2024-07-23, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dewittalice
Nu tvingas även bebisen medverks i hennes regisserade och stela ”Godnorgon” videon där hon med stor sannolikhet tvingar alla tillsynes obekväma barn hälsa hennes följare en fin dag 🤮 Vilken vettig mamma gör så?!

Exponera alla sina minderåriga barn har hon inga bekymmer med men att tänk sig amma sitt spädbarn har hon gjort klart och tydligt att hon inte vill. Något med henne ger
Obehagliga vibbar.
Citera
2024-07-29, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dewittalice
Exponera alla sina minderåriga barn har hon inga bekymmer med men att tänk sig amma sitt spädbarn har hon gjort klart och tydligt att hon inte vill. Något med henne ger
Obehagliga vibbar.

Hon har väll inte tid och amma är min gissning
Citera
2024-08-02, 15:06
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Namnet blev Denice.
Citera
2024-08-02, 15:34
Medlem
cleolinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soffpotatis1357
Namnet blev Denice.
Men åh! Haha, yes! Det var min gissning - t.o.m. med ett C! Känner mig otroligt stolt nu. 😉
Är dock lite förvånad att de inte gett någon äldre dotter det namnet redan.
Citera
2024-08-02, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cleolina
Men åh! Haha, yes! Det var min gissning - t.o.m. med ett C! Känner mig otroligt stolt nu. 😉
Är dock lite förvånad att de inte gett någon äldre dotter det namnet redan.

Jag tippade på Destiny
Citera
2024-09-10, 01:06
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Angående deras boende. Jag trodde först att familjen bodde större och att det inte var någon fara. Jag har insett att jag hade fel och att de bor i ett vanligt litet radhus och har tänkt om. De har så litet boende i förhållande till deras stora familj. Har fortfarande inte sett någon house tour, har aldrig sett hur hela deras hus egentligen ser ut. Förmodligen är det något som aldrig kommer att visas offentligt. Jag förstår att ingen vet om alla barn har något eget space och var alla barnen egentligen sover. Inte mer än de som har insikt i hur huset egentligen ser ut på insidan. Nyligen hade hon en frågestund där hon skrev något om att familjen trivs bra med boendet de har och att det inte finns några planer på att flytta. Alltså what?
Citera
2024-09-10, 14:40
Medlem
bellesbluess avatar
Citat:
Angående deras boende. Jag trodde först att familjen bodde större och att det inte var någon fara. Jag har insett att jag hade fel och att de bor i ett vanligt litet radhus och har tänkt om. De har så litet boende i förhållande till deras stora familj. Har fortfarande inte sett någon house tour, har aldrig sett hur hela deras hus egentligen ser ut. Förmodligen är det något som aldrig kommer att visas offentligt. Jag förstår att ingen vet om alla barn har något eget space och var alla barnen egentligen sover. Inte mer än de som har insikt i hur huset egentligen ser ut på insidan. Nyligen hade hon en frågestund där hon skrev något om att familjen trivs bra med boendet de har och att det inte finns några planer på att flytta. Alltså what?

Det är inte alls ovanligt i Stockholm att familjer med fler barn än ett delar rum med varandra när dom är nära i ålder.
Eget rum för barnen är mer vanligt i små samhällen där en 7 rums villa kostar 2 miljoner. I Stockholm får du en 2 rummare för 2 miljoner i ytterförort.
Visst finns det rika familjer som äger stora våningar i innerstaden eller medelklass familjer som köpt en villa för 5-6 miljoner i förorten.
Det är dock inte normen. Normen är att barn i ungefärlig samma ålder delar rum så länge som möjligt.
Tror inte att det går någon nöd på barnen. Dom har ju hela bostaden till sitt förfogande och sitter knappast och ugglar på rummet hela dagarna.
Man ser ju på uppdateringarna att dom dagligen är ute och leker och promenerar med iaf dom yngsta. Det ger en massa egentid hemma för tonåringarna.
Varför är folk så dömande mot den här familjen?
Dom flesta av mina vänner med småbarn har egna eller delade rum till barnen, det slutar ändå med att alla hänger i mammans säng och rum tillslut för ungar gillar inte att vara för sig själv.
Citera
2024-09-10, 15:13
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bellesblues
Det är inte alls ovanligt i Stockholm att familjer med fler barn än ett delar rum med varandra när dom är nära i ålder.
Eget rum för barnen är mer vanligt i små samhällen där en 7 rums villa kostar 2 miljoner. I Stockholm får du en 2 rummare för 2 miljoner i ytterförort.
Visst finns det rika familjer som äger stora våningar i innerstaden eller medelklass familjer som köpt en villa för 5-6 miljoner i förorten.
Det är dock inte normen. Normen är att barn i ungefärlig samma ålder delar rum så länge som möjligt.
Tror inte att det går någon nöd på barnen. Dom har ju hela bostaden till sitt förfogande och sitter knappast och ugglar på rummet hela dagarna.
Man ser ju på uppdateringarna att dom dagligen är ute och leker och promenerar med iaf dom yngsta. Det ger en massa egentid hemma för tonåringarna.
Varför är folk så dömande mot den här familjen?
Dom flesta av mina vänner med småbarn har egna eller delade rum till barnen, det slutar ändå med att alla hänger i mammans säng och rum tillslut för ungar gillar inte att vara för sig själv.

Ja, jag förstår. Men 11 barn och 2 vuxna på 5 rum, varav ett är vardagsrum. Föräldrarna och ett barn delar ett sovrum. 2 barn delar ett sovrum. 3 barn delar ett annat. I Bessas gamla rum bor väl 1 barn. Det finns 4 barn kvar utan rum och egna sängar... Det går säkert ingen nöd på dem, alla ser ut att vara välmående. Men alla ska väl ha ett space med egen säng. Jag gillar familjen och de verkar rara på många sätt. Men det är något som inte riktigt stämmer.
Citera
2024-09-10, 18:32
Medlem
bellesbluess avatar
Citat:
Ja, jag förstår. Men 11 barn och 2 vuxna på 5 rum, varav ett är vardagsrum. Föräldrarna och ett barn delar ett sovrum. 2 barn delar ett sovrum. 3 barn delar ett annat. I Bessas gamla rum bor väl 1 barn. Det finns 4 barn kvar utan rum och egna sängar... Det går säkert ingen nöd på dem, alla ser ut att vara välmående. Men alla ska väl ha ett space med egen säng. Jag gillar familjen och de verkar rara på många sätt. Men det är något som inte riktigt stämmer.

Varför har du fått för dig att alla inte har egna sängar? Det har dom väl visst?
Citera
2024-09-10, 22:55
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
.
Senast redigerad av Soffpotatis1357 2024-09-10 kl. 23:18.
Citera
2024-09-11, 07:21
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bellesblues
Varför har du fått för dig att alla inte har egna sängar? Det har dom väl visst?

Såg en bild en gång där man ser att tvillingarna har sängar i ett mindre rum. Men fattar inte vad det är för rum. Om det ens är i huset. Enligt alla uppgifter som finns och enligt någon här i tråden som hade insikt i hur dessa hus ser ut är huset 5 rum och kök och har varken källare eller vind. Alltså existerar enbart dessa 5 rum och inga andra stora utrymmen finns.

Rum 1: vardagsrum. Här finns inga sängar

Rum 2: föräldrarnas sovrum, där de två minsta barnen sover

Rum 3: de tre minsta tjejernas rum, här finns en våningssäng och en enskild säng

Rum 4: delas av två av pojkarna. Här finns en våningssäng

Rum 5: Bessas gamla rum. Här flyttade en av döttrarna in för ett tag sedan. Vad jag sett är det bara ett barn i detta rum. När Bessa hade rummet var det bara hon där inne. Likadant nu, bara en dotter där inne.

Så, nu är rummen i huset uppräknade. Det finns inga fler rum. 8 barn är uppräknade, 3 barn kvar. Så var är deras sängar i huset och var sover dem?
Citera
2024-09-11, 11:14
Medlem
Citat:
Så, nu är rummen i huset uppräknade. Det finns inga fler rum. 8 barn är uppräknade, 3 barn kvar. Så var är deras sängar i huset och var sover dem?

De kanske sover på madrasser som tas fram och bäddas för natten? Inte så ovanligt om man har ont om plats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in