Citat:
Ursprungligen postat av
easylover
Tänkte precis på det här. Kanske inte alls speciellt långsökt. Det känns flackigt bland FBs proffsutredare just nu. Den ena är bombsäker på hedersmord, den andra föreslår att en blond och blåögd tjej ska ha kidnappats från sitt hem eller blivit ihjälslagen av vikter från det närliggande gymmet (ytterst tveksamt, men jag uppskattar er kreativitet).
Nu hoppas vi att vi snart får nya säkra uppgifter från bylingen så att ett eller flera spår kan avskrivas.
Ja, de blir ju så här inne, de spekuleras hej vilt när man inte har så mkt att gå på. Men de kommer väl klarna under kommande veckor vad de är som har hänt. Man får invänta obduktionen, efter de får vi antagligen reda på vad hon dött av, och om man läser mellan raderna så verkar de vara antingen trubbigt våld som använts och/eller kraftigt våld mot huvudet. Polisen var noga med att understryka att inget skjutvapen har använts.
Hedersmord är väl ingen jätte dum gissning, de där med gymmet handlar enbart om att dom letar efter vittnen, de stängde kl 23, och polisen tror att dumpningen skedde runt midnatt. Så någon kan ha sett/hört något på väg hem därifrån. Men de som irriterar mig är att hon inte har någon id handling eller mobil på sig. De stärker min tes på att hon blivit bortförd från sitt hem, och hon kan faktiskt ha blivit mördad där, men de känns lite riskabelt att släpa på en kropp vid den tiden som jag tror är sen eftermiddag/tidig kväll. Så därför tror jag att hon följt med frivilligt, blivit körd till ett ställe, blivit mördad där, sen dumpad där hon hittas. Men då kommer nästa fråga, varför dumpa henne just där när de finns andra alternativ som att gräva ner henne. Det är märkligt, och jag gillar inte när de finns för många frågetecken