2024-07-22, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chariter
Högst olämpligt att tvinga en stackars snäll labrador att leva med en utåtagerande, våldsam människa!
Ingen hund mår bra av att höra gap och skrik, men nu är det alltså tillåtet att misshandla en hund för att den ”ska tåla det” då det är en ”assistanthund”?!Det går inte att ”lära” en hund att inte må dåligt när den blir slagen och skriken på.

Det här är det sjukaste jag läst. Ingen hund ska tvingas till ett sånt liv. Den VUXNA dottern ska absolut inte ha något djur!

De som handhjärtar och tycker så synd om dottern borde istället tycka synd om det stackars djuret som sålts till en kraftigt utåtagerande och våldsam människa. Självklart är hon utåtagerande mot hunden, om hon är psykiskt sjuk så exkluderar hon inte hunden från sitt tbeteende.

En labbe behöver motion, inte att få gå ut och kissa på en liten tomt. Bara det i sig är tragiskt.

Kunde inte skrivit det bättre själv. Hela mitt Facebookflöde fylls av folk som delar detta och ingen tycks ha någon somhelst aning om att Essie blivit misshandlad. Blir spyfärdig🤮
Citera
2024-07-22, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tilikum
Jag tänker så här. Jag kan ha så jävla fel också..

Lätt att erbjuda 100k i hittelön när man vet att hunden aldrig kommer hittas.
Jag går på spåret: Tjejen har dödat hunden under ett utbrott.
Familjen försöker nu få ut försäkringspengar o en ny hund

Och det är alltid "hundens fel" om det blir problem, och då spelar det ingen roll om den har blivit misshandlad. Hundar brukar vara oerhört förlåtande, men kanske inte denna gång? Och då är det enklast om "hunden försvinner" och godtrogna samlar in pengar till en ny hund?

Att övervakningskameran var "mystiskt avslagen" under tiden som hunden försvann säger ju allt. Och folk samlar ändå in pengar? Men en assistenthund är värd mycket pengar, och kan ha sålts. Vem vet?
Senast redigerad av Newton555 2024-07-22 kl. 12:21.
Citera
2024-07-22, 12:19
Medlem
Jag tror att familjen inte orkar med att ha dottern hemma på heltid. Med eller utan assistenter och hund. Det har blivit för mycket helt enkelt och de vill ha henne placerad på ett hem igen. Har de ingen hund så är det ”svårare” att ha dottern hemma och kommunen måste överväga att hitta ett nytt boende för henne.
Citera
2024-07-22, 12:22
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puppiduran
Jag tror att familjen inte orkar med att ha dottern hemma på heltid. Med eller utan assistenter och hund. Det har blivit för mycket helt enkelt och de vill ha henne placerad på ett hem igen. Har de ingen hund så är det ”svårare” att ha dottern hemma och kommunen måste överväga att hitta ett nytt boende för henne.
Tillåter lämpliga hem hund?
Citera
2024-07-22, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Tillåter lämpliga hem hund?

Det är ju osett att ny hund införskaffas?
Citera
2024-07-22, 12:29
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Dizzy-
Nog det mest troliga scenariot... dock tror jag inte hunden "blivit" dödad, utan att den dött av en inte 100% medveten handling, möjligen en olycka, men pappan nu fiskar efter pengar för en ny hund.

Det jag tänker är dock, är det värt all uppståndelse och vara i nyheter etc, hade väl bara gått att sköta det lite diskret från familj och vänner.
En olycka bör ju täckas av försäkringen.
Citera
2024-07-22, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shvetsiya
Den där jävla Facebookgruppen alltså… Den får en verkligen att ifrågasätta om man ska ha allmän rösträtt. 🤯
Tant-facebook? Det är helt obegripligt hur låg IQ de som samlas i sådana grupper har.
Citera
2024-07-22, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chariter
Högst olämpligt att tvinga en stackars snäll labrador att leva med en utåtagerande, våldsam människa!
Ingen hund mår bra av att höra gap och skrik, men nu är det alltså tillåtet att misshandla en hund för att den ”ska tåla det” då det är en ”assistanthund”?!Det går inte att ”lära” en hund att inte må dåligt när den blir slagen och skriken på.

Det här är det sjukaste jag läst. Ingen hund ska tvingas till ett sånt liv. Den VUXNA dottern ska absolut inte ha något djur!

De som handhjärtar och tycker så synd om dottern borde istället tycka synd om det stackars djuret som sålts till en kraftigt utåtagerande och våldsam människa. Självklart är hon utåtagerande mot hunden, om hon är psykiskt sjuk så exkluderar hon inte hunden från sitt tbeteende.

En labbe behöver motion, inte att få gå ut och kissa på en liten tomt. Bara det i sig är tragiskt.

Jag kan tänka mig att skramla lite för att dottern ska få hälsa på en välvuxen american bully, var skickar man pengarna?
Citera
2024-07-22, 12:31
Medlem
Herr-Skarprattares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puppiduran
Då vore det väl bättre att antingen erkänna eller rent utav hitta på att dottern tagit livet av hunden? Då lär ju kommunen inte ha mycket till val än att spärra in galningen på vårdhem. Att dra igång denna mediacirkus känns kontraproduktivt om de vill bli av med henne. "Hitta Ellie så att vår dotter kan bo kvar hemma hos oss!"
Citera
2024-07-22, 12:34
Medlem
Herr-Skarprattares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shvetsiya
Den där jävla Facebookgruppen alltså… Den får en verkligen att ifrågasätta om man ska ha allmän rösträtt. 🤯
Antalet människor som på allvar tror att hundmedium kan kommunicera med djurs själar på avstånd är på tok för stort. Inte undra på att landet ser ut som det gör med dessa puckon fria att ställa till det.
Citera
2024-07-22, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Dizzy-
Nog det mest troliga scenariot... dock tror jag inte hunden "blivit" dödad, utan att den dött av en inte 100% medveten handling, möjligen en olycka, men pappan nu fiskar efter pengar för en ny hund.

Det jag tänker är dock, är det värt all uppståndelse och vara i nyheter etc, hade väl bara gått att sköta det lite diskret från familj och vänner.

Nu kan han ju hoppas på insamlingspengar, swish
Citera
2024-07-22, 12:39
Medlem
vemedinmas avatar
De har nu startat ett inlägg där de bemöter/dementerar många av de sakerna som nämns här i tråden....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in