Citat:
Ursprungligen postat av
ColaKex
Pojkjävlarna (Felix, Leon m,m) är så lagom tuffa i rätten hör jag. De som var så jävla tuffa innan och skulle "jappa" osv. Slår vad om att de skakade som asplöv och gjorde i byxorna framför rätten.
Undra hur länge det dröjer innan någon möblerar om ansiktet på de här små kräken. Gissar att de kommer få svårt att visa sig bland folk framöver.
Vila i frid Lukas.
De skulle man ju kunnat tro att de hade varit rädda i rätten !
Käftar emot ( Felix och allt har varit ....minns inte
Den andra snorunge har sagt genom alla förhör som en fullslipad gängkriminell , inga kommentarer.
I Rätten minns han knappt att han varit på plats , vilka som har varit där , allt är minns inte !
Den där Leon är väl bara 14 och sitter i en fullsatt rättsal med domare och nämndemän, advokater och åklagare och framför allt Lukas familj och vänner och ljuger , minns inte !!
Dessa ungar kommer det inte sluta bra för i livet !
Hoppas deras föräldrar är stolta över sona barn där man som förälder försöker lära barnen vara ärlig och inte ta till våld .
Som 14 åring tycker man att man ska ha lite respekt för rättssystemet.
Det värsta kommentaren var väl när åklagaren frågade hur han kände när han fick reda på att Lukas hade dött? Svar .... jag minns inte !
Sedan om någon diagnos ska skyllas på så refererar jag till en domare som satt i ett fall där 6 tjejer misshandlade en tjej ( det var min dotter )
Han sa har man en diagnos och i ditt fall adhd ( som hon skyllde på ) så får man anstränga sig ännu mer och tänka till för att inte hamna i situationen som dessa .
Han avslutade med ... jag hoppas jag slipper se dig i någon rättsal någon mer gång , tyvärr så tror jag att vi kommer mötas flera ggr om du inte tänker på vad jag sagt .
Att det blev 10 mån låter som något skämt ! Tjejen som jag skrev om ovan fick 2 år på ett ungdomshem och då var det ingen grov misshandel.
Var nämnden och domaren mutad ? Något fel måste det ju blivit .