2024-07-22, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Det har skrivits i fb gruppen att pappan tagit bort tidsstämpeln på de filmer som är offentliga, men de som lämnats till polisen har den kvar. Mycket märkligt om det stämmer.

Jag tror inte heller dottern har förmåga att delta i nån kupp. Och jag funderar över om hon är bortrest för att hinna glömma vad som hänt och inte prata bredvid mun.

Märkligt ja, om tidsstämpeln togs bort för all.änheten.
Tror som.du
Citera
2024-07-22, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saga23
Längre bak finns hunden på skk

Ledsagaren Tove Jansson heter Essie egentligen så Essie är ett smeknamn.

Tove Jansson är uppfödarens namn på vovven.
Essie kallas hon till vardags, som jag läst i stamtavlan som är publicerad, glömt var.
Citera
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Toolbox65
Essie kom till flickan i mars 2023 och är född 2021 så utbildningen var inte lång . Man blir dessutom blockad ifrån gruppen om man ifrågasätter något . Jag frågade varför flickan åkte på resa och inte hade hunden med sig och jag åkte ur gruppen och likaså dom andra som frågat eftersom man har assistent hunden hos dig 24/7.

Jag tror hunden försvann på torsdagen, sen åkte de på resan på fredagen. Så hunden var redan borta.

Jag blev också blockad ur facebook-gruppen Essie ska hem. För jag skrev i deras facebook-grupp ”hoppas ni får tillbaka hunden död i en sopsäck”. Ett tips om ni blivit blockade är att registrera en ny facebookprofil, så kan ni återigen läsa i gruppen.
Senast redigerad av Hegamon 2024-07-22 kl. 20:26.
Citera
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cirsium
Det är åtminstone en tjej med penis så henom kan vi väl skita i av bara den anledningen?
Va?
Citera
2024-07-22, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
Tove Jansson är uppfödarens namn på vovven.
Essie kallas hon till vardags, som jag läst i stamtavlan som är publicerad, glömt var.

Exakt de jag säger. Längre bak har jag länkat till skk riktiga uppgifter från uppfödaren samt till Jordbruksverket där pappans akutreggat med fel uppgifter
Citera
2024-07-22, 20:26
Medlem
Pappan beter sig ju som Madeleine Mccanns föräldrar. De drog också igång världens cirkus med mediaframträdanden efter dotterns "försvinnande". De väcker åtal mot varje person som vågar påstå att de dödat dottern. De är väldigt mån om att hålla vid liv storyn om att någon rövade bort Madeleine trots fakta med blodspår i lägenheten och likvätska i föräldrarnas bil. För deras del handlar det om att de inte ville förlora Madelines syskon och sitt eget anseende som läkare. Det är ju så uppenbart att de är ansvariga för Madeleines död och bortforsling.
Samma beteende hos pappan i det här fallet. Båda parter "skriker för högt".
Pappan läcker dessutom omedvetet information om vad som egentligen hänt Essie.
Citera
2024-07-22, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Nej. Icke. Har lite insikt i hur djurräddarna på kattsidan bär sig åt och det kan vara avancerad planering under lång tid. Nån skrev tidigare om kaningrupper som gör samma sak. Jag tror inte hundräddarna är sämre.

Men det kan mycket väl vara föräldrarna själva som dragit ur sladden för att dölja vad som skett, behöver inte alls vara assistenten.

Jag vet inte, då låter det nästan rimligare att filmen är klippt i efterhand…

Hur säkra är vi på att Essie inte helt enkelt bara sprungit bort?
Citera
2024-07-22, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Jag vet inte, då låter det nästan rimligare att filmen är klippt i efterhand…

Hur säkra är vi på att Essie inte helt enkelt bara sprungit bort?
En godkänd assistanshund springer inte bort.
Citera
2024-07-22, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tilikum
Jag tänker så här. Jag kan ha så jävla fel också..

Lätt att erbjuda 100k i hittelön när man vet att hunden aldrig kommer hittas.
Jag går på spåret: Tjejen har dödat hunden under ett utbrott.
Familjen försöker nu få ut försäkringspengar o en ny hund

Precis min tanke också.
Citera
2024-07-22, 20:34
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStonedApeTheory
Dexter låter som en hane, Essie är en tik. Tjejen på bilden är inte den Amanda som tråden handlar om.

Ja, det är en hane, man ser det tydligt på en annan bild.
Citera
2024-07-22, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plastkaktus
En godkänd assistanshund springer inte bort.

Ok, tack. Stämmer det att den då endast är präglad på dessa ca 20 assistenter, och inte kan ha sprungit in i en främlings famn?
Citera
2024-07-22, 20:37
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Passa er för att berätta exakt vad ni skrivit i gruppen. De läser ju här och då har ni outat er själva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in