2024-07-23, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saga23
Men regga fel ras ? Nej köper inte det , mer akut registrering efter att ha läst här

TACK!!! Fattar ej oavsett stressad osv man är så glömmer man fan inte bort raset på sitt husdjur😂😂
Citera
2024-07-23, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Toolbox65
Ja jag skrev fel att kvinnan där på hundhjälpen Lotta Strandh skulle vara uppfödaren . Men det är flera kort där på E kullen och Essie är med i ett inlägg där det står att hon fyller snart 1 år i mars 2023 , fyllde 1 månad senare .
Kanske är dom som skrivit fel annars blir det ännu konstigare allting .

Kennel Ledsagaren är uppfödaren

Essie heter inte Essie utan Ledsagarens Tove Jansson .
Citera
2024-07-23, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotbollen2424
Så han skrev fel ras på hunden för han glömde bort vilken ras essie är? Näe dedär går jag ej på

Chip nummret vad jag vet har han inte ens gått ut me.. bara dom fyra sista om jag minns rätt.
Citera
2024-07-23, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av just_a_girl
Det verkar inte som om lägret var planerat, hux flux åker man på ett läger med dottern för att hon "inte ska fatta vad som hänt" och hon tror att hunden är på sjukhuset. Vilken förklaring till varför hon skulle vara på sjukhus har man då gett dottern. Eller är dottern medveten om att Essie är skadad då hon eller någon i hennes närhet skadat hunden eller då den skadats av en olycka på gården? Tycker inte att man kan utesluta drunking i poolen, Essie kan ha jagat efter något djur under överdraget och drunknat. Genom att ha dottern bortrest ser man till att ingen får tala med henne om detta, sannolikt bemödar sig inte polisen heller att höra henne utan köper att "hon måste skyddas". Då dottern kommer hem tar man bort hittelönen och ingen har intresse av att grilla dottern med frågor. Istället sätter man sitt hopp till att försäkringsbolaget betalar ut en summa. Det finns INGA observationer på hunden efter att hon ses i familjens egen trädgård trots 100.000 kr i belöning. Det är anmärkningsvärt.

Vilket läger kan man åka till " på en sista minuten" ? Är det inte föranmälan som gäller på sommarläger...?
Citera
2024-07-23, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotbollen2424
Men det är visst fuffens på det, detta är inte ens en vanlig ”hund” som dom själva påstår… Fan d första man gör om hunden är värd sådär jävla mycket som P säger så är fan d första man gör man reggar den direkt!!

Han reggade hunden med helt fel uppgifter efter att tråden på flashback diskuterat om DETTA.

Men nu har han ändrat why? För att han vart här inne och läst.

Tidigare så visade han allmänheten video/bild men som var klipp o polisen har orginal versionen. Diskuterades på flashback om att man kan undrar varför ej tidsstämplarna syns och varför den klippts för oss allmänheten. Därefter att de diskuterats i flashback tråden så efter de publicerade han till allmänheten där man ser tiden etc.

Sedan publicera dom ett inlägg även som finns här i tråden nån sida bak, där dom försökte ge hyfsade svar en rad olika saker, men som många faktiskt lyckas se igenom, folk blockas höger och vänster de räcker gott pch väl att man bara ifrågesätter 1-2saker så ryker man från gruppen. En person tillomed var ute och sökte efter Essie och hade ifrågesatt en sak och blev därefter blockad.

Jag var ute och körde och kom utanför Torstuna till en gård med silo som mediumet han skrev om skulle ha sett. Såg 3 hundar 3-400 meter ute på ett fält och stannade bilen och skulle kolla i gruppen , då var jag blockad .
Ringde hem till sambon och bad han kolla i gruppen vad det stod om silo och gård och då är han också blockad .
Jag bara vände bilen och körde tillbaka .
7 mil enkel resa typ och ändå skrev jag att jag skulle åka och leta på en gång i gruppen och då blockerar han .
Bara för jag frågat varför dottern inte hade med sig Essie när hon var på resa och om ev personer kunnat lyft henne över gunnebostängslet som han sa fanns utanför Häcken .

Trevlig typ !
Citera
2024-07-23, 19:36
Medlem
Citat:
Jag var ute och körde och kom utanför Torstuna till en gård med silo som mediumet han skrev om skulle ha sett. Såg 3 hundar 3-400 meter ute på ett fält och stannade bilen och skulle kolla i gruppen , då var jag blockad .
Ringde hem till sambon och bad han kolla i gruppen vad det stod om silo och gård och då är han också blockad .
7 mil enkel resa typ och ändå skrev jag att jag skulle åka och leta på en gång i gruppen och då blockerar han .
Bara för jag frågat varför dottern inte hade med sig Essie när hon var på resa och om ev personer kunnat lyft henne över gunnebostängslet som han sa fanns utanför Häcken .

Trevlig typ !

Jaaa de va dig jag menade när jag skrev, kommer inte ihåg vem det var…. Må gud belöna dig.
Citera
2024-07-23, 19:38
Medlem
Citat:
Ja jag skrev fel att kvinnan där på hundhjälpen Lotta Strandh skulle vara uppfödaren . Men det är flera kort där på E kullen och Essie är med i ett inlägg där det står att hon fyller snart 1 år i mars 2023 , fyllde 1 månad senare .
Kanske är dom som skrivit fel annars blir det ännu konstigare allting .
Om du bläddrar på hundhjälpens sida så finns det även en E-kull 2020. Finns även ett inlägg när E och F-kullen träffas och F-kullen föddes våren 2021 och alla hundar ser lika stora ut. Även bild från ett veterinärbesök med E-kullen 2022 där man ser att hundarna är kring året redan. Så du ska nog inte lägga för mycket energi på detta. Bara för att det är svarta labradorer med på bilderna så betyder det inte att det är Essie.
Citera
2024-07-23, 19:39
Medlem
LilzAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av just_a_girl
https://pic8.co/sh/DmmcCL.jpg

Är det bara jag som tycker det ser ut som en kvinnas ansikte? En människonäsa, kinder och mun ser jag.
Men tror också man lurar ögat och ser vad man "vill" se. Är nog bara blurriga pixlar.
Senast redigerad av LilzA 2024-07-23 kl. 19:42.
Citera
2024-07-23, 19:42
Medlem
HappySnowmans avatar
Citat:

Trevlig typ !
Hoppas han läser detta och skäms!! Han är alldeles för snabb med att bli snarstucken, men det verkar vara hans personlighet.

Det finns ingenting konstigt med dina frågor. Man förstår att du hade missuppfattat att dottern och mamman gav sig av på morgonen när hunden var borta och att du trodde att resan var planerad i förväg. Det borde han också förstå och det hade han bara kunnat förklara med en mening. Och stängslet och det eventuella lyftet är en oerhört intressant fråga som han borde besvara om han vill bli uppfattad som en ärlig typ.

7 mil... Han borde swisha dig!
Citera
2024-07-23, 19:42
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Pappan har haft över miljonen i årsinkomst, mamman hade väl pendlat mellan 300K till 800K per år. Så jag har lite svårt att tro att radhuset står och faller med att A tvingas bo hemma för att kommunen är inkompetent. Känns som att man ska klara betala ett radhus med runt 1,5 miljoner per år.

Om man har ett funktionshindrat barn kan man tjäna en del på att barnet bor hemma. Boendekostnad ska hon stå för själv i och med att hon är myndig och de får då bostadstillägg. Det har blivit höjt så jag har inte aktuella siffror men upp till 7500 kr hyra.

I och med att de bor i hus vet jag inte hur det funkar, men möjligt är att boendekostnaden delas på 3 eftersom de är 3 vuxna. Eller så räknas hon som inneboende.

De flesta bidragen har tagits bort numera, man ska kunna få för merkostnader fortfarande men har inte koll.
Citera
2024-07-23, 19:43
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jzon8988
Vilket läger kan man åka till " på en sista minuten" ? Är det inte föranmälan som gäller på sommarläger...?

Undrar detsamma. Och om dottern är i sånt vårdbehov i hemmet, med assistans i princip dygnet runt ( dubbelbemanning säkert också, under vissa insatser?), då måste semesterresa schemaläggas i ganska långt i förväg, för att kunna koordinera med assistenter?
Det finns liksom inte någon möjlighet till spontan resa??
Citera
2024-07-23, 19:44
Medlem
Citat:

Trevlig typ !

Torstuna...det ligger väl i Fjärdhundra ....
Där bor hans bror...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in