Citat:
Ursprungligen postat av
Crime-boy2
Det har ägt rum. Jag känner polisen som fick åka upp till Sollefteå. Det var prästkollegan till Carls präst som kontaktade polisen i Sundsvall. Eftersom man visste att en av poliserna där var insatt i Viola-fallet skickades han upp till Sollefteå för att försöka ta reda på vad det handlade om. Som jag förstått det fick han inte fram mer än att Carls präst bett kollegan ( som polisen talade med) att kontakta polisen för att få ett avslut på Violas försvinnande. Carls präst berättade aldrig för kollegan vad samtalet handlat om.
Jag tycker att det hela låter märkligt? Hur ska man göra ett avslut om man inte får veta vad det handlade om? Och varför var Carls präst så ivrig att göra det?
Citat:
Ursprungligen postat av
Crime-boy2
Om vi tänker oss Carl som skyldig kan jag förstå att han bad prästen kontaktade polisen för att avsluta fallet och låta henne vila i frid. Om han däremot var oskyldig är det svårare att förstå om man tänker på hans tidigare inställning till polisen. Att dom inte gjort tillräckligt o.s.v. Dessutom borde han ju då även tänkt på sin andra dotter och hennes intresse att få veta vad som hänt.
Ja du Crimeboy,
påstådda femtehandsuppgifter (5:e-hands)...
Även om din lilla berättelse är sann så blir uppgiften oerhört svag.
Hade jag postat nåt liknande så hade trådklubben för inbördes beundran hängt mig i närmsta lyktstolpe.
Din formulering att Carl på sin dödsbädd ville
"kontakta polisen för att få ett avslut på Violas försvinnande"
tolkar du själv som att Carl ville att fallet skulle avslutas, som att han ville dölja nåt.
Vilket är ganska underligt tolkat av dig
eftersom det i praktiken redan var avslutat för över 30 år sedan.
Eller hur.
Med tanke på att spaningarna var avslutade för länge länge sen
så är en mer rimlig tolkning
att Carl ville att polisen skulle återuppta spaningarna, hitta Viola och därmed få ett avslut.
Det var också vad Carl i många år skrev till polisen (utan allmänhetens kännedom).
--------
Vad Carl kan ha sagt till prästen (om det samtalet har ägt rum),
och OM det handlade om Viola,
har andra trådskribenter gett förslag på, t.ex:
- Att Carl ångrade örfilarna.
(Med normal empati är det lätt att förstå att Carl kan ångrat örfilarna bittert resten av sitt liv, om han trodde att örfilarna var orsaken till sin dotters försvinnande),
- Att Carl inte tyckte att han gjort tillräckligt för att hitta henne.
(Trots alla brev han skrev till polisen under många år där han ville att polisen skulle återuppta spaningarna, men efter en levande Viola, inte en död. Det är brev som inte offentliggjordes för allmänheten).
Citat:
Ursprungligen postat av
EbonLundin
SÅ jävla tråkigt att tråden blivit vad den nu blivit! Redan som lien kvadd (är 60+ i dag) fick jag berättat för mig om detta försvinnande och det har alltid fascinerat mig.
Sommarlust, din f*n, har du svaret på vad som hände?
Varför i h-e argumenterar du mot varenda inlägg som skrivs? Du hörde från din farmor att bla bla bla och sen är du på frontalkollision mot varje inlägg i tråden. Du tillför knappast något, vill jag påstå, trots din självsäkra, aggressiva och nedvärderande polemik.
Det är ett j-a tjafsande och du ifrågasätter varje inlägg med en "bessewisserattityd" som på sikt dödar tråden.
Jag kan definitivt dra paralleller med Jokermannen i Kaj Linna-tråden som ansåg sig ha rätt, oavsett de fakta som lades fram för honom.
Skärpning, för bövelen!
har du tänkt på
att du själv uppvisar de brister som du räknar upp och försöker tillskriva nån annan:
- tillför inte tråden nåt (endast off-topic-gnällinlägg, som riskerar döda tråden),
- är "aggressiv", "självsäker" osv.
Och allt detta lyckades du själv vara i 1 enda inlägg, vilken prestation.
Vem "Jokermannen" är har jag ingen susning om,
men du tycks mena att jag har bestridit "fakta" som rör trådämnet Viola. I så fall får du visa vilka "fakta" det är, eller så svamlar du bara.
För övrigt är detta ett diskussionsforum,
det är helt normalt att argumentera och ifrågasätta,
särskilt när nån attackerar eller förvränger postade inlägg.