2024-07-22, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppsasteg
Vet någon var Scar är?

Samt vad är det för föräldrar hon har? Är den kvinnliga motsvarigheten till ”vara bra på fotboll och vilja bli läkare” att ”vara snäll flicka som gärna umgicks med sina syskon och ville bli jurist”?

Svårt att tro att hennes föräldrar tycker så om henne. De har ju haft polisskydd pga planerad sprängning utanför deras dörr. Dom är nog inte jättestolta
Citera
2024-07-22, 21:11
Medlem
PreciousStoness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brottslig
Det gick mycket rykten om att Diana skulle vara tillsammans med Scar, vilket hon även förnekade flera gånger. Men detta rykte var felaktigt. Hon har varit tillsammans med Greken som är en ledare inom Dalen-nätverket, således en polare till Scar. Hon har flera gånger förnekat att hon har en relation med Scar, hon har aldrig förnekat att hon skulle haft en relation med Greken.

Det jag tycker är uppseendeväckande med detta åtalet är att perioden för åtalet sträcker sig med början när Diana var tillsammans med Ben Mitkus, samt att åtalet sträcker sig långt efter att hon säger sig gjort slut med Greken.

Diana och Ben Mitkus gjorde slut i november 2021.
Diana och Greken gjorde slut i januari 2023.

Näringspenningtvätt, grovt brott 2021-01-01 -- 2024-07-17 Sverige

Jag har faktiskt suttit och väntat på hennes årsredovisning som borde dyka upp i slutskedet på sommaren. Var nyfiken hur hon egentligen kunde fortsätta resa jorden runt när hon knappt fick några samarbeten längre.
Du talar i ditt inlägg om vad som du tycker är uppseendeväckande i detta åtal?
Det skulle väl isf vara att det inte finns något åtal ännu!

Diana Baban var begärd häktad sedan 240712 och häktningen verkställdes 240717, då hon placerades i Kronobergshäktet.
I häktningsframställan anges att det rubricerade grova penningtvättsbrottet antas ha pågått emellan 20210101-20240717, d.v.s. under en tidsperiod utav drygt tre och ett halvt år.
Slutdatumet är satt när häktningen verkställdes med omfattande restriktioner, vilka framgår i den i tråden postade häktningsframställan.
Hon kan nu inte fortsätta sin grova brottsliga rubricerade gärning, och inte heller p.g.a. restriktionerna kommunicera med omvärlden.

Vilka personer som hon varit tillsammans med under den angivna tiden för det grova penningtvättsbrottet, behöver INTE ha någon juridisk koppling till de som ev. medverkat och/eller anstiftat det grova penningtvättsbrottet.

Eftersom FU-sekretess alltid råder i utredningsskeden, så vet vi f.n. väldigt lite konkreta fakta.
Citera
2024-07-22, 21:12
Medlem
Kvinnorna börjar få straff nu
Varit inblandade länge och gått under radarn
Blivit rika och för fina för den värld de kom från
Citera
2024-07-22, 21:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Abidazzz
Ja då var hennes influenc karriär över

Eller bara början titta på Dragomir TV stjärna nu efter att ha rånat banker i Sverige på 90-talet. Kriminella glorifieras och ska hyllas i efter fem, min sanning och allt vad de heter under bästa sändningstid numera. Titta bara på senaste exemplet Skugge hyllas för digital prostitution.
Citera
2024-07-22, 21:13
Medlem
PreciousStoness avatar
En postare i tråden uttryckte tidigare att det var tråkigt att hon fick "elaka" kommentarer på sitt Instagramkonto: Diana Baban.

Eftersom jag tycker att influencers bör tåla sanningen så gick jag in där för att på max 5 min. kolla läget.
Diana tjatade mycket om sina "kaffestunder" runt om i världen, och jag gapskrattade åt ett inlägg om att "kaffet på fängelser inte är gott!"
Ett sanningsfullt inlägg utan minsta hat! 😊👍🏼
Citera
2024-07-22, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emmach
Svårt att tro att hennes föräldrar tycker så om henne. De har ju haft polisskydd pga planerad sprängning utanför deras dörr. Dom är nog inte jättestolta

Fast de får ju alla, även kriminella as. Många i Jordgubbens familj är ju insyltade och de får ju polisskydd ändå. Fast de verkar inte alltför hemska, men något fel måste de har gjort.

Är det någon som vet varför hennes bror Dennis förekommer på Lexbase?
Citera
2024-07-22, 21:22
Medlem
geek12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dwarfwajder
Scar, inte Greken.

Nej greken inte scar.
Citera
2024-07-22, 21:38
Medlem
Sån smutsig brud, vad förväntar man sig av en tjej som är med på Ex On The beach? Det är inte första gången man läser om en tjej som var med i de skit programmet åker in i fängelse.

De som kommer upp i tankarna är sist hon Latina bruden från Norrköping som blev dömd för grovt narkotikabrott med nåt kriminellt gäng. Tror de var 2023-24 rätt så nyligen. Den andra tjejen som knivhugg en man i Örebro och fick 8 års fängelse för mordförsök år 2022. Hon var svensk men minns inte namnen på någon av dessa B-kändisar. Sen sist en annan svensk fjortis som var med på Paradise hotel även hon fick fängelse för grovt narkotikabrott och vapenbrott. För hon hjälpte sin kriminella pojkvän. Hon hade klagat på att hon inte kunde få ett jobb efter att ha medverkat i Paradise hotel. Minns jag rätt hände de där nånstans 2019.

Verkar vara en trend bland dessa tjejer att bli tillsammans med kriminella och åka dit. Efter de varit med på skit dokusåpan.
Senast redigerad av gp12 2024-07-22 kl. 21:45.
Citera
2024-07-22, 21:44
Avslutad
Kommer ihåg en gång när jag såg henne gråtandes sittande på perrongen en gång. Hon pratade då om hur tufft hon hade det. Nu blire tufft igen.
Citera
2024-07-22, 22:03
Medlem
Inthemoves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaBella
Näringspenningtvätt och Grovt Brott mellan 2021-01-01 till 2024- 07-17

Två åtalspunkter och under lång tid.

Tror hon får ett långt bra straff eftersom hon agerat i gängmiljö vilket idag kan ge upp till dubbla år.
Undrar vad det grova brottet står för?
FUP kommer väl om 4-5 månader.

Jag läser det som att näringspenningstvättsbrottet åberopas som grovt, då åklagaren tror sig kunna styrka att det rör sig om stora summor. Vet dock inte var pengagränsen går mellan normalgraden och grovt.
Citera
2024-07-22, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppsasteg
Fast de får ju alla, även kriminella as. Många i Jordgubbens familj är ju insyltade och de får ju polisskydd ändå. Fast de verkar inte alltför hemska, men något fel måste de har gjort.

Är det någon som vet varför hennes bror Dennis förekommer på Lexbase?

Jo såklart, menade bara att om ens barn gjort så kan man knappast vara stolt. Men sen blev hon också känd från reality-tv så vem vet. Hur som helst är det bra att hon blivit häktad och får ta konsekvenserna av sitt agerade, även om hon blir friad så kan det knappast finnas företag som vill samarbeta med henne framöver.
Citera
2024-07-22, 22:07
Medlem
Inthemoves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 321j
https://www.allabolag.se/5592977614/diana-baban-ab
Diana Baban AB

Org.nr: 559297-7614

https://förhör.se/penningtv%C3%A4tt-penningtv%C3%A4ttsbrott-och-grovt-penningtv%C3%A4ttsbrott/

Motsatsvis, i förhållande till penningtvättsbrott av normalgraden, gäller alltså tvätt av summor som överstiger 267 500 kan utgöra ett grovt penningtvättsbrott.

Tack, fick där svar på min fundering ovan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in