årsmöte som snabbt spreds över hela Europa. Vi var lite före IFK Göteborg och AIK t ex och vår sång handlar om skånsk frihetskamp.

https://m.youtube.com/watch?v=GLEOmqdxbC4&pp=ygUHUGFva2FyYQ%3D%3D

Åh friskyttar
Vik er aldrig
För fienden
Kom nu hjälp till och befria Skåneland
Hämnas alla gårdar som di svenske satt i brand

Från början sjöngs denna sång enbart på hockey och med ordet "snapphane" istället för "friskyttar". Den uppfattades som kontroversiell på HIF eftersom många HIF:are fortfarande såg sig som svenskar. Numera verkar det dock finnas en bred uppslutning bakom Skånes frihet från Sverige. Banderollerna i Uddevalla var väldigt tydliga.

Edit: Jag har kollat upp hur gammal sången är och jag tror att den härstammar från 2006 någon gång.

Så ni är fortfarande proxykränkta för några gårdar som vi svenskar satte i brand för 700 år sedan?
Ett tips i all välmening: Gå vidare...
Citera
2024-07-24, 18:13
Medlem
Lundbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrandiosaMexicana
Fint att se. Finns ingen i Skåne som gillar Sverige och de folkmord/utrensning ockupantmakten begått mot våra förfädrar. Men vad vet du om det ditt Stockholms troll. Vi har likt maffansen sjunger aldrig velat vara svenskar befria Skåne från Svearike land. I vårt blod rinner det inte blågult utan rödgult.

Sluta skriva här räcker du trollar på andra forum.

Det enda svensk hatet som finns i Skåne är från Supras och grupperingar från HBG. Finns inget seriöst politiskt parti i Skåne som vill göra Skåne självständigt. Ingen bryr sig om vad som hände 700 år sedan. Snapphanar dödade många svenskar också.
Senast redigerad av Lundbonden 2024-07-24 kl. 18:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in