2024-07-22, 03:47
Medlem
Hennes opinionssiffror kommer att sjunka ju längre hon får hållas.
2024-07-22, 04:04
Medlem
alisvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CapsLock99
Polymarket - 2024 Presidential Election Winner:

Donald Trump 63%
Kamala Harris 29%

Hårfint...
2024-07-22, 06:37
Medlem
Jag tror Kamala har en bra chance att vinna

Hon är kvinna vilket får många kvinnor att automatiskt rösta på henne

Hon är svart och hon har msm i ryggen.
2024-07-22, 07:54
Medlem
Actuallysos avatar
Tror hon är rätt underskattad. Trodde inte på henne för en vecka sedan. Men ändrat mig. Såg nya siffror alldeles nyss på CNN, för tjugo minuter sedan, där låg hon 1.9 % efter Trump bara. Och hon kommer bli mer och mer uppmärksammad. Och kommer få mycket röster från svarta, latinos och kvinnor. Jag ger henne 40- 50 % chans mot Trump. Men det är inte säkert att det blir hon. Men just nu ser det ut så kanske. Och i debatter och liknande kommer hon klara sig mycket bra. Hon är riktigt bra där, verbalt skicklig.
Senast redigerad av Actuallyso 2024-07-22 kl. 07:56.
2024-07-22, 08:12
Medlem
Med sin extremt höga IQ är hon väldigt älskad av "smarta" vänsterliberala kvinnor och negrer.

https://x.com/elonmusk/status/1815193874366640591

Hard times create strong men, strong men make easy times, easy times make women lib, liberal women make hard times
Senast redigerad av ES-trader 2024-07-22 kl. 08:22.
2024-07-22, 08:20
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Frågan är väl ifall det ens kommer bli någon debatt mellan henne och Trump, eller vicepresidenterna? På SVT Nyheterna ställde man sig ganska skeptisk till om någon sådan skulle äga rum. Det lär i så fall bli det första presidentvalet i modern tid som INTE haft någon debatt mellan de bägge kandidaterna?
Det är därför Dems har valt att byta ut Biden så sent. Harris har ingen chans emot Trump i en debatt, ingen begriper vad hon säger en massa vänsterflum som inte går att förstå. Dems hoppas att hon ska få en massa röster av folk som inte vet vem hon är och vad hon står för.
2024-07-22, 08:25
Bannlyst
Om jag var Harris skulle jag ha budskapet ' Let the next generation take over NOW' !
2024-07-22, 09:13
Medlem
Det är osannolikt att de låter Kamala ställa upp överhuvudtaget.

Mycket mer troligt att de ersätter henne med någon annan på konventet. Får hon vara kvar så vet vi att de gett upp presidentvalet och fokuserar på kongressen istället, och kanske även att ämbetet i sig betraktas som rätt oviktigt numera.

Den här inbördeskonflikten mellan de olika demokratiska syndikaten/klanerna/oligarkerna är rätt avslöjande... och definitivt underhållande!
2024-07-22, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simba_rock
Om jag var Harris skulle jag ha budskapet ' Let the next generation take over NOW' !
Hon är inte direkt ung själv
2024-07-22, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Det är därför Dems har valt att byta ut Biden så sent. Harris har ingen chans emot Trump i en debatt, ingen begriper vad hon säger en massa vänsterflum som inte går att förstå. Dems hoppas att hon ska få en massa röster av folk som inte vet vem hon är och vad hon står för.
Förvisso, samtidigt tänker jag mig att en debatt förmodligen haft potentialen att gynna Harris mer än Trump. Trump har ju redan visat vem han är ochvad han går för i denna kampanj i och med den första debatten. För Harris är det liksom lite "upp till bevis". Plus att MSM då hade fått chansen att "gulla" med Harris om hur fantastiskt bra hon svarade på alla frågor och hur "orange man bad" som var sexist, rasist och alla möjliga kort man kan tänka sig att MSM vill spela ut för att boosta Kamalas siffror.
2024-07-22, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LindaochValentin
Det är osannolikt att de låter Kamala ställa upp överhuvudtaget.

Mycket mer troligt att de ersätter henne med någon annan på konventet. Får hon vara kvar så vet vi att de gett upp presidentvalet och fokuserar på kongressen istället, och kanske även att ämbetet i sig betraktas som rätt oviktigt numera.

Den här inbördeskonflikten mellan de olika demokratiska syndikaten/klanerna/oligarkerna är rätt avslöjande... och definitivt underhållande!
Vad är betting oddset på detta?

Grejen är väl att ingen egentligen vågar utmana Kamala nu, för då kommer vederbörande att utmålas som djävulen själv som försöker sabotera Demokraternas valseger.
2024-07-22, 09:39
Medlem
Tankefrihets avatar
I dessa sammanhang är hon väl strax under genomsnittet, men visst, JFK, Clinton och Obama var ju betydligt yngre.

Åldern är väl till hennes fördel, men många förknippar henne med woke/feminism/invandringsliberalism. Det blir svårt att nog få med de osäkra mittenväljarna i vågmästarstaterna. Jag tror nästan det krävs något rejält klavertramp (klavertrump?) från Trump, för att detta kan vända. Eller att han själv framstår som gaggig. Visst, han har inte samma munläder som innan, men gaggig är han väl knappast i nuläget.

Citat:
Ursprungligen postat av Kriper
Hon är inte direkt ung själv

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in