Citat:
Ursprungligen postat av
GretaFfeta
Kul hur långt Gais kan komma med en trupp på 25 miljoner Brunkiga knegargöteborgare där exempelvis Lucas Hedlund fortfarande jobbar i hamnen.
Kul läsning för övrigt
https://fotbolltransfers.com/ligor/sverige/allsvenskan/3
Det sagt, vi hade en del flyt med oss, hade någon av dem bollarna som var nära målet för AIK gått in så hade det blivit en helt annan matchbild.
Det är inte bara flyt att man får in de där bollarna, jämfört med att inte få in dem. GAIS har en grundstomme och spelidé som de tagit poäng med och därmed har truppen köpt in sig. Det finns ett kollektivt självförtroende. Har man det så kan man rotera 2-3 spelare utan problem.
På samma sätt som AIK förut lätt kunde ta in 1-2 st 17-åringar i matchtruppen, när övriga 9 var samspelta.
Nu har AIK sedan Bartosz fick gå (sommaren '22) haft Goitom, Brännan, Berg, Goitom och nu Thomassen. Dessutom tre olika sportchefer som byggt olika trupper.
Fidde var väl GAIS redan när Norling tränade AIK? Om det funkar så är det väldigt bra med långsiktighet. Jag kan ju vara nyfiken på hur det hade gått med Brännan i AIK med de sommarvärvningar som gjordes det året.
Just nu är jag orolig för att spelarna i AIK känner samma sak som jag. Ge mig bara något att tro på.
Å andra sidan. Jag skrev innan. GAIS är ett av de starkaste hemmalagen och AIK är det svagaste bortalaget. Det är match nästa helg igen som tur är.