2024-07-22, 21:13
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Han kan ju ”föreslå” lite vad han vill (och det brukar han ju göra) men som du säkert känner till så är Fed (precis som den svenska riksbanken) fristående från den sittande presidenten eller regeringen.

Sedan kan man ju fråga sig vad det ens är för tramsigt påstående. ”Strategiska reserver” finns alltså idag med diverse råvaror som är av vikt för t ex industri (som olja) eller dylikt, för att ha just reserver i händelse av en katastrof. Vad gör en bitcoinreserv för något? Kan man utvinna energi från den kanske?

Men om kunnigare folk än du, tex Trump, skulle prata om att även använda Bitcoin som reserrv, skulle inte det då tyda på att du kanske är för dåligt insatt för att förstå medans experter på området gör en annan bedömning än dig? Att du kanske var ute och cyklade hela tiden, så som så många menar på?
Citera
2024-07-22, 21:17
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Men om kunnigare folk än du, tex Trump, skulle prata om att även använda Bitcoin som reserrv, skulle inte det då tyda på att du kanske är för dåligt insatt för att förstå medans experter på området gör en annan bedömning än dig? Att du kanske var ute och cyklade hela tiden, så som så många menar på?
Så istället för att svara på min fråga och inse att presidenten inte styr över landets riksbank så ställer du märkliga retoriska motfrågor? Jag antar att du inser hur du har gjort bort dig ännu en gång.
Citera
2024-07-22, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Det här är ett unikt ögonblick i historien. När man började med mynt i ädelmetaller måste etablerandet ha tagit generationer. Bitcoiniseringen kan man följa från första parkett under en livstid.

Verkligen! 😊

Och det är nog Elon som håller i trådarna vad gäller Trumps uttalande (om Bitcoin). 45 milj dollar per månad är inte småpotatis.

Ingenting är gratis och om Elon har insisterat/krävt det har Trump inget val. Bitcoin reserve it is. Amen. (Även om jag tror Trump är pro crypto innerst inne).

Trevligt för oss som är investerade sen länge.

https://www.forbes.com/sites/digital-assets/2024/07/22/its-inevitable-bitcoin-price-suddenly-soars-on-wild-rumors-donald-trump-will-create-a-us-bitcoin-str ategic-reserve/
Citera
2024-07-24, 11:39
Medlem
Nu snackas det om att Kamala Harris är mer och mer inne på kryptospåret. Lösa rykten om att hon också ska ha något med Bitcoin konferensen i veckan att göra…positivt att båda sidorna är med krypto?
Citera
2024-07-24, 23:20
Avslutad
Att börsen i USA gått ner så mycket idag, och att Bitcoin knappt rört sig, får mig att känna att crypto är rätt bullish just nu.
Citera
2024-07-25, 04:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Boxer123
Att börsen i USA gått ner så mycket idag, och att Bitcoin knappt rört sig, får mig att känna att crypto är rätt bullish just nu.

Edit: Detta åldrades inte väl, crypto ner en del.
Citera
2024-07-25, 05:31
Medlem
Chili-cheese19krs avatar
När hålls konferensen och kommer den sändas live?
Citera
2024-07-25, 12:50
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oskii
Nu snackas det om att Kamala Harris är mer och mer inne på kryptospåret. Lösa rykten om att hon också ska ha något med Bitcoin konferensen i veckan att göra…positivt att båda sidorna är med krypto?
Valfläsk i så fall. Finns ett citat "Bitcoin is for criminals" som påstås ha sagts av henne och det citatet sprids runt nu. Oavsett om hon sagt det eller inte så bör hon ju bringa klarhet i det där. Tror hursomhelst att hon egentligen är emot Bitcoin men förmodligen kommer säga positiva saker om det enbart för att valfläska.

Nu tror jag Trump vinner valet men av rädsla för att USA ska valfuska in Harris så tror jag att jag kommer sälja av typ hälften innan valet.
Citera
2024-07-25, 13:03
Medlem
Citat:
JA!
Citera
2024-07-25, 13:14
Medlem
Flaskhanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chili-cheese19kr
När hålls konferensen och kommer den sändas live?

Tror Bitcoin Magazine kan sända en hel del. Håll koll här isf:
https://www.youtube.com/watch?v=kzw9M3WsjUk&ab_channel=BitcoinMagazine
Citera
2024-07-25, 20:27
Medlem
Trevligt att se bitcoin skaka av sig lite altcoins. Dominansen, med coinmarketcaps sätt att mäta, ligger nu på 55,2 procent och verkar vara stigande.
Citera
2024-07-26, 09:04
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av DurexPlayHeat
JA!
Alltså det finns miljoner med amerikaner investerade i Bitcoin. Klart som fan Harris kommer gå ut och säga att hon är positiv till Bitcoin. Annars är det möjligt att hon förlorar massvis med röster och det kan avgöra hela valet. Men jag tror inte en sekund på att hon faktiskt är minst lika mycket eller mer för Bitcoin än vad Trump är. Det bästa för oss som har pengar investerade i Bitcoin är att Trump vinner. Det baserar jag på vad som sagts INNAN det blev klart att Biden hoppade ur. Hade det varit Biden hade han också till slut gått ut och kommenterat Bitcoin i positiv bemärkelse.

Om USA skulle valfuska till sig Harris som president så tror jag priset kommer dyka på Bitcoin. Särskilt när det sen kommer fram att allt bara varit valfläsk.

Spännande prisutveckling för övrigt i skrivande stund.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in