2024-07-18, 12:16
Medlem
MuhammedSvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koll99
Det är inte du som ställer frågor här. Du kommer med ett påstående som inte håller för verkligheten, nämligen att Rysslands ekonomi växer. Frågan är om du vidhåller analysen efter att ha blivit upplyst om sakfrågan.

Nu diskuterar jag ju inte med just dig. Vad avgör att bara du får ställa frågor?
Den växer otvetydigt. Ryssland är ju också ett höginkomstland nu förtiden.
Kanske kan du svara på min fråga som jag ställde.
Vad kostade gasen för konsumenten innan kriget och vad kostar den nu?

En annan sak är ju om ryssarna upplever det som betungande eller har dom råd, eller kanske tycker dom att det är värt priset?
Citera
2024-07-18, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuhammedSvensk
Kul analys, den får stå för dig.
Men hur är det egentligen, vad kostade gasen, för en konsument innan kriget och vad kostar den nu?

Så om en öl i Somalia kostar 10 kr och i Sverige 60 så är Somalia det rikare landet?
Är det så du tänker?
Citera
2024-07-18, 13:28
Medlem
MuhammedSvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Så om en öl i Somalia kostar 10 kr och i Sverige 60 så är Somalia det rikare landet?
Är det så du tänker?

Jag förstår inte liknelsen.
Min fråga var ju: Men hur är det egentligen, vad kostade gasen, för en konsument innan kriget och vad kostar den nu?
Sen kan man ju undra hur ryssarna upplever kostnaderna och om dom anser att priset är värt att betala, så att säga.
Citera
2024-07-18, 14:48
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Den växer otvetydigt. Ryssland är ju också ett höginkomstland nu förtiden.
Lol, Ivan. Lmao, till och med:
Median income of the world

• 33 - Slovak Republic
  • 34 - Russia
  • 35 - Romania
Ni ligger på ungefär samma tiggar-nivå som Rumänien, ett av de tveklöst mest miserabla och fattigaste länderna i Europa!
Men ni har någonting som Rumänien inte har: Nästintill oändliga markytor med rikliga resurser och naturtillgångar, så varför lever er befolkning fortfarande utan rinnande vatten, som i afrikanska U-länder, och med en medellön på ~6.500 kronor? Svaret är korruption och rättsröta:
https://www.themoscowtimes.com/2019/04/02/indoor-plumbing-still-a-pipe-dream-for-20-of-russian-households-reports-say-a65049
Indoor Plumbing Still a Pipe Dream for 20% of Russian Households
In rural Russia, almost two-thirds have no access to indoor toilets, 48.1 percent of whom use outhouses and 18.4 percent do not have a sewage system.
https://meduza.io/en/feature/2019/01/23/the-top-1-controls-a-third-of-the-wealth-and-the-poor-are-getting-poorer-how-russia-became-one-of-th e-most-unequal-places-on-earth
The top 1% controls a third of the wealth, and the poor are getting poorer:
How Russia became one of the most unequal places on Earth.
https://www.reuters.com/article/us-russia-defence-idUSTRE74N1YX20110524/
Russia says a fifth (20%) of defense budget stolen
A fifth of Russia's state defense spending is stolen every year by corrupt officials, dishonest generals and crooked contractors, Russia's chief military prosecutor said
Ni är helt enkelt ett misslyckat folk som aldrig lyckats utveckla ert samhälle förbi det sorts tänkande som stora delar av världen lämnade därhän någon gång på 1600-1800-talen, slaveri, etc. Ryssland är en nation som genomgående styrts av mänsklighetens allra sämsta sidor!
Хороший русский – мёртвый русский.
Citera
2024-07-20, 05:33
Medlem
MuhammedSvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Lol, Ivan. Lmao, till och med:
Median income of the world

• 33 - Slovak Republic
  • 34 - Russia
  • 35 - Romania
Ni ligger på ungefär samma tiggar-nivå som Rumänien, ett av de tveklöst mest miserabla och fattigaste länderna i Europa!
Men ni har någonting som Rumänien inte har: Nästintill oändliga markytor med rikliga resurser och naturtillgångar, så varför lever er befolkning fortfarande utan rinnande vatten, som i afrikanska U-länder, och med en medellön på ~6.500 kronor? Svaret är korruption och rättsröta:
https://www.themoscowtimes.com/2019/04/02/indoor-plumbing-still-a-pipe-dream-for-20-of-russian-households-reports-say-a65049
Indoor Plumbing Still a Pipe Dream for 20% of Russian Households
In rural Russia, almost two-thirds have no access to indoor toilets, 48.1 percent of whom use outhouses and 18.4 percent do not have a sewage system.
https://meduza.io/en/feature/2019/01/23/the-top-1-controls-a-third-of-the-wealth-and-the-poor-are-getting-poorer-how-russia-became-one-of-th e-most-unequal-places-on-earth
The top 1% controls a third of the wealth, and the poor are getting poorer:
How Russia became one of the most unequal places on Earth.
https://www.reuters.com/article/us-russia-defence-idUSTRE74N1YX20110524/
Russia says a fifth (20%) of defense budget stolen
A fifth of Russia's state defense spending is stolen every year by corrupt officials, dishonest generals and crooked contractors, Russia's chief military prosecutor said
Ni är helt enkelt ett misslyckat folk som aldrig lyckats utveckla ert samhälle förbi det sorts tänkande som stora delar av världen lämnade därhän någon gång på 1600-1800-talen, slaveri, etc. Ryssland är en nation som genomgående styrts av mänsklighetens allra sämsta sidor!
Хороший русский – мёртвый русский.

Här är lite info.
https://www.worldbank.org/en/about/leadership/directors/eds23/brief/russia-was-classified-as-high-income-country
Oavsett ditt spammande med gammal skåpmat så gäller ju min fråga och kanske kan du svara på min fråga/frågor som jag ställde.
1.Vad kostade gasen för konsumenten innan kriget och vad kostar den nu?
2. En annan sak är ju om ryssarna upplever det som betungande eller har dom råd, eller kanske tycker dom att det är värt priset?
Citera
2024-07-20, 09:36
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Här är lite info.
https://www.worldbank.org/en/about/leadership/directors/eds23/brief/russia-was-classified-as-high-income-country
Oavsett ditt spammande med gammal skåpmat så gäller ju min fråga och kanske kan du svara på min fråga/frågor som jag ställde.
1.Vad kostade gasen för konsumenten innan kriget och vad kostar den nu?
2. En annan sak är ju om ryssarna upplever det som betungande eller har dom råd, eller kanske tycker dom att det är värt priset?
1. Vad gas kostar i Ryzzhelvetet är totalt irrelevant, ryzka maffian är ju tvungen att dumpa den mesta gasen i den inhemska marknaden eftersom exporten minskat dramatiskt.
2. Ryzzen är det dummaste djuret på vår jordklot, i klass med muslimerna. Trots att deras efterblivna u-land är ett helvete och de lever i ekonomisk misär så är det paradiset på jorden och endast Putin har kunnat fixa detta åt dom. Klart det är värt att folkmörda ett ”broderfolk” och många ryzzdjur är beredda att leva som alkoholiserade ptds vrak, amputerade invalider eller förvandlas till en säck potatis som de efterlevande kan käka i en månad.
Citera
2024-07-20, 09:54
Medlem
ForumApaches avatar
Världsbanken spår att Ryzzhelvetets tillväxt sackar kontinuerligt från att ligga på 2.9% under 2024, 1.4% 2025 och 1.1% 2026.

Det går alldeles utmärkt.
Citera
2024-07-20, 12:35
Medlem
MuhammedSvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForumApache
Världsbanken spår att Ryzzhelvetets tillväxt sackar kontinuerligt från att ligga på 2.9% under 2024, 1.4% 2025 och 1.1% 2026.

Det går alldeles utmärkt.

Länk hade varit klädsamt.
Citera
2024-07-20, 12:49
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Jag förstår inte liknelsen.
Min fråga var ju: Men hur är det egentligen, vad kostade gasen, för en konsument innan kriget och vad kostar den nu?
Sen kan man ju undra hur ryssarna upplever kostnaderna och om dom anser att priset är värt att betala, så att säga.

Folk betala även om dom inte tycker att saker är värt sitt pris. Finns det ett behov och man har inget alternativ så är det bara att betala. På vilket sätt är rySSland ett rikare land bara för att man måste betala mer än vad man tycker en vara är värd?
Citera
2024-07-20, 13:27
Medlem
MuhammedSvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Folk betala även om dom inte tycker att saker är värt sitt pris. Finns det ett behov och man har inget alternativ så är det bara att betala. På vilket sätt är rySSland ett rikare land bara för att man måste betala mer än vad man tycker en vara är värd?

Dom kan ju tycka att det är ett billigt pris för att inte råka ut för stormtrupperna. Vad gäller om Ryssland är rikt eller inte så fråga världsbanken.
Men vet ingen vad den kostade innan kriget och nu i konsumentledet?
Citera
2024-07-21, 20:25
Medlem
Bränsle börjar bli bristvara i Ryssland. Tidigare införde Ryssland exportförbud på bensin för att undvika brist i landet. Nu börjar priserna skena. För 95 oktanig bensin har priset ökat 44% sedan början på sommaren och för 92 oktanig 23%.

“There’s not enough for everyone.” There is a shortage of AI-95 gasoline in Russia.

Detta enligt The Moscow Times:
https://www.moscowtimes.ru/2024/07/21/ssha-vpervie-otpravili-yadernie-bombardirovschiki-vfinlyandiyu-dlya-uchenii-nagranitse-srossiei-a137 285
Citera
2024-07-21, 20:37
Medlem
MuhammedSvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DexterSinister
Bränsle börjar bli bristvara i Ryssland. Tidigare införde Ryssland exportförbud på bensin för att undvika brist i landet. Nu börjar priserna skena. För 95 oktanig bensin har priset ökat 44% sedan början på sommaren och för 92 oktanig 23%.

“There’s not enough for everyone.” There is a shortage of AI-95 gasoline in Russia.

Detta enligt The Moscow Times:
https://www.moscowtimes.ru/2024/07/21/ssha-vpervie-otpravili-yadernie-bombardirovschiki-vfinlyandiyu-dlya-uchenii-nagranitse-srossiei-a137 285

Fel artikel?
Google översättning av första delen: "USA skickade för första gången kärnvapenbombare till Finland för övningar vid gränsen till Ryssland"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in