Citat:
Ursprungligen postat av
116-Sofia
Du anser att det är irrelevant att prata om antalet supportrar på hemmaplan och bortaplan i en tråd om supporterkultur?
Vi borde istället diskutera till vilken grad varenda lag blir släktat på läktaren så fort ett stockholmslag kommer på besök?
GAIS i allsvenskan är ett välkommet uppsving då man faktiskt får möjlighet att besöka Göteborg med en stor mängd supportrar. Jag vet inte hur nöjda dom är själva med sin läktarsäsong men mot Bajen var dom väldigt svaga, utan att haft några större förväntningar.
Jag har inte sagt att det är irrelevant. Däremot är det uttjatat. Alla vet liksom att 08-klubbarna kan dra rejäla följen, i synnerhet på så bekvämt avstånd som det faktiskt är mellan Stockholm och Göteborg. Det finns 32 elitfotbollslag i Sverige och ändå är det typ tre lag som frekvent diskuteras.
Vad tycker folk t ex om Landskronas följe borta mot Varberg? De var faktiskt överraskande många, överröstade hemmapubliken konstant och hade tom. en liten bränning i skånska flaggans färger. Jag säger detta som HIF:are. Kan dela ut lite beröm när våra lokalrivaler för en gångs skull gör något bra.
Tycker inte heller att vårt eget skånetema har uppmärksammats tillräckligt, kolla dessa bilderna,:
https://www.hbgkompaniet.se/ik-oddevold-helsingborgs-if-20-7-2024/