2024-04-23, 16:57
Lyssnar på rättegångs appen! Den där noa verkar vara värsta horungen! Finns det inga bildar på noa och han Leon? Har sett bild på Felix Olsson redan
Citera
2024-04-26, 13:54
Medlem
Mindbusinesss avatar
” En 16-åring dömdes för grovt vållande till annans död efter dödsmisshandeln av Lucas, 17. Han fick tio månaders ungdomsövervakning.
Nu har domen överklagats av åklagaren – som anser att 16-åringen gjorde sig skyldig till mord.
Enligt åklagaren Hanna Loftås har tingsrätten gjort en felaktig bedömning när det gäller 16-åringens uppsåt. Hon menar att han hade ett så kallat likgiltighetsuppsåt”

https://www.dn.se/sverige/dom-mot-16...as-overklagas/
Citera
2024-04-26, 14:05
Medlem
Inga bilder ännu på niggerungen som mördade Lukas? Och vet någon vad hans föräldrar arbetar med?
Citera
2024-04-26, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TimmieStark
Nu har jag suttit hela förmiddagen och läst hela tråden och lite i FUP:en.

Slutsats:

Landet är helt kört, vi sjunker, hej då…

Exakt ALLA ungdommar i FUP:en och i ”cider historian” har agerat helt åt helvete fel.

Brottsoffer i ”cider historian” skriver till sin vän Lucas (BO i den här tråden) och säger typ: ”Nu vet jag vilken det var som ströp mig, han är fett liten (ung) så vi borde spöa han.”

En kille på festen typ övertalar/hetsar BO att börja tjafsa med GM via snap.
(I alla fall om man ska lita på BO)

Ingen hjälper BO att fly innan GM
hinner komma fram till festen, eller det går i alla fall för sent.

En person (Noa) pekar ut BO så att GM vet vem han ska spöa/döda.
(Dom har inte sett varandra förut)

Ingen står upp för BO när det är tydligt att han kommer att åka på spö/bli dödad med en stor kniv.
Många på festen kände GM men ingen försökte prata förnuft med honom.

Dom väntar länge innan dom ringer 112 pga att dom tror att BO bara behöver lite frisk luft och så blir det bra…

Dom ljuger för 112 och säger att BO har ramlat för dom vill inte ”snitcha ned” GM. (Felix)

En tjej snapar med GM och berättar vad dom har sagt till polisen och frågar vad
dom har lov att säga.
Allt medan poliserna fortfarande är vid huset.

Exakt ALLA ungdommar i och runt GM och BO borde outas och vara tvungna att förklara sig för allmänheten.
Gärna på direktsänd tv.

Jag skiter i om dom är 14, 15, 16, 17år gamla.

Dom är skräp hela högen.

Fyfan vad vidriga ungdomar! Märks att GM har hög status och alla runtomkring krälar för honom
Citera
2024-04-26, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjuktnice
Fyfan vad vidriga ungdomar! Märks att GM har hög status och alla runtomkring krälar för honom
Har vi etnisk notering, hur många schimpanser, hur mycket WT? vad vet om deras föräldrar, misstänker vissa personer men behöver namn så de kan knullas på deras arbetsplatser.
Citera
2024-04-26, 16:23
Medlem
Har någon tillgång till familj/gm’s sociala medier? Fuck vad dessa familjer misslyckat med att uppfostra sina söner. Tar livet av en människa för att han blev ombedd att säga förlåt för att han tagit struptag på en person, man kan ju vissa hur uppväxten varit. Föräldrarna till dessa kackerlackor bär lika mycket ansvar.
Citera
2024-04-26, 18:12
10 månader "vård" för att ha mördat en annan människa likgiltigt?

Vaddå för vård. Har GM cancer?
Citera
2024-04-29, 08:16
Medlem
Lyssnat på rättegången. 10 månader vård. Man blir spyfärdig och arg!

Det är tydligt i rättegången vilken räddsla och dödsångest BO haft och vädjat om förlåtelse. Det också ganska tydligt att BO är död av våldet! 😡😥

Stackars BO familj. Hoppas någon verkligen tar ut hämd på detta "barn" . Om han nu inte får skyddad identitet. Men omöjligt att hitta honom är det ju aldrig oavsett.
Citera
2024-05-03, 13:46
Medlem
ColaKexs avatar
Pojkjävlarna (Felix, Leon m,m) är så lagom tuffa i rätten hör jag. De som var så jävla tuffa innan och skulle "jappa" osv. Slår vad om att de skakade som asplöv och gjorde i byxorna framför rätten.

Undra hur länge det dröjer innan någon möblerar om ansiktet på de här små kräken. Gissar att de kommer få svårt att visa sig bland folk framöver.

Vila i frid Lukas.
Citera
2024-05-06, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ColaKex
Pojkjävlarna (Felix, Leon m,m) är så lagom tuffa i rätten hör jag. De som var så jävla tuffa innan och skulle "jappa" osv. Slår vad om att de skakade som asplöv och gjorde i byxorna framför rätten.

Undra hur länge det dröjer innan någon möblerar om ansiktet på de här små kräken. Gissar att de kommer få svårt att visa sig bland folk framöver.

Vila i frid Lukas.

De skulle man ju kunnat tro att de hade varit rädda i rätten !
Käftar emot ( Felix och allt har varit ....minns inte
Den andra snorunge har sagt genom alla förhör som en fullslipad gängkriminell , inga kommentarer.
I Rätten minns han knappt att han varit på plats , vilka som har varit där , allt är minns inte !
Den där Leon är väl bara 14 och sitter i en fullsatt rättsal med domare och nämndemän, advokater och åklagare och framför allt Lukas familj och vänner och ljuger , minns inte !!
Dessa ungar kommer det inte sluta bra för i livet !
Hoppas deras föräldrar är stolta över sona barn där man som förälder försöker lära barnen vara ärlig och inte ta till våld .
Som 14 åring tycker man att man ska ha lite respekt för rättssystemet.
Det värsta kommentaren var väl när åklagaren frågade hur han kände när han fick reda på att Lukas hade dött? Svar .... jag minns inte !
Sedan om någon diagnos ska skyllas på så refererar jag till en domare som satt i ett fall där 6 tjejer misshandlade en tjej ( det var min dotter )
Han sa har man en diagnos och i ditt fall adhd ( som hon skyllde på ) så får man anstränga sig ännu mer och tänka till för att inte hamna i situationen som dessa .
Han avslutade med ... jag hoppas jag slipper se dig i någon rättsal någon mer gång , tyvärr så tror jag att vi kommer mötas flera ggr om du inte tänker på vad jag sagt .
Att det blev 10 mån låter som något skämt ! Tjejen som jag skrev om ovan fick 2 år på ett ungdomshem och då var det ingen grov misshandel.
Var nämnden och domaren mutad ? Något fel måste det ju blivit .
Citera
2024-05-28, 10:21
Medlem
george.sthlms avatar
Jag förutsätter att Åklagaren överklagar till tingsrätten.
INGEN kan vara nöjd med 10 månaders vård ?
Citera
2024-05-28, 10:34
Medlem
Mazeppas avatar
Lucas syster är en av sommarpratarna i år.

https://sverigesradio.se/artikel/alv...ommarvard-2024
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in