Citat:
Ursprungligen postat av
DoraF
Jag tror att det blir svårt för kampanjen att återknyta till attentatet i efterhand genom att rulla bilden dygnet runt. Det gick ju bra och minnet är kort. T ex gav attentatet mot Reagan gav denne en rejäl skjuts uppåt i opinionen men stödet minskade igen när han väl skrevs ut från sjukhuset.
Biden tycks ha hoppat av i exakt rätt ögonblick och jag undrar om inte hela bytet av kandidat var noggrannt uttänkt från demokraternas sida.
Vem vet, kanske många väljare inom sig i stället tänkte att det var synd att skytten missade?
Mja, håller inte med dig att det kommer att bli svårt för kampanjteamet att återknyta till attentatet, de brukar ha skickligt folk som gör den reklam som kommer att rulla 24/7 i stort sett, de kommer att fixa det.
Avhoppet är inte noggrant planerat utan påtvingat efter den taffliga debatten, Biden gav demokraterna dessutom Kamala Harris som avskedsgåva, sug på den du Obama

, det hade Obama inte räknat med.
Din sista gissning tror jag stämmer, jag misstänker att samtliga demokratiska väljare önskar Trump död.