2024-07-23, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saga23
Tillägg på Jordbruksverket står fel ras och fel namn då det skall vara samma uppgifter som hos SKK. Då det är de korrekta uppgifterna där de står uppfödaren, stamtavla, andra uppgifter
Det är rätt ras nu så det har han ändrat. Vet ej vad du menar med namn, man ska skriva in tilltalsnamnet.
Citera
2024-07-23, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argeneau
Det är rätt ras nu så det har han ändrat. Vet ej vad du menar med namn, man ska skriva in tilltalsnamnet.

Förhoppningsvis hann många reagera o ta skärmdump på första registreringen han gjorde, samt att hunden skulle reggats där från dag1..
Anmärka :
Varför var Essie inte reggad tidigare? (Samma dag dom blev ägare över hunden.. då det är lag på att man ska registrera sitt djur på jordbruksverket)
Varför regga dom henne när hon e försvunnen?
Citera
2024-07-23, 19:02
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Hon borde väl rimligen ha god man eller förvaltare om hon nu är så underbegåvad som det påstås. Hur skulle hon annars kunna sköta sin egen ekonomi? Det är därför det finns gode män/förvaltare.
Och då har hon inget ansvar själv och kan således inte hamna hos Kronofogden.

Det är ju bevisat att hon har hamnat där.

Det är ingen skillnad att nån annan sköter ekonomin.

Det är brist på gode män/förvaltare, man får symbolisk betalning för mycket och ansvarsfullt jobb. Överförmyndarenheten brukar godkänna nära släktingar om som tar på sig sysslan och det är antagligen pappan. Fint yrke, hög inkomst osv räcker för överförmyndaren.

Vi har ju fått utdrag ur nåt register gällande ekonomin och där har A fått betalningsanmärkning två år i rad.

A:s skulder har alltså inte bara gått till kronofogden. De har dessutom inte betalats inom den tid man har på sig för att slippa betalningsanmärkning.
Citera
2024-07-23, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av just_a_girl
Om man tar bild två i det senaste inlägget på Facebook 22:25:36 och zoomar in längst till höger och förstorar upp vad som speglas i rutan så tycker jag mig se ett djur. Möjligen en varg speglas. Man ser tydligt nos och bakben. Skärmdumpade och zoomade in två gånger för att få fram detta. Det finns också vargobservationer i Enköpingsområdet 😲

Det som reflekteras i rutan är poolen och trallen, ser inte att något utöver det som syns i kameravinkeln bilden reflekteras i fönsterutan. Var i förhållande till pool och trall skulle vargen stå?
Citera
2024-07-23, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotbollen2424
Förhoppningsvis hann många reagera o ta skärmdump på första registreringen han gjorde, samt att hunden skulle reggats där från dag1..
Anmärka :
Varför var Essie inte reggad tidigare? (Samma dag dom blev ägare över hunden.. då det är lag på att man ska registrera sitt djur på jordbruksverket)
Varför regga dom henne när hon e försvunnen?

Det finns mängder av hundar som inte är registrerade trots att det är lag. Folk missar det eller glömmer det. Han registrerade henne väl för att han insåg att det inte var gjort och för att en eventuell upphittare skulle kunna söka på chipnumret och ta kontakt. Det är antagligen inget fuffens med det.
Senast redigerad av HurricaneLine 2024-07-23 kl. 19:08.
Citera
2024-07-23, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HurricaneLine
Det finns mängder av hundar som inte är registrerade trots att det är lag. Folk missar det eller glömmer det. Han registrerade henne antagligen för att en eventuell upphittare skulle kunna söka på chipnumret och ta kontakt. Det är antagligen inget fuffens med det.

Men det är visst fuffens på det, detta är inte ens en vanlig ”hund” som dom själva påstår… Fan d första man gör om hunden är värd sådär jävla mycket som P säger så är fan d första man gör man reggar den direkt!!

Han reggade hunden med helt fel uppgifter efter att tråden på flashback diskuterat om DETTA.

Men nu har han ändrat why? För att han vart här inne och läst.

Tidigare så visade han allmänheten video/bild men som var klipp o polisen har orginal versionen. Diskuterades på flashback om att man kan undrar varför ej tidsstämplarna syns och varför den klippts för oss allmänheten. Därefter att de diskuterats i flashback tråden så efter de publicerade han till allmänheten där man ser tiden etc.

Sedan publicera dom ett inlägg även som finns här i tråden nån sida bak, där dom försökte ge hyfsade svar en rad olika saker, men som många faktiskt lyckas se igenom, folk blockas höger och vänster de räcker gott pch väl att man bara ifrågesätter 1-2saker så ryker man från gruppen. En person tillomed var ute och sökte efter Essie och hade ifrågesatt en sak och blev därefter blockad.
Citera
2024-07-23, 19:14
Medlem
Cirsiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappySnowman
Varifrån kommer uppgifterna om ett läger? Det jag har hört är att mamman och en assistent åkte bort någonstans med dottern på morgonen efter försvinnandet.

Jag är däremot förundrad bara över att man får med sig assistenter på en helt-apropå-resa. De kan inte ha åkt särskilt långt...

Familjen har kanske ett fritidshus i närheten?
Citera
2024-07-23, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saga23
Hundhjälpen har utbildat henne samt sålt henne till familjen men uppfödaren är kennel Ledsagaren. Läs ovanstående från SKK hunddata.

Ja jag skrev fel att kvinnan där på hundhjälpen Lotta Strandh skulle vara uppfödaren . Men det är flera kort där på E kullen och Essie är med i ett inlägg där det står att hon fyller snart 1 år i mars 2023 , fyllde 1 månad senare .
Kanske är dom som skrivit fel annars blir det ännu konstigare allting .
Citera
2024-07-23, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotbollen2424
Men det är visst fuffens på det, detta är inte ens en vanlig ”hund” som dom själva påstår… Fan d första man gör om hunden är värd sådär jävla mycket som P säger så är fan d första man gör man reggar den direkt!!

Han reggade hunden med helt fel uppgifter efter att tråden på flashback diskuterat om DETTA.

Men nu har han ändrat why? För att han vart här inne och läst.

Tidigare så visade han allmänheten video/bild men som var klipp o polisen har orginal versionen. Diskuterades på flashback om att man kan undrar varför ej tidsstämplarna syns och varför den klippts för oss allmänheten. Därefter att de diskuterats i flashback tråden så efter de publicerade han till allmänheten där man ser tiden etc.

Sedan publicera dom ett inlägg även som finns här i tråden nån sida bak, där dom försökte ge hyfsade svar en rad olika saker, men som många faktiskt lyckas se igenom, folk blockas höger och vänster de räcker gott pch väl att man bara ifrågesätter 1-2saker så ryker man från gruppen. En person tillomed var ute och sökte efter Essie och hade ifrågesatt en sak och blev därefter blockad.

Det är möjligt att det är nåt fuffens med hela grejen, det vet jag inte, men just att den blev reggad hos SJV i samband med försvinnandet tycker jag inte är så märkligt. Det är vanligt att folk missar det och det är antagligen vad dom hänt här också. När hunden försvann insåg han att han måste göra det, annars är det svårt för en upphittare att veta vilken hund det är. Hade han då inte hundens papper framför sig så blev det väl fel. Hur många kan hundens chipnr utantill tror du?
Citera
2024-07-23, 19:21
Medlem
just_a_girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappySnowman
Jag ser ingenting av detta. Kan du ringa in vad du menar?
https://pic8.co/sh/DmmcCL.jpg
Citera
2024-07-23, 19:23
Medlem
Citat:
Det är möjligt att det är nåt fuffens med hela grejen, det vet jag inte, men just att den blev reggad hos SJV i samband med försvinnandet tycker jag inte är så märkligt. Det är vanligt att folk missar det och det är antagligen vad dom hänt här också. När hunden försvann insåg han att han måste göra det, annars är det svårt för en upphittare att veta vilken hund det är. Hade han då inte hundens papper framför sig så blev det väl fel. Hur många kan hundens chipnr utantill tror du?

Men regga fel ras ? Nej köper inte det , mer akut registrering efter att ha läst här
Citera
2024-07-23, 19:24
Medlem
Citat:

Så han skrev fel ras på hunden för han glömde bort vilken ras essie är? Näe dedär går jag ej på
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in