2024-07-23, 01:19
Medlem
Brydiginteellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Springerom
Stämmer. Ska få nytt boende i augusti. Om man får ta med hund där låter jag vara osagt. Men annars var det kanske "tur" att den snoddes?

Ska hon flytta nya boendet i Bergvreten? Då kommer hon ju på gruppboende igen förmodligen med lite mer erfarna personalen som kan hantera A.
Citera
2024-07-23, 01:19
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Den var tränad på flera personliga assistenter, det har funnits ca 20 som roterat. Det är familjen själv som betalat knappt 300 000 kr för hunden. Den har tränats i 2.5 år om jag minns rätt. Den är tränad att känna av stress.
Hur är den tränad att reagera då?
Alla djur känner av stress.
Vilken koppling har du till fallet om man får fråga?
Citera
2024-07-23, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brydiginteeller
Ska hon flytta nya boendet i Bergvreten? Då kommer hon ju på gruppboende igen förmodligen med lite mer erfarna personalen som kan hantera A.

Bergvreten?! Nej.
Citera
2024-07-23, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Ok, tack. Stämmer det att den då endast är präglad på dessa ca 20 assistenter, och inte kan ha sprungit in i en främlings famn?
Fritt löper den inte iväg i alla fall, 0 chans att den dragit med främling eller rymt själv. Visst skulle den lyda en assistent med kommando för att hoppa in i bilen t.ex, men det hoppas jag polisen genomsyrar i så fall.
Citera
2024-07-23, 01:30
Medlem
Brydiginteellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Springerom
Bergvreten?! Nej.

Okej trodde det. Dom bygger nytt där nämligen.
Senast redigerad av Brydiginteeller 2024-07-23 kl. 01:36.
Citera
2024-07-23, 01:35
Medlem
Finns det någon som kan vara snäll och sammanfatta vad som är det mest troliga som har hänt med Essie? Död, bortrövad, räddad?
Citera
2024-07-23, 01:45
Medlem
cerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sexyclasse
Finns det någon som kan vara snäll och sammanfatta vad som är det mest troliga som har hänt med Essie? Död, bortrövad, räddad?
Kan absolut inte tänka mig att hunden är bortrövad. Vem i hela världen skulle få för sig att röva bort en hund egentligen? Ett gäng uttråkade tonåringar ute på sommarfyllan? Knappast.

Räddad? Är väl ingen utomstående som misstänker att hunden far illa eller?

Död? Troligen mera rimligt.. Familjen kan ha något som de döljer. Har flickan kanske dödat hunden och gömt den någonstans?

Vem vet.. Det är ju en rätt anmärkningsvärd familj speciellt hon dottern som inte ens behandlingshem klarar av att ta hand om.
Citera
2024-07-23, 01:45
Medlem
HappySnowmans avatar
Jag vill minnas att pappan beklagade sig över familjens ekonomi när mamman "tvingades" ta tjänstledigt från sitt nya jobb för att bli assistent på heltid.

Hur kan man ens pipa om dålig ekonomi när familjen har sammanlagda inkomster långt över 1,5 miljoner?? (Jo, jag vet att den statliga skatten blir hög. Men ändå...) Dessutom bor man i ett kedjehus i Enköping. Det är inte Strandvägen precis.

Lever man över sina tillgångar? "Jag tjänar så bra så jag har minsann råd med vad som helst." Inte först med att falla i den fällan i så fall.

Att i det här läget ÖVERHUVUDTAGET acceptera swishpengar från hjärtströsslarna är vidrigt. Ingenting annat än vidrigt!
Citera
2024-07-23, 02:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plastkaktus
Fritt löper den inte iväg i alla fall, 0 chans att den dragit med främling eller rymt själv. Visst skulle den lyda en assistent med kommando för att hoppa in i bilen t.ex, men det hoppas jag polisen genomsyrar i så fall.

Essie är en labbe. En korvbit så flyger hon till månen med dig.
Citera
2024-07-23, 02:19
Medlem
Har fått uppgifter att man misstänker en ukrainska för kidnappningen av hunden.

Ukrainskan ska ha fått jobb inom assistansföretaget Storsjöbygdens Personliga Assistans AB (samma som Charlotte är anställd hos).

Ukrainskan ska ha vistas i hemmet ett flertal gånger. Hon bor ungefär 10 minuters gångavstånd ifrån familjens hus och bor med sin 18-årige son.

*ksana *sypchuk är den misstänkte. *=O.

En annan som misstänks är N*dj* Joh*nsson *=a. Även hon anställd på assistansföretaget. Hon har arbetat med familjen tidigare och bor även hon ungefär 10 minuters gångavstånd från familjen. En typisk svensk medålders whitetrash kvinna som mycket väl skulle få för sig att kidnappa en hund.

Observera, andrahandsuppgifter.
Citera
2024-07-23, 02:36
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darthvader45

*ksana *sypchuk är den misstänkte. *=O.

En annan som misstänks är N*dj* Joh*nsson *=a. Även hon anställd på assistansföretaget.

Inte helt oväntat bor dessa två i området Lillsidan i Enköping, några hundra meter fågelvägen från huset där Essie försvann. Där en id-hund sägs markerat på både fram och baksidan till huset. Hunden var inte där när id-hunden markerade.
Senast redigerad av Hegamon 2024-07-23 kl. 02:41.
Citera
2024-07-23, 03:14
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brydiginteeller
Känner A men inte familjen. Ver bara att kommunen och assistenter har svårt och samarbete med föräldrarna.
Vad beror det på?
Är föräldrarna antisar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in