2024-07-20, 16:34
Medlem
Nu har de kontakt med hundkomunikatörer/djurmedium.

Hundkommunikatör 1 s beskrivning av var hunden är är tämligen detaljerad och jag tror personen kan ha rätt.Fantastiskt att någon kan få kontakt med djur telepatiskt.

( Eller så spanar man in morfars sommarställe via hans öppna Facebook)
Citera
2024-07-20, 16:46
Medlem
Pappan har gjort något med hunden. På klippet så ser vem som helst att hunden bara sitter och kliar sig, den lockas inte av något ljud eller nån doft som pappan försöker få det till. Inte en chans att någon annan än pappan har fifflat med kameran för att bli av med sekvensen där man sedan ser vad som händer. Kollar man på molnen i bakgrunden så ser man att de skiftar ganska rejält i klippet trots att det verkar vara närmast vindstilla. Det är åtminstone en halvtimme som är bortklippt.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/1MMz7e/100-000-kronor-i-hittelon-for-hunden-essie

Det han ägnar sig åt nu är att ställa till med nån jävla massmedial kriminalstory för att slippa vara ärlig mot sin omgivning.
Citera
2024-07-20, 16:46
Medlem
Ilpadres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xavian
Just att kameran fryser innan hunden försvinner till är märkligt. Låter som nåt typiskt som händer i spionfilmer. Hur lätt är det för någon att hacka sig in i en kamera på avstånd och få den att sluta fungera så att man kan smyga in och ta hunden?

Vi har en del kameror hemma för att ha koll. Allt är ju ett alternativ till dyrare lösningar som Securitas eller motsvarande. Bristen i billiga lösningar är att kamerorna sällan går på batteri, utan drivs av vanlig el från huset. En del kan man alltså bara dra ut/klippa sladden så slocknar kameran. Så man måste ju inte hacka.

Vår hund får också gå ut på kvällskiss själv i trädgården. Har inte följt tråden, men anar att många är skeptiska. Ända som kanske är tokigt är att de var så orädda om en sån dyrgrip till hund.
Citera
2024-07-20, 16:50
Medlem
VoktorDodkas avatar
Undra vad pappan skulle göra om någon hittade en labbis utan framtand med nyligen urskuret chip. Jag tror han redan från första inlägget skulle vara säker på att det är fel hund, innan han ens sett bilder på den, hur dum han än är så tror han knappast att vovven blivit zombie.

En kompis har en svart labrador, tyvärr lite för rund för att gå som hunden i brevet, annars hade man kunnat prova.
Citera
2024-07-20, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snasavglas
Pappan har gjort något med hunden. På klippet så ser vem som helst att hunden bara sitter och kliar sig, den lockas inte av något ljud eller nån doft som pappan försöker få det till. Inte en chans att någon annan än pappan har fifflat med kameran för att bli av med sekvensen där man sedan ser vad som händer. Kollar man på molnen i bakgrunden så ser man att de skiftar ganska rejält i klippet trots att det verkar vara närmast vindstilla. Det är åtminstone en halvtimme som är bortklippt.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/1MMz7e/100-000-kronor-i-hittelon-for-hunden-essie

Det han ägnar sig åt nu är att ställa till med nån jävla massmedial kriminalstory för att slippa vara ärlig mot sin omgivning.
Håller med, han vill ha uppmärksamhet, och har typ dödat hunden(?) shit storm is coming
Uppenbart att han fifflat med inspelningen!
Citera
2024-07-20, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Håller med, han vill ha uppmärksamhet, och har typ dödat hunden(?) shit storm is coming

Han säger även ”hunden” i den senaste artikeln. ”Vi vill gärna ha tillbaka hunden”. Så gär man intw om det är en familjemedlem.
Citera
2024-07-20, 17:14
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1

Många spekulationer här, som alltid.

Mina egna själv då;

Har dottern gjort sin assistanshund illa? Så att den dör/får ”hjälp ” dö sedan?

Någon assistent sett att hunden for illa? Och tog den därifrån?

Enbart spekulationer, som skrivet.
Citera
2024-07-20, 17:14
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5150-5157
Nu har de kontakt med hundkomunikatörer/djurmedium.

Hundkommunikatör 1 s beskrivning av var hunden är är tämligen detaljerad och jag tror personen kan ha rätt.Fantastiskt att någon kan få kontakt med djur telepatiskt.

( Eller så spanar man in morfars sommarställe via hans öppna Facebook)
Hundkommunikatör 1 är väl den som ger så mycket olika uppgifter och öppningar för tolkningar så i princip allt kan stämma.
Det går knappt att ha fel när man har täckt in nästan alla möjligheter.
Citera
2024-07-20, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4556659
Jag reagerade på att han ens nämnde att tanden saknades "innan leverans", vad har det för betydelse?

gissar på att han sitter och läser i den här tråden, säkert precis just nu, och vet därför att vi är många som har frågor och försöker därmed sopa frågetecken under mattan för att komma undan med vad han nu har gjort med hundstackarn..
Citera
2024-07-20, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snasavglas

Alternativt: Dottern har fått ett frispel och slagit ihjäl jycken. Pappa vill spara lite pengar och få ut en ny på försäkringen istället för att slanta upp, eftersom försäkringen bara täcker olycksfall och stöld.
Citera
2024-07-20, 17:23
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beijingdoll
gissar på att han sitter och läser i den här tråden, säkert precis just nu, och vet därför att vi är många som har frågor och försöker därmed sopa frågetecken under mattan för att komma undan med vad han nu har gjort med hundstackarn..

Jag hoppas verkligen inte att någon i den där familjen gjort hunden illa!!
Och har de, så hoppas jag att någon Vänlig Själ tagit den med sig därifrån! Och att den aldrig behöver återvända - ” hittelön” oavsett!
Citera
2024-07-20, 17:41
Medlem
Hegamons avatar
Bekant till familjen som hämtat hunden? Som fått informationen kom till baksidan av huset vid 22:20 och plocka upp hunden. Det styrks av att id-hunden funnit spår som gått från villatomten ut över grinden ut mot gräsområdet bakom huset, till bilspåren. Om den informationen är korrekt, det borde kunna styrkas av hundföraren till id-hunden.

Vilket i sig får mig anta det kan vara planerat i förväg, ifall någon bilförare hämtat upp hunden utifrån, död hund eller levande hund. Troligen levande när den fördes bort, avrättad senare. Eftersom om den dödats i huset, vore det enklare att frakta bort 21 kg hund i en sopsäck och slänga i egna bilen utanför på framsidan av huset. Utifrån filmen som visar där övervakningskamerorna stängdes av, får det mig uppskatta att ungefär 20 minuter gått mellan de två tillfällena. Istället för de fem minuter som det skrivits om på SVT:s nyhetssida här: https://www.svt.se/nyheter/lokalt/uppsala/overvakningskameran-slas-av-sen-ar-hunden-essie-mystiskt-forsvunnen. Det står däremot "några minuter" i aftonbladets länk nedan.

Här ses molnen och ljusförhållandena både på himmeln och i bordet mellan stolarna som förändras och att hunden försvinner tid 01.06: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/1MMz7e/100-000-kronor-i-hittelon-for-hunden-essie

Det syns i borde bredvid stolarna att molnen hinner röra sig, mera än jag uppskattar dom skulle gjort om enbart fem minuter är tiden som kamerorna varit avstängda. Samtidigt tar jag hänsyn till att ljusförhållandena inte förändrats mera. (Om filmen ens är i från det specifika tillfället då hunden försvann).

Den som sitter på originalklippet kan eventuellt se som det klippet är klippt i ett redigeringsprogram. Jag tänker att flera tv och tidningsredaktioner fått klippet och kan försöka undersöka det.
Senast redigerad av Hegamon 2024-07-20 kl. 17:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in