Resultat: Tycker ni att den svenska sexköpslagen bör avskaffas och man ska få lagligt köpa sex?
Ja, absolut!
48,28%
28 röster
Ja, men marknaden måste regleras (tex. antalet bordeller, krav på testning, hårdare kontroller osv).
43,10%
25 röster
Nej, det strider mot våra moral och värderingar.
5,17%
3 röster
Vet ej.
3,45%
2 röster
2024-06-29, 23:37
Medlem
mimimexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av icecoldmilk
Jäkligt trist iaf att alla feminister i Sverige inte förstår att nuvarande svensk lagstiftning ej står på sexarbetarnas sida. De tvingar ut sexarbetarna till förorter/skumma lägenhetshotell, ingen rätt till pension/sjuklön/fackligt stöd/trygghet samt känna att de är en del av samhället och inte stigmatiserade som en gemensam grupp ”prostituerade”. Man kan inte banta ihop en hel grupp människor och påstå att alla är ”offer” för människohandel. Absolut finns den delen med i aspekten. Men det är långt ifrån alla, då måste man vara bra jävla naiv att tro det. Tänk om alla feminister i Sverige istället stred för en legalisering för att stärka dessa kvinnors rättigheter i samhället (som tex femgrupper i Finland, Spanien, Nederländerna och Tyskland gjort).
Absolut, du har helt rätt i att den svenska sexköpslagen gör det farligare för kvinnorna som säljer sex eftersom de tvingas att arbeta i det dolda under svåra arbetsförhållanden då de alltid måste vara diskreta för sina kunder. Detta gör det lättare för hallickar och ligor att kontrollera kvinnorna då de inte kan arbeta öppet som andra arbetstagare och tvingas arbeta till usla villkor utan rätt till sjukpenning, arbetslöshetsersättning, pension osv.

Tro mig, det finns starka krafter ute i Europa som kommer kämpa emot att den svenska sexköpslagen införs på EU-nivå. I länder som Tyskland, Österrike, Nederländerna, Belgien, Ungern, Spanien, Italien och Grekland är motståndet starkt mot att straffa sexköpare då man anser sexlivet mellan vuxna människor är en privatsak som inte har med staten att göra. Många länder har sett att sexköpslagen har varit ett misslyckade och ser Sverige som ett skräckexempel i det här avseendet.

De svenska feministerna och vänsterpolitikerna lever i en vanföreställning och må i sin naivitet tro att det är möjligt att exportera sexköpslagen till andra länder, men de har ingen aning som att det finns ett starkt motstånd ute i Europa. Vi kommer att kämpa emot och aldrig ge upp våran rätt till sex mot ersättning!
Citera
2024-06-30, 11:03
Avslutad
Väl talat! 👍

En annan fråga: har det hänt att kondomen spruckit någon gång under samvaro med en eskort?

Om så, panik?

Kan det vara så att damen får panik och börjar kräva dina personuppgifter/testa mot std och uppföljning? Drar dit polisen om du vägrar?
Citera
2024-06-30, 17:10
Medlem
mimimexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swedishproffs
Väl talat! 👍

En annan fråga: har det hänt att kondomen spruckit någon gång under samvaro med en eskort?

Om så, panik?

Kan det vara så att damen får panik och börjar kräva dina personuppgifter/testa mot std och uppföljning? Drar dit polisen om du vägrar?
Eftersom jag alltid tar med mig mina egna kondomer (XXL-size) 😏 så har det aldrig hänt att kondomen har spruckit under de samlag jag har haft med eskorter. Tyvärr kan jag inte svara på vilka åtgärder bordellen vidtar när kondomen spricker, då jag har aldrig varit med om det.

De flesta eskorter som jobbar i bordeller brukar oftast erbjuda kondomer med standard storlekar. Då jag har en lång och tjock kuk så vet jag att de inte passar mig, så jag tar alltid med mig mina egna för min egen och eskortens säkerhet.

En annan sak som jag vill poängtera är att försök inte ens tänka tanken att knulla eskorter utan kondom. Det sjuka är att här i Österrike finns det många män som erbjuder tjejerna mer betalt om de får knulla utan kondom. 😬 Detta går tjejerna aldrig med på. De kan suga av dig utan kondom, men för alla eskorter är kondom ett krav för samlag.
Senast redigerad av mimimex 2024-06-30 kl. 18:08.
Citera
2024-06-30, 18:48
Avslutad
Låter både klokt och smart det! Och nej..utan kådis då är man bra våghalsig 😶😶
Citera
2024-07-01, 18:39
Avslutad
Hur värmer eskorterna upp anus om man vill ha "extra" och ta henne i 2an? (de som man vet erbjuder detta). Tar ju i normala fall en stund att värma upp så att säga. Fixar hon det själv eller är hon så pass erfaren inom området så det bara är att dra på mer glidmedel och köra?
Citera
2024-07-03, 00:00
Medlem
mimimexs avatar
Citat:
Hur värmer eskorterna upp anus om man vill ha "extra" och ta henne i 2an? (de som man vet erbjuder detta). Tar ju i normala fall en stund att värma upp så att säga. Fixar hon det själv eller är hon så pass erfaren inom området så det bara är att dra på mer glidmedel och köra?
Detta skiljer sig från tjej till tjej. Vissa tjejer gillar ta initiativ och värmer upp med erotisk massage därefter har man samlag. Medans andra tjejer är passiva och låter männen göra vad de vill, tex. man skiter i massagen och kör direkt på sex i olika ställningar.
Citera
2024-07-17, 17:17
Medlem
mimimexs avatar
Jag hittade en intressant artikel från en lokal österrikisk tidning som rapporterade i januari 2023 att en husägare planerade att öppna en bordell i ett villaområde på adressen Wiesengasse 18 i Vösendorf söder om Wien, där det bor 15 familjer med 18 barn och ungdomar och att detta ledde till upprördhet bland de boende i området.

De boende har försökt att med hjälp av borgmästaren och klagomål hos de ansvariga lokala myndigheterna i staden att stoppa etableringen av bordellen i villaområdet, eftersom de oroar sig över att värdet på deras fastigheter kommer att kraftigt sjunka.

Borgmästaren Herr Koza från borgerliga partiet ÖVP lovade de boende "Vi kommer inte lämna er i sticket" och att han kommer att göra allt vad han kan för att stoppa bordellen.

Enligt prostitutionslagen i landskapet Nedre Österrike så får inte bordeller etableras i områden som ligger 250 meter omkrets i luftlinje ifrån skolor, religiösa byggnader, myndighetsbyggnader och bostadsområden som är avsedda för barn och ungdomars dygnsvila.

Det visar sig att trots protesterna från de boende så fick husägaren tillåtelse av de ansvariga lokala myndigheterna att öppna bordellen i villaområdet, då det finns en hemsida där bordellägaren marknadsför sina erotiska tjänster på just adressen Wiesengasse 18, Vösendorf.

Länken till bordellens hemsida: Österreich Massage Vösendorf https://www.oem-voesendorf.at/

Tidningsartikeln: Vösendorf: Angst vor Bordell in Wohnsiedlung / Vösendorf: Rädsla för bordell i bostadsområde (på tyska) https://www.noen.at/moedling/online-petiton-gestartet-voesendorf-angst-vor-bordell-in-wohnsiedlung-voesendorf-online-petiton-anra inerbeschwerden-hannes-koza-print-350913463
Senast redigerad av mimimex 2024-07-17 kl. 17:27.
Citera
2024-07-17, 22:03
Bannlyst
Finns det möjligheten någonstans att få blonda snygga fräscha fina tjejer runt tjugoårsåldern?
Citera
2024-07-19, 11:21
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mimimex
Jag hittade en intressant artikel från en lokal österrikisk tidning som rapporterade i januari 2023 att en husägare planerade att öppna en bordell i ett villaområde på adressen Wiesengasse 18 i Vösendorf söder om Wien, där det bor 15 familjer med 18 barn och ungdomar och att detta ledde till upprördhet bland de boende i området.

De boende har försökt att med hjälp av borgmästaren och klagomål hos de ansvariga lokala myndigheterna i staden att stoppa etableringen av bordellen i villaområdet, eftersom de oroar sig över att värdet på deras fastigheter kommer att kraftigt sjunka.

Borgmästaren Herr Koza från borgerliga partiet ÖVP lovade de boende "Vi kommer inte lämna er i sticket" och att han kommer att göra allt vad han kan för att stoppa bordellen.

Enligt prostitutionslagen i landskapet Nedre Österrike så får inte bordeller etableras i områden som ligger 250 meter omkrets i luftlinje ifrån skolor, religiösa byggnader, myndighetsbyggnader och bostadsområden som är avsedda för barn och ungdomars dygnsvila.

Det visar sig att trots protesterna från de boende så fick husägaren tillåtelse av de ansvariga lokala myndigheterna att öppna bordellen i villaområdet, då det finns en hemsida där bordellägaren marknadsför sina erotiska tjänster på just adressen Wiesengasse 18, Vösendorf.

Länken till bordellens hemsida: Österreich Massage Vösendorf https://www.oem-voesendorf.at/

Tidningsartikeln: Vösendorf: Angst vor Bordell in Wohnsiedlung / Vösendorf: Rädsla för bordell i bostadsområde (på tyska) https://www.noen.at/moedling/online-petiton-gestartet-voesendorf-angst-vor-bordell-in-wohnsiedlung-voesendorf-online-petiton-anra inerbeschwerden-hannes-koza-print-350913463
Hur hänger detta ihop och vad hände sedan?
Huset på Wiesengasse 18, Vösendorf finns ju till uthyrning sedan mars i år.
https://www.realestate.com.au/international/at/wiesengasse-18-vosendorf-lower-austria-120090834343//
Om jag förstått det riktigt stoppade borgmästaren förra året bordeller i vissa stadsdelar genom en förordning:
https://www.noen.at/moedling/gemeinde-reagiert-voesendorf-das-rotlicht-hat-vorerst-keine-chance-voesendorf-hannes-koza-prostituti on-philipp-enzinger-print-355600375

Hur det än blev i Vösendorf visar väl historien att det inte riktigt stämmer att det är helt accepterat i Österrike att män köper sex. Om det vore den del av kulturen skulle det väl inte vara något större problem att ha bordeller i bostadsområden?
Citera
2024-07-20, 08:37
Medlem
RalfFarleys avatar
Finns det ett bra utbud av tjejer med väldigt stora bröst, både naturliga och silikonbröst ?
Citera
2024-07-21, 02:05
Avslutad
Bra hemsida på den österrikiska bordellen. Såg lovande ut! 🙂
Citera
2024-07-21, 11:43
Medlem
mimimexs avatar
Citat:
Bra hemsida på den österrikiska bordellen. Såg lovande ut! 🙂
Hemsidan ser väldigt professionell ut. Huset är modernt och 300 kvadratmeter stort. En timme för 180 euro är inte så farligt. Jag ska ringa till bordellen imorgon och försöka boka tid med Lucy. Hon är ung och vacker. 😉
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in