Citat:
Ursprungligen postat av
PleaseIgnore
Har ingen lust att inte citera nt, tbh. Men jag vill grna mrda allt. S vi ska kasta ISS, och vi betalar privata intressen att gra det.
Sen ska vi (kanske) erstta ISS med en annan station, och vi betalar privata intressen fr att gra det.
Man kunde ifrgastta NASA. Eller, man borde ifrgastta NASA. Vafan gr dom?
Det finns skert mnga som r kritiska till detta.
Jag sjlv var aldrig ett fan till en sdan bjsse till rymdstation, men jag r ju som jag r.
Nu fr man ju titta p tidsaspekten, ISS brjar bli gammal. Det som jag tycker r lite underligt r att man snder upp Axioms lilla station att docka med ISS och sedan drar loss den till en ny start p nsta station.
Det kan ju ocks vara s att ISS har verlevt sin tid. Men man sger 2030--2032 man har allts frlngt livslngden (kan man gra likadant med Biden?). Ja skmt sido.
ISS har lrt oss mycket men till slut blir det ocks en gkunge som skall underhllas. Jag har alltid hvdat att vi skall ha flera stationer i olika banor. Vi skall ha mycket hg hjd p vissa fr att utforska rymden.
Drfr r jag mycket glad att man planerar och konstruerar Gateway Station (Lunar Gateway). En liten station i omlopp runt mnen r SMASKENS fr rymdentusiaster.
Hur man utvecklar den nya stationen med frsta del Axioms har jag ingen uppfattning om. Jag vill ha riktiga rymdfrder, mnen, Mars och beyond.