2024-07-22, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knasen2k
Menar du att det finns någon utmanare till malmoe i år? Vilka då?

Skulle fortfarande säga Djurgården, Mjällby.

Diffen är bara 4 poäng borta och vi har inte övertygat senaste matcherna.
Med Europaspel kan Mjällby nog knappa in en del (riktigt fint bygge de får ihop år efter år).

Sen tror jag självklart att MFF tar hem guldet även i år men det finns absolut lag som fortfarande utmanar.
Citera
2024-07-22, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kallejansson

Med Europaspel kan Mjällby nog knappa in en del (riktigt fint bygge de får ihop år efter år).

Sen tror jag självklart att MFF tar hem guldet även i år men det finns absolut lag som fortfarande utmanar.

Inte ens gårdarna tror att det går efter Kalmar, tunn trupp. Dahl drar, skador på nyckelspelare. Ingen högerkant att tala om, europaspel nu.. glöm det.:
Citera
2024-07-22, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GretaFfeta
Kul hur långt Gais kan komma med en trupp på 25 miljoner Brunkiga knegargöteborgare där exempelvis Lucas Hedlund fortfarande jobbar i hamnen.

Kul läsning för övrigt https://fotbolltransfers.com/ligor/sverige/allsvenskan/3

Det sagt, vi hade en del flyt med oss, hade någon av dem bollarna som var nära målet för AIK gått in så hade det blivit en helt annan matchbild.
Det är inte bara flyt att man får in de där bollarna, jämfört med att inte få in dem. GAIS har en grundstomme och spelidé som de tagit poäng med och därmed har truppen köpt in sig. Det finns ett kollektivt självförtroende. Har man det så kan man rotera 2-3 spelare utan problem.

På samma sätt som AIK förut lätt kunde ta in 1-2 st 17-åringar i matchtruppen, när övriga 9 var samspelta.

Nu har AIK sedan Bartosz fick gå (sommaren '22) haft Goitom, Brännan, Berg, Goitom och nu Thomassen. Dessutom tre olika sportchefer som byggt olika trupper.

Fidde var väl GAIS redan när Norling tränade AIK? Om det funkar så är det väldigt bra med långsiktighet. Jag kan ju vara nyfiken på hur det hade gått med Brännan i AIK med de sommarvärvningar som gjordes det året.

Just nu är jag orolig för att spelarna i AIK känner samma sak som jag. Ge mig bara något att tro på.

Å andra sidan. Jag skrev innan. GAIS är ett av de starkaste hemmalagen och AIK är det svagaste bortalaget. Det är match nästa helg igen som tur är.
Citera
2024-07-23, 00:02
Medlem
Enterprises avatar
Nej, jag tror inte AIK kommer åka ur. Däremot kommer få lag vara bakom dom i tabellen. Och man kommer vara fattiga och ännu mer så om marginalpubliken (med lösbiljetter) börjar svika.

GAIS är riktigt imponerande. Bra teamwork fungerar faktiskt ibland!

AIKs kortsiktighet med tränare är delvis beroende på att skumma typer har alldeles för mycket makt i klubben.
Senast redigerad av Enterprise 2024-07-23 kl. 00:05.
Citera
2024-07-23, 00:08
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Jag sticker ut hakan nu och siar att DIF slutar på 51 poäng, långt ifrån förstaplatsen.
Citera
2024-07-23, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knasen2k
Inte ens gårdarna tror att det går efter Kalmar, tunn trupp. Dahl drar, skador på nyckelspelare. Ingen högerkant att tala om, europaspel nu.. glöm det.:

Låter bra.
Jag är ju förmodligen den sista som ropar att det är klart. Väntar gärna tills det är 100% klart innan jag jublar över ännu ett guld men det ser ju riktigt ljust ut för vår del 👌

Sen vore det ju en enorm jävla flopp om vi skulle misslyckas med detta spelarmaterial och att jubla för tidigt skulle göra misslyckandet ännu större så jag väntar ett tag till.
Citera
2024-07-23, 01:54
Medlem
Citat:

Nej ni är 7 poäng borta med en match mindre spelad, ni kan kanske vara 4 poäng borta när den matchen är spelad men dom poängen kan du inte räkna in ännu.
Citera
2024-07-23, 01:57
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredrik29
Nej ni är 7 poäng borta med en match mindre spelad, ni kan kanske vara 4 poäng borta när den matchen är spelad men dom poängen kan du inte räkna in ännu.

Kallejansson är mffare det borde du ha koll på
Citera
2024-07-23, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredrik29

Optimisten räknar 7p till diffen, pessimisten räknar 4p och som jag skrev tidigare är jag en pessimist tills det är klart.

Och om du vill säga ni till dig själv och diffen är du välkommen att göra så men som Skarparattaran skrev är jag inte diffen så skriv inte ni till mig 👍
Citera
2024-07-23, 06:54
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GretaFfeta
Kul hur långt Gais kan komma med en trupp på 25 miljoner Brunkiga knegargöteborgare där exempelvis Lucas Hedlund fortfarande jobbar i hamnen.

Kul läsning för övrigt https://fotbolltransfers.com/ligor/sverige/allsvenskan/3

Det sagt, vi hade en del flyt med oss, hade någon av dem bollarna som var nära målet för AIK gått in så hade det blivit en helt annan matchbild.
Nja, det där har du förväxlat med Utsikten som Hedlund spelade i förra säsongen. Sen Hedlund värvades hem från Ungern nu denna sommar så är han bäst betald i klubben med en vanlig allsvensk lön.
Citera
2024-07-23, 07:51
Medlem
Så Gais bästa Göteborgs lag...
Citera
2024-07-23, 08:20
Medlem
cokehyenas avatar
Det är inte mot lag som GAIS som Solna ska ta sina poäng. Därför ska man inte dra för stora växlar på gårdagens förlust. Istället borde fokus ligga på lag som BP, Halmstad eller motsvarande när man värderar Solnas säsong.

Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Så Gais bästa Göteborgs lag...
GAIS är inte vilken nykomling som helst. Bra för svensk fotboll och Allsvenskan att de är tillbaka. Ovärdigt att Sveriges näst största stad representeras av Sveriges näst töntigaste lag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in