2024-07-20, 20:33
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skalman1973
De har bara mer av manskap och kärnvapen. Resten fick du förklarat för dig .

Det spelar ingen roll om de har mer pjäser om pjäserna inte fungerar för att lösa uppgiften .

Då står de lik förbaskat där med högafflar . Givetvis kan de använda kärnvapen men då står de inför ett större dilemma och en utökad konflikt.

Är det inte att förminska Ukrainas kämpar om man hävdar att motståndarna bara har ej fungerande vapen och högafflar? Lyssnar man på soldaterna i Ukraina så är standarden på båda sidor likvärdig.
Citera
2024-07-20, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThinkRightly
Konstigt att du utgår från att Ukraina har oändligt med soldater och material.

Det gör jag inte men de har mobiliserat nya soldater och får material av väst, har man förluster om 1:6 av ryssens spelar det ingen roll att ryssen är 3 ggr så många.
Citera
2024-07-20, 20:43
Medlem
raskenss avatar
Konstigt att dom tillåts resa en staty efter Prigozyn trots att han försökte genomföra en statskupp:

https://x.com/PStyle0ne1/status/1814615723508969623
Citera
2024-07-20, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Är det inte att förminska Ukrainas kämpar om man hävdar att motståndarna bara har ej fungerande vapen och högafflar? Lyssnar man på soldaterna i Ukraina så är standarden på båda sidor likvärdig.

Den som säger att allt ryssen har är skit, man har en hel del bra saker och en hel del gammalt skit, ryssens största problem är officerare som kör på likt andra världskriget, sen kan man inte bortse från att ryssen förlorat enorma mängder män och material. Man får dock inte glömma att även ukraina förlorar en massa soldater och material. Hade det varit antingen som pro ryssen eller som pro ukrainare hävdar om deras egen storhet hade kriget varit slut redan.
Citera
2024-07-20, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Konstigt att dom tillåts resa en staty efter Prigozyn trots att han försökte genomföra en statskupp:

https://x.com/PStyle0ne1/status/1814615723508969623
Egentligen inte, den ryska befolkningen har ingen aning om det försöket. De har heller inte fått sanningen om hans död.
Däremot blev han hyllad när han fanns vid fronten, det är det som föranleder statyn.
Citera
2024-07-20, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av will242
Det gör jag inte men de har mobiliserat nya soldater och får material av väst, har man förluster om 1:6 av ryssens spelar det ingen roll att ryssen är 3 ggr så många.

Ukraina har under mycket korta tillfälliga perioder haft förluster på 1:6 av ryssens.
I snitt ligger de dock på under 1:2, kanske 1:1.5.
Citera
2024-07-20, 21:35
Medlem
Skafferns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Man måste börja med att definiera vad Ryssland hävdar är nazism.
Bara det visar hur förståndshandikappat Ryssland och dess invånare är. Inte så konstigt förvisso då det är världens största mångkultur..
Det går helt enkelt inte att resonera med uralzigenare som ständigt talar tvärtom-språk och hittar på egna patetiska definitioner och ursäkter.
Det är bl.a därför som de är så misslyckade och utskrattade
Citera
2024-07-20, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThinkRightly
Nä men det visar vart det lutar.

Nej gör det faktiskt inte. Utom för ryssapologeter förstås..
Citera
2024-07-20, 21:49
Medlem
Silfverryggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaffern
Bara det visar hur förståndshandikappat Ryssland och dess invånare är. Inte så konstigt förvisso då det är världens största mångkultur..
Det går helt enkelt inte att resonera med uralzigenare som ständigt talar tvärtom-språk och hittar på egna patetiska definitioner och ursäkter.
Det är bl.a därför som de är så misslyckade och utskrattade

För att inte tala om våra ryssvänner som mer eller mindre hela tiden hävdar att vi som anser att ryssen lämnar Ukraina är hjärntvättade för att i nästa sekund ord för ord kräka ur sig exakt det kreml och dess språkrör spyr ut utan att reflektera det som kommer därifrån.

Så som du skriver, så går det inte att resonera med dem. Det enda vi kan göra är att stoppa skiten som kommer från terroriststaten ryssland och maffians högborg kreml.
Citera
2024-07-20, 21:53
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Ukraina har under mycket korta tillfälliga perioder haft förluster på 1:6 av ryssens.

Källor på det eller vanligt ljug och hittepå!
Citera
2024-07-20, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
Efter ett snabb sök på licensplåten på den svarta Forden och sedan vidare för att googla på vägmarkeringarna, så säger Google mig att det här är England.

Å andra sidan, jag har en varm del i mitt hjärta för Operation Mincemeat så nu när jag dissekerar den videon så funderar jag mer över varför någon har kryssat det området med gula markeringar, kan det vara gasoltankarna jag ser eller tornet till vänster som fick någon att härja lite med vägen?

Vackert är det i alla fall

Citat:
Ursprungligen postat av Spugge

Och det där vet du eftersom...?
Citera
2024-07-20, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont
Källor på det eller vanligt ljug och hittepå!
Butcherlist uppskattar 1:2,5
https://telegra.ph/Spisok-myasnika-Rossijskie-i-ukrainskie-voennye-poteri-s-10-po-17-iyulya-07-18
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in