2024-07-23, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ssthlmss
Inte blåögd så klart men vad tror du hände efter man sett hunden på filmen?

Efter allt jag läst och tagit till mig information och även från en väldigt säker källa som har liknande information/uppgifter men som inte kan gå ut med mer än att personen skrivit att det förmodligen kan vara så pch att personen har liknande info/uppgifter så sa de en hel del till mig bara det lilla. Jag hoppas hunden är vid liv och har de bättre nu och inte återvänder till sitt hem hon HADE.
Citera
2024-07-23, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Springerom
Från lugna ner oss, till anklaga hela kommunen att bryta mot lagen. Tänk ett varv till.

Enköping är inte stort...

Varför tror du knappt några Enköpingsbor huserar på Essie-sidan eller liknande. För att folk vet mer än utomsocknes som tror på det här såklart. Familjen är "kända"...

Den får vara hur känd den vill, LSS gäller fortfarande. Att kommunen klantat till saken är ju ganska tydligt när en 23 åring fortfarande bor hemma hos sina föräldrar för att hantera ett stödbehov. Om kommunen varit så dålig att den bryter mot lagen är väl precis som du säger, inte min sak utan IVO och domstolens sak.

Dessvärre lär väl kommunen klara sig, för det brukar inte ställas så höga krav på verksamheter som finansieras av skatt.
Citera
2024-07-23, 13:23
Medlem
Av stillbilderna som laddats upp att döma syns alltså frun gå ut och leta efter hunden klockan 22:30:28. Den sista stillbilden där Essie syns har tidsstämpel 22:25:54.

Om vi bortser från faktumet att det är märkligt att pappan i familjen tagit väldigt lång tid på sig att få upp bilder där tidsstämpel syns, samt faktumet att han inte klarar av att leverera videoklipp med tidsstämpel så reagerar jag på att Essie alltså ska ha stulits från trädgården under loppet av ett fåtal minuter. Sedan ska hon ha forslats till ett fordon som ska ha stått på allmänningen utanför. Detta ska alltså ha skett ljudlöst, utan att påkalla någon uppmärksamhet av någon av de som var hemma i huset. Och samtidigt har kamerorna lyckats lagga (eller varit avstängda? Eller så har GM införskaffat störningsteknik för att få kamerorna att störas ut? Pappan verkar vara förvirrad vilket det är?) precis när det händer.

Jag har ingen direkt teori om vad som egentligen har hänt och jag misstänker att risken är hög att vi aldrig får veta men... Det är så jävla många detaljer i den här röran som spontant får en att höja på ögonbrynet.
Citera
2024-07-23, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tyrande
Av stillbilderna som laddats upp att döma syns alltså frun gå ut och leta efter hunden klockan 22:30:28. Den sista stillbilden där Essie syns har tidsstämpel 22:25:54.

Om vi bortser från faktumet att det är märkligt att pappan i familjen tagit väldigt lång tid på sig att få upp bilder där tidsstämpel syns, samt faktumet att han inte klarar av att leverera videoklipp med tidsstämpel så reagerar jag på att Essie alltså ska ha stulits från trädgården under loppet av ett fåtal minuter. Sedan ska hon ha forslats till ett fordon som ska ha stått på allmänningen utanför. Detta ska alltså ha skett ljudlöst, utan att påkalla någon uppmärksamhet av någon av de som var hemma i huset. Och samtidigt har kamerorna lyckats lagga (eller varit avstängda? Eller så har GM införskaffat störningsteknik för att få kamerorna att störas ut? Pappan verkar vara förvirrad vilket det är?) precis när det händer.

Jag har ingen direkt teori om vad som egentligen har hänt och jag misstänker att risken är hög att vi aldrig får veta men... Det är så jävla många detaljer i den här röran som spontant får en att höja på ögonbrynet.

Igentligen är de inte så svårt… tycker flashback den här tråden har kommit fram hur det kan ha gått till samt att P gått i gruppen efter att Flashbackate diskuterat saker. Hade det aldrig diskuterats hade P förmodligen aldrig gått ut me dom här sakerna… hade de vart jag i deras läge så hade jag sprungit ut på gatan och bett grannar springa åt olika håll alt ta bilen åt olika håll… nä tycker flashback tråden har kommit fram och granskat dehär fallet så JÄVLA bra och tydligt. Hoppas genuint polisen läser denna tråd.
Citera
2024-07-23, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Den får vara hur känd den vill, LSS gäller fortfarande. Att kommunen klantat till saken är ju ganska tydligt när en 23 åring fortfarande bor hemma hos sina föräldrar för att hantera ett stödbehov. Om kommunen varit så dålig att den bryter mot lagen är väl precis som du säger, inte min sak utan IVO och domstolens sak.

Dessvärre lär väl kommunen klara sig, för det brukar inte ställas så höga krav på verksamheter som finansieras av skatt.

IVO och "Rätten" är inkopplade redan. Du kan vara lugn.
Citera
2024-07-23, 13:33
Avslutad
Jag har ett riktigt bra tips på allvar. Men jag vet inte hur jag ska framföra det och kunna vara anonym. Det finns orsaker till att jag inte vill framträda med mitt namn namn På Facebook eller genom att tipsa

Jag delar tipset med er här och har någon vill föra dig vidare så gör gärna det

Det blir väldigt lokalt i viss förståelse av tipset.

Tiggaren som sitter utanför Willys Har en bil stående utanför OKQ8.
Den bör de kolla upp.
Bilen är skriven på en person i Enköping. Men hans folkbokföringsadress är i Kungsängen. Och Kungsängen är just den staden familjen är ifrån innan de flyttade till Enköping.

Jag tror hunden finns i Skuffen på bilen med tanke på hur mycket vatten och annat han går dit med om dagarna
Citera
2024-07-23, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pelota
Jag har ett riktigt bra tips på allvar. Men jag vet inte hur jag ska framföra det och kunna vara anonym. Det finns orsaker till att jag inte vill framträda med mitt namn namn På Facebook eller genom att tipsa

Den bör de kolla upp.
Bilen är skriven på en person i Enköping. Men hans folkbokföringsadress är i Kungsängen. Och Kungsängen är just den staden familjen är ifrån innan de flyttade till Enköping.

Jag tror hunden finns i Skuffen på bilen med tanke på hur mycket vatten och annat han går dit med om dagarna

Är det någon närstående till P’s familj??? Har du mer info?
Citera
2024-07-23, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saga23
Kommun har erbjudit ett mycket bra boende i Tärnsjö som skulle passa och har kompetens nog att hantera Amanda, mycket bättre miljö och personal med kompetens, djur finns på boendet och de kan hantera svårare patienter som psykiatrin inte tar och som vanliga LSS boenden inte klarar av.

Ligger Tärnsjö i samma kommun som resten av familjen bor i?? Så nej, det är inte ett mycket bra boende.
LSS handlar om att stödja medborgare till att leva så lika andra medborgare som möjligt. Andra medborgare har rätt att bestämma över huruvida man vill ha en hund eller inte, det är inte hyresvärdens rätt.
Om nu LSS handlar om att få bestämma så mycket som möjligt själv, bör inte A få välja vilken kommun hon bor i, så hon kan välja att tillbringa stunder hos hennes familj?? Speciellt om kommunen ska hindra henne från att ha djur hemma hos sig??
Citera
2024-07-23, 13:41
Medlem
Citat:

Den bör de kolla upp.

Hoppas polisen läser det här!
Citera
2024-07-23, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Springerom
IVO och "Rätten" är inkopplade redan. Du kan vara lugn.

Själv känner jag mig inte det minsta lugn. Här är det en 23 åring som tvingas bo hemma, en familj som verkar ha skaffat ett hjälpmedel på egen hand för att säkra dotterns tillvaro och till på köpet en polismyndighet som inte tog saken på allvar förrän skiten nådde media.

Och det i ett land som har ett av världens högsta skattetryck. Så nej, något lugn infinner sig inte hos mig förrän jag får höra att kommunen fått riktigt mycket skit av IVO.
Citera
2024-07-23, 13:46
Medlem
Ärligt talat, hur kan ni tro att det skulle vara pengar som driver?
Han har ett ohyggligt välbetalt arbete som landsansvarig i Sverige för en av Tysklands allra största företag och hon tjänar dessutom bra.
Underskott av kapital som några rotat fram är helt normalt om man har villalån och i och med att räntan har mer än tripplats på några år så är det helt naturligt att underskott av kapital ökat på motsvarande sätt.
Citera
2024-07-23, 13:48
Medlem
Citat:

Den bör de kolla upp.

Förnamn på personen som en skriven på bilen. Svara snabbt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in