2024-07-22, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Blev raderad helt på Ratsit.

https://www.ratsit.se/kontakt

Valde "Övriga frågor" som alternativ eftersom jag en gång bara fick ett automatiskt mejl hur man döljer sig själv när jag valde "Dölj mig på Ratsit"-alternativet.

Skriv att du vill bli borttagen helt och hållet, funkar inte det så hota med stämning eller använd mallen på imy.se.
Tack för informationen. Skall testa detta i veckan. Återkommer med resultat.

Stor eloge till alla i tråden. Det är dags att dessa skräpsidor får krypa till korset.

Riktigt as som profiterar på offentlighetsprincip.
Citera
2024-07-22, 08:13
Medlem
För att bli borttagen från Mrkoll.se klicka på denna länk https://mrkoll.se/om/kundservice-kopt-information/ och sedan Detta gäller ett köp hos er för att komma åt kontaktformuläret. Skicka sedan nedan text.

Ratsit skickar ni till kundservice@ratsit.se, Bifoga ID.

Birthday.se -> Kontakta Birthday längst ner till vänster för att komma åt kontaktformuläret.
Berlock Information AB såt bakom Birthday.se som kan vara tröga. Bara att printa brev och skicka hem till ledamoten.

Hej!

Jag vill härmed utöva min rätt till radering med stöd av artikel 17 i dataskyddsförordningen.
Radera alla mina uppgifter från Mrkoll.se, Personnummer, förnam, efternamn, adress och lönestatistik. Jag vill att ni tar bort allt. Jag har redan dolt mig men vill bli helt raderad från hemsida. Inte en en inloggad person ska se mina uppgifter.

Ni kan hitta information om era skyldigheter som personuppgiftsansvarig på Integritetsskyddsmyndighetens webbplats (www.imy.se).

Jag ser fram emot ert svar på min begäran om radering så snart som möjligt, senast inom en månad.

Ni får gärna kontakta mig om ni har några frågor.

Med vänliga hälsningar
Förnamn Efternamn
Personnummer
Citera
2024-07-22, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 993GTS
För att bli borttagen från Mrkoll.se klicka på denna länk https://mrkoll.se/om/kundservice-kopt-information/ och sedan Detta gäller ett köp hos er för att komma åt kontaktformuläret. Skicka sedan nedan text.

Ratsit skickar ni till kundservice@ratsit.se, Bifoga ID.

Birthday.se -> Kontakta Birthday längst ner till vänster för att komma åt kontaktformuläret.
Berlock Information AB såt bakom Birthday.se som kan vara tröga. Bara att printa brev och skicka hem till ledamoten.

Hej!

Jag vill härmed utöva min rätt till radering med stöd av artikel 17 i dataskyddsförordningen.
Radera alla mina uppgifter från Mrkoll.se, Personnummer, förnam, efternamn, adress och lönestatistik. Jag vill att ni tar bort allt. Jag har redan dolt mig men vill bli helt raderad från hemsida. Inte en en inloggad person ska se mina uppgifter.

Ni kan hitta information om era skyldigheter som personuppgiftsansvarig på Integritetsskyddsmyndighetens webbplats (www.imy.se).

Jag ser fram emot ert svar på min begäran om radering så snart som möjligt, senast inom en månad.

Ni får gärna kontakta mig om ni har några frågor.

Med vänliga hälsningar
Förnamn Efternamn
Personnummer
Kan inloggade fortfarande se en på Birthday? Tog bort mig på den sidan för år sen.
Citera
2024-07-22, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wennerberg
Kan inloggade fortfarande se en på Birthday? Tog bort mig på den sidan för år sen.

Du kan be dom att ta bort dig HELT även från det inloggade läget. Det är dina personuppgifter. Du bestämmer. Artikel 17 i dataskyddsförordningen går före svenska offentlighetsprincipen som borde försvinna snart.
Citera
2024-07-22, 08:46
Medlem
Citat:
Du kan be dom att ta bort dig HELT även från det inloggade läget. Det är dina personuppgifter. Du bestämmer. Artikel 17 i dataskyddsförordningen går före svenska offentlighetsprincipen som borde försvinna snart.
Ja. Men har ens Birthday den funktionen?
Citera
2024-07-22, 09:21
Medlem
Du kan ta bort dig HELT från Birthday.se ja.

Citat:
Ursprungligen postat av wennerberg
Ja. Men har ens Birthday den funktionen?
Citera
2024-07-22, 09:28
Medlem
capitalswes avatar
Citat:

Då var det bara dessa 2 kvar då,

Lexbase
Krimfup
Citera
2024-07-22, 10:00
Avstängd
Nu är det dags!

Individerna i Sverige tar tillbaka makten!
Citera
2024-07-22, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GDPRWarrior
Är det någon som kan ta fram Justitiedepartementets och Arbetsmarknadsdepartementets svar på hemställan från IMY? Det är otroligt att vi inte har en enda journalist som ställer frågor om detta till Johan Pehrson och Gunnar Strömmer, trots att hemställan tar upp många viktiga frågor. Varför undviker media att granska detta?

Detta svar fick jag från Justitiedepartementet angående svar på hemställan. Inte fått svar från arbetsmarknadsdepartementet ännu.
Citat:
Hej,

Om det är Integritetsskyddsmyndighetens hemställan om utredning avseende bakgrundskontroller som du avser kan jag meddela att något svar på hemställan inte har skickats. Det finns inte heller några övriga handlingar i ärendet.

Citera
2024-07-22, 11:09
Medlem
Lägger till en epost här:

Kundservice@ratsit.se

Se till att bomba dom nu med begäran om att radera personuppgifter.
Citera
2024-07-22, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av capitalswe
Då var det bara dessa 2 kvar då,

Lexbase
Krimfup

Dessa två sidor är ett jävla otyg. De är de enda som vägrat ta bort uppgifter.
Citera
2024-07-22, 11:27
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Dessa två sidor är ett jävla otyg. De är de enda som vägrat ta bort uppgifter.

Det är bara att överklaga till IMY i så fall.
Desto fler som gör det, ju bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in