• 1
  • 2
2024-07-24, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Jag har använt dessa och det mesta har hängt uppe i flera år De är faktiskt bra. Man ska dock läsa instruktionerna på hur man ska ta av dem. Om man gör som man ska är det lätt. Om man inte läser följer delar av väggen med jag är dålig på att läsa instruktioner så lärde mig det den hårda vägen.

Hur ska de tas bort?
Citera
2024-07-24, 19:13
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bryling
Hur ska de tas bort?

Där är en liten flik som är utan tejp som man håller i. Sedan drar man inte utåt utan rakt neråt iiksom. Då lossnar den fint från underlaget. Jag tog tag i fliken och slet utåt och då följde puts och allt annat med. Det är stark tejp - den är faktiskt skitbra. Hängt upp tavlor och annat med dem - och inget har hittils åkt ner.
Citera
2024-07-24, 20:48
Medlem
Kör det här så sitter det.
https://www.clasohlson.com/se/Montag...hoClmoQAvD_BwE
Citera
2024-08-02, 13:15
Medlem
HBTKuks avatar
Status:

Hade en ljus natt häromsistanes och det drogs mycket i persinnerna. Ingen synlig påverkan än så länge. Alla funktioner till synes intakta.
Citera
2024-08-19, 20:17
Medlem
HBTKuks avatar
Sitter fortfarande bra. Inga missljud har hörts och konstruktionen förefaller intakt.
Citera
2024-10-19, 09:52
Medlem
HBTKuks avatar
De sitter fortfarande kanon. Inga missljud.
Citera
2025-02-14, 18:15
Medlem
HBTKuks avatar
Fortfarande sitter persinennerna som berget. Inte minsta missljud eller liknande trots visst användande.
Citera
2025-09-23, 20:16
Medlem
HBTKuks avatar
Sitter fortfarande som berget.
Citera
2025-09-24, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HBTKuk
Sitter fortfarande som berget.

Puh! Var orolig där ett tag!
Citera
2025-09-24, 16:34
Moderator
Tystnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HBTKuk
En av Tesas dubbelhäftande tejper.

Ja dom är riktigt jäkla bra ,speciellt den som är vit och ca 2 mm tjock med dubbelhäftande tejp på bägge sidorna, den är alltså lite mjuk och när man trycker fast det man skall fästa så fäster det riktigt ordentligt och blir lite "fjädring" över det hela som gör det verka fästa bättre, dom har en tejp som är jätte tunn självhäftande men den sitter inte alls bra liksom för stumt.

Nu har jag visserligen inte satt upp så tunga grejor som persienner men intressant läsa att detta verka funka bra.

en sak bör man dock tänka på om man hyr sin bostad och tänker flytta , att det kan vara ett helsike få väck tejp resterna vid slut städningen speciellt om tejpen har utsatts för värme och solstrålning
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in