2024-07-22, 18:03
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
I dina exempel står inget om poolerna var täckta med poolöverdrag eller inte, vilket inte berättar hela sanningen om hur hundarna kunde falla i. Jag tolkar det som att alla pooler var öppna och då är det klart lätt för en hund att gå för nära kanten och falla.

Familjens pool var övertäckt och vad jag ser finns det inte någonstans i överdraget där Essie kunde fallit i om hon inte hittade en liten öppning där hon kunde krypa in under, varför hon nu skulle göra det. I filmen går hon fram till poolkanten men går snabbt därifrån och visar inget som helst intresse för poolen i och med att den är "stängd".

Vi vet inte ens om hon någonsin har badat i poolen och därför inte vet vad som finns under överdraget och därför inte visar något intresse i filmen. Hade hon vetat vad som finns under och ville bada hade hon försökt att ta sig ner.

Nej, jag tror inte (är säker på) att hon inte har drunknat i poolen.
Frågan var inte om Essie hade drunknat utan ett påstående om att hundar inte kunde drunkna i pool.
Självklart kan de det och det händer ibland.

Jag tror inte heller hon har drunknat i poolen - men om hon hade gjort det så kan du vara säker på att filmerna vi ser inte är från det tillfället.
Citera
2024-07-22, 18:04
Medlem
Hunder är ju ID-märkt. Skulle upptäckas om man åker utomlands eller går till vet. Finns knappast någon seriös veterinär/klinik som skulle operera bort och byta ut mikrochippet. Dessutom knappast värt besväret. Det här är en labbe (utan ID vem som helst), betingar inget större belopp. Vore jag kidnapparen skulle jag genast nappa på erbjudandet om 100 000 i stället. Kort sagt, tror inte hunden lever. Vad som hänt vill jag inte spekulera i.
Citera
2024-07-22, 18:04
Medlem
-Dizzy-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
En olycka bör ju täckas av försäkringen.

Menade mer en "olycka", dvs inte medvetet men fortfarande skyldig. Typ som att backa över den med bilen.
Citera
2024-07-22, 18:05
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cirsium
Behövs inte dras ut elsladdar i huset, räcker med att propparna gått i skallen på pappan för att hunden ska försvinna.

Som någon redan påpekat, varför sätta igång kamerorna efter kidnappningen, och hur kunde man veta att inte mamman, assistent, pappan eller fan och hans moster satt på altanen och tittade på hunden som tog sig en kvällskiss?
Eller i köket.
Den ena filmen där man ser hunden filmar väl från insidan i köket och ute genom fönstret.
Det hade räckt med att någon satt vid bordet eller fanns i rummet.
Citera
2024-07-22, 18:06
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
Frågan är om dottern kan be kompis gömma hunden och genomföra en sådan sak.
Hon har efter vad som skrivs, inte social förmåga, kan inte läsa, enligt en i denna tråd som är bekant med henne och verkar trovärdig.
Om hon skadats borde ju filmsekvensen från övervakningskamerorna manipulerats i tid, för hunden springer, nosar, viftar på svansen.

Det har skrivits i fb gruppen att pappan tagit bort tidsstämpeln på de filmer som är offentliga, men de som lämnats till polisen har den kvar. Mycket märkligt om det stämmer.

Jag tror inte heller dottern har förmåga att delta i nån kupp. Och jag funderar över om hon är bortrest för att hinna glömma vad som hänt och inte prata bredvid mun.
Citera
2024-07-22, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mariesuz
Hur mycket är hunden försäkrad för?
Pengar kan vara ett skäl till att göra sig av med hunden själv.

Det skulle rent konkret kunna vara pappan själv som lockar på hunden utanför i trädgården, vilket visats som en filmsekvens från kameran inomhus. Det är också han som säger att kamerorna inte fungerade utomhus.

Om Wi-Fi inte fungerat så att kamerorna utomhus inte fungerat så borde inomhuskameran inte heller ha fungerat (utan nätverk).

Hur kommer det sig att pappan är hemma med hunden om inte dottern är hemma?
Det är ju hennes assistanshund. Om hon är hemma tillsammans med resten av familjen så har jag svårt att förstå hur de kan lura dottern att tro att hunden är på sjukhus. Vem skulle ha kört den dit om alla är hemma?

Om inte dottern är hemma borde hunden varit med henne och då går det inte heller att påstå att hunden hamnat på sjukhus.

Hur kommer det sig att pappan inte har någon bild på dotterns hund när han har bild på en annan hund på sin profil. Gillade han inte assistanshunden Essie?

Hur kan han se så glad ut när han berättar om att hunden är försvunnen?

Varför blir alla blockade från facebookgruppen Essie ska hem, (inkl jag) när frågor om hur händelseförloppet vid försvinnandet såg ut?

Hur logiskt är det att starta en insamling några dagar efter försvinnandet? Ekonomiska aspekter?

Pappan säger själv i intervjun att han snart måste tala om för dottern att ”hunden gått bort”. Hur kan han veta det? Om han vet att hunden har gått bort så kan han utlysa en hög hittelön eftersom han då vet att den aldrig kommer att betalas ut. En hög hittelön för dock att en insamling kan ta fart och trovärdigheten för familjens önskan att få tillbaka hunden ökar markant. Dessutom får de behålla ekonomiska gåvor och försäkringspengarna för hunden själva.

Frågorna är många! Det är något som inte stämmer!

Han har ju betalat tillbaka pengar på grund av spekulationerna angående ekonomin.
Har skärmdump på det.
I övrigt håller jag med.
Dock kan hunden försvinna utan dottrrns vetskap. Hon är inte hela tiden med hunden till 100 %?
Dotter reste bort med mamman och en assistent strax efter försvinnandet för att få lugn och to.
Citera
2024-07-22, 18:07
Medlem
Cirsiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Det är inga proppar som gått i skallen på pappan, han verkar förslagen.

I svaret utgick jag från scenariot att pappan pratar sanning, en spekulation.

Jo, propparna har definitivt löst ut, hur kan du ens tänka i banor av att han talar sanning mot bakgrund av kända omständigheter?

Störsändare, dra ut sladdar, hacka dator osv. kom igen.
Citera
2024-07-22, 18:08
Medlem
Cirsiums avatar
Citat:
Han har ju betalat tillbaka pengar på grund av spekulationerna angående ekonomin.
Har skärmdump på det.
I övrigt håller jag med.
Dock kan hunden försvinna utan dottrrns vetskap. Hon är inte hela tiden med hunden till 100 %?
Dotter reste bort med mamman och en assistent strax efter försvinnandet för att få lugn och to.

Varför kan de inte få lugn och ro i huset där de bor?
Citera
2024-07-22, 18:13
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cirsium
Jo, propparna har definitivt löst ut, hur kan du ens tänka i banor av att han talar sanning mot bakgrund av kända omständigheter?

Störsändare, dra ut sladdar, hacka dator osv. kom igen.

En spekulation, en hypotes bland många.

Vet du med säkerhet vad som hänt? Då kan du hösta in 100 000.
Citera
2024-07-22, 18:15
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Håller med, men kvällpromenader kan vara korta hos många hundägare.

Jag tänker också som Charite.
Oavsett vad som nu hänt, så ska assistanthundar tåla ” lite hugg och slag” , från sina brukare?

Om så är, så är det väl djurplågeri?
Citera
2024-07-22, 18:20
Medlem
Cirsiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
En spekulation, en hypotes bland många.

Vet du med säkerhet vad som hänt? Då kan du hösta in 100 000.

Jag vet inte exakt vad som har hänt men tycker att teorin om en planerad "fritagning" är duktigt verklighetsfrämmande.

användaren haremrum sammanfattar bra.

" Hela den här kidnappningshistorien med instudering av rutiner och hackade webkameror skulle ju inte ens Mats Alm kunna dikta ihop. "
Citera
2024-07-22, 18:20
Medlem
Något som är lite intressant i sammanhanget:

Camilla som driver sidan bloggbevakning.se skrev nyligen ett inlägg i samma stil som alla andra om hur upprörd hon var att Essie var försvunnen/stulen. Nu har det inlägget tagits bort…

Camilla är känd för att gräva en hel del i sina case och måste fått reda på någonting illa för annars skulle hon knappast raderat inlägget så snabbt som hon gjorde. Att hon är djurvän är nog välkänt och hon är dessutom hundägare och kattägare själv.

Om ni googlar ”bloggbevakning Essie” så kommer ni att se vad jag menar”

Det ligger definitivt en hund begraven här och jag tror Camilla vet mer än många andra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in