2024-07-31, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Det kan jag hålla med om men jag tror att det beror på att det är just Trump som utsattes för mordförsöket, lite svårt för media som i princip jagat honom med blåslampa, hetsat upp diverse galningar med sitt sätt att skriva om Trump, efter allt det de har bashat Trump för är det svårt att vända på en femöring och skriva något positivt, de som gillar Trump har ju knappast ändrat sig.

När Trumps kampanj låter den där historiska bilden rulla dygnet runt så tror jag det vänder, Amerika gillar hjältar och bilden är ju ikonisk.
Skytten var väldigt konservativ och skyllde givetvis ständigt på media precis som ni gör. Trumps ständiga våldsuppmaningar och ”alla ska ha vapen”-retorik fick bakslag.
2024-07-31, 21:12
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Hon gjorde ett bra jobb i debatten mot Mike Pence under VP debatten, hon lyckades framstå som en förstående moder mot Pence agerande.

Jag misstänker att hon troligen kommer att köra någon liknande metod mot Trump där hon kommer att försöka framstå som en vårdgivare mot Trumps aggressiva beteende

Gjorde hon?

Som jag ser det förlorade hon stort i den debatten, till och med vänstertrollet Åsa Linderborg har ju tvivel på Harris förmåga att vinna en debatt.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/KMMa27/vance-kommer-att-ata-harris-till-frukost
2024-07-31, 21:29
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
En annan site som ger medelvärde från flera bettingbolag:

https://www.realclearpolling.com/betting-odds/2024/president
Bra graf.
2024-07-31, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pstvftr
Du har helt fel. 2016 kommer inte hända igen och Harris kommer skrivas in i historieböckerna som USAs 47:e president. 👍

Harry är väl än mer impopulär än Hillary, så sannolikheten är väl att Trump vinner en större seger än 2016. Det var ju väldigt stor entusiasm bland progressiva i kuststäderna och man förutsåg total utplåning av Trump.
2024-07-31, 22:11
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Det kan jag hålla med om men jag tror att det beror på att det är just Trump som utsattes för mordförsöket, lite svårt för media som i princip jagat honom med blåslampa, hetsat upp diverse galningar med sitt sätt att skriva om Trump, efter allt det de har bashat Trump för är det svårt att vända på en femöring och skriva något positivt, de som gillar Trump har ju knappast ändrat sig.

När Trumps kampanj låter den där historiska bilden rulla dygnet runt så tror jag det vänder, Amerika gillar hjältar och bilden är ju ikonisk.
Jag tror att det blir svårt för kampanjen att återknyta till attentatet i efterhand genom att rulla bilden dygnet runt. Det gick ju bra och minnet är kort. T ex gav attentatet mot Reagan gav denne en rejäl skjuts uppåt i opinionen men stödet minskade igen när han väl skrevs ut från sjukhuset.

Biden tycks ha hoppat av i exakt rätt ögonblick och jag undrar om inte hela bytet av kandidat var noggrannt uttänkt från demokraternas sida.
Citat:
Ursprungligen postat av hjaelploskille
Han är den mest polariserande politikern i modern tid, han vinner inga nya väljare oavsett vad han gör.
Vem vet, kanske många väljare inom sig i stället tänkte att det var synd att skytten missade?
2024-07-31, 22:33
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Jag tror att det blir svårt för kampanjen att återknyta till attentatet i efterhand genom att rulla bilden dygnet runt. Det gick ju bra och minnet är kort. T ex gav attentatet mot Reagan gav denne en rejäl skjuts uppåt i opinionen men stödet minskade igen när han väl skrevs ut från sjukhuset.

Biden tycks ha hoppat av i exakt rätt ögonblick och jag undrar om inte hela bytet av kandidat var noggrannt uttänkt från demokraternas sida.

Vem vet, kanske många väljare inom sig i stället tänkte att det var synd att skytten missade?

Mja, håller inte med dig att det kommer att bli svårt för kampanjteamet att återknyta till attentatet, de brukar ha skickligt folk som gör den reklam som kommer att rulla 24/7 i stort sett, de kommer att fixa det.

Avhoppet är inte noggrant planerat utan påtvingat efter den taffliga debatten, Biden gav demokraterna dessutom Kamala Harris som avskedsgåva, sug på den du Obama , det hade Obama inte räknat med.

Din sista gissning tror jag stämmer, jag misstänker att samtliga demokratiska väljare önskar Trump död.
2024-07-31, 23:06
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Jaså? Nojiga norrmän.
2.40 nu

https://www.betfair.se/exchange/politics/event/30186572/multi-market?marketIds=1.176878927
.
2.36 nu.

Kamala blir mer sannolik...

Har det hänt något mer idag än några opinionsundersökningar i Harris favör!?
2024-07-31, 23:06
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Det överraskande tycker jag är att mordförsöket på Trump inte gett honom någon riktig skjuts i opinionen.
Han tog inte chansen och sträckte ut en hand till motsidan (vilket hade varit gentilt att göra när man själv blir attackerad). Om han hade gjort det hade han vunnit valet komfortabelt. Nu kör han mer "hard liner" och då blir det mer ovisst. Jag uppskattar för tillfället hans vinstmöjlighet till 60 %. Precis när Biden avgick uppskattade jag Trumps vinstchanser till 80 %. Men jag är inget orakel, så klart.
2024-07-31, 23:08
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Mja, håller inte med dig att det kommer att bli svårt för kampanjteamet att återknyta till attentatet, de brukar ha skickligt folk som gör den reklam som kommer att rulla 24/7 i stort sett, de kommer att fixa det.

Avhoppet är inte noggrant planerat utan påtvingat efter den taffliga debatten, Biden gav demokraterna dessutom Kamala Harris som avskedsgåva, sug på den du Obama , det hade Obama inte räknat med.

Din sista gissning tror jag stämmer, jag misstänker att samtliga demokratiska väljare önskar Trump död.
Jag håller med om att Biden blev mer eller mindre tvungen att hoppa av efter debatten, men han valde att vänta tills
Citat:
efter
RNC och utnämningen av JD Vance. Genom att göra så verkar det som att Biden mer eller mindre drog undan fötterna på Trumps kampanj, som ju i mycket lär ha varit fokuserad på "Sleepy Joe". Om Kamala Harris hade fått kliva fram tidigare tror jag inte att Trump hade valt JD Vance. Jag tänker att på det sättet verkar avhoppet vara noggrannt timat för att maximalt skada Trumps kampanj åtminstone tillfälligt.

Oavsett kommer det att bli mycket spännande att se hur opinionsläget förändras i takt med att Kamala Harris politiska visioner blir kända. Ännu så länge vet väljarna för lite om vad hon egentligen vill. Det kommer inte att räcka att hon är kvinna, åklagare och färgad.
2024-07-31, 23:12
Bannlyst
Citat:
2.36 nu.

Kallas honeymoon phase och är vanligt för nya kandidater. Inom några veckor så har allt lagt sig och hon kommer att sjunka.
2024-07-31, 23:16
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shitlibs
Kallas honeymoon phase och är vanligt för nya kandidater. Inom några veckor så har allt lagt sig och hon kommer att sjunka.
Men vad har hänt idag? Just idag har det varit stor rörelse i odds
2024-07-31, 23:17
Medlem
Citat:
2.36 nu.

Är väl två saker som skett;
1. Harris har hållit ett (förhållandevis välbesökt) kampanjmöte.
2. Trump har deltagit i en intervju där prestationen inte var särskilt imponerande.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in