Citat:
Ursprungligen postat av
HappySnowman
Den har jag sett. Men det står ingenstans där eller i artikeln i Enköpings-Posten att det skulle ha funnits tidsangivelser som blivit bortredigerade.
Däremot är jag väldigt förvånad över att tidningen väljer att skriva om hans detaljerade misstankar/anklagelser. Han menar att hunden lockas av någon som hon har tyckt mycket om och inte träffat på ett tag.
"Men det är det som ses sedan som verkligen gör filmen intressant för Patrik Ölmeborg.
Essie springer glatt med viftande svans bort mot just det hörnet där sökhundarna visade att hon försvann.
– Det syns att hon blir lycklig, som att någon hon tycker om är tillbaka.
Vad känner du när du ser filmen?
– Att mina misstankar bekräftas. Att någon hon känner sedan tidigare har lockat henne utanför tomten.
Tänker du på någon speciell?
– Det är för mycket tillfälligheter för att det skulle vara någon helt extern som lockat till sig Essie, men vilka eventuella misstänkta som finns får polisen utreda."
Flashback med sina spekulationer är en sak. Men att gå ut i media och så tydligt peka ut någon som misstänkt känns verkligen inte trevligt alls. Hur många av deras assistenter kan detta handla om? Knappast många? Vem tyckte extra mycket om Essie (och omvänt), kanske har haft synpunkter på hennes tillvaro och jobbar inte exakt just nu? Tror det kokar ner till ett fåtal personer. Tycker verkligen att han kunde ha nöjt sig med att framföra den här informationen till polisen!

För som de själva skriver inne på Facebook; det här hjälper knappast den stora massan att hitta Essie.
Vet inte om det stått någonstans om vad pappan sagt om tidsangivelser. Inte jag som skrev det här.
Min poäng var att i dagens samhälle behöver man vara helt transparent med allt. Så länge vi inte vet om filmen är från samma tidpunkt så kommer det fortsätta att spekuleras i sanningshalten. Det kan ju vara så att filmen är helt äkta och att någon lockar på hunden utanför häcken där vid stolen, när hunden sen ser personen så blir den väldigt glad. Det finns tre scenarier:
1. Det är en scam.
2. Någon djurvän vill rädda hunden från lidande.
3. Någon har fattat tycke för hunden och vill ha den själv och är störd nog att sno den.