2024-07-20, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Varför får man konstiga vibbar utan att kunna sätta fingret på det? Känslan påminner lite om den man fick kring Mats Alm.

OBS menar då absolut inte att själva personerna/ händelserna är öht jämförbara.

Snart kanske hundkidnapparna stänger in honom i bagageluckan på en bil och matar honom med torrfoder. Precis som Mats Alm påstod att fruns kidnappare gjort- matat honom med friterade räkor.
Citera
2024-07-20, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shvetsiya
Snart kanske hundkidnapparna stänger in honom i bagageluckan på en bil och matar honom med torrfoder. Precis som Mats Alm påstod att fruns kidnappare gjort- matat honom med friterade räkor.

Ja, varför inte VOM?

Hur länge hade Essie varit hos familjen? Det jag studsade på är att han på frågan ”något annat som kännetecknar henne” beskriver det som en vältränad hund med bra kroppsform och päls, nog för att det är god information men nog hade man gått mer på detaljer om man var en familj som häftigt längtade efter sin familjemedlem?

Jag menar inte att ifrågasätta eller låta arrogant, men själv hade man kanske uttryckt sig annorlunda.
Citera
2024-07-20, 15:21
Medlem
svt2s avatar
Känns som farsan är rätt kåt på allt medialt pådrag och verkligen gottar sig i att synas i stora medier på bästa sändningstid. Han kollar nog på klippen i efterhand och smårunkar lite.

Det allra konstigaste är att hunden inte är med sin förare, och att de inte utgör ett ”ekipage” som de så fint kallar det, när hon lämnar hemmet för en resa då behovet rimligtvis är som störst.

Sen allt med dåligt klippta övervakningsfilmer, bilspår utan att de märker bilen körs upp på baksidan, att morsan ses plocka grejor i sekvensen efteråt när de sa att hon var med dottern, ovilja att ta emot tips… nja nja nja. Finns för många saker som stinker. Man kanske skall skriva en roman baserat på denna historia?

Inte helt orimligt att dottern har skadat hunden så pass allvarligt att de behövt skicka iväg henne och låta pappan ta hand om resterna av jycken. Sedan städa upp lite med en damage control som fick för stor spridning.

Vad jag läst så sändes dottern till psykakut från LSS-boende och då är det bra himla illa. Jag menar, att lyckas rycka en framtand på jycken är knappast enkelt… och det var väl bara början på hennes riktade ilska mot hunden.

Hoppas familjen åtalas för bedrägeri och att dottern låses in på tvångsvård. Tycker även otroligt synd om alla assistenter som får stå ut med henne. Kan inte vara enkelt… och de får förmodligen bara ta all skit. ”Lågaffektivt bemötande”. Men till skillnad från assistenterna så kan inte hunden säga upp sig och dra därifrån…

/ SVT2
Citera
2024-07-20, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svt2
Känns som farsan är rätt kåt på allt medialt pådrag och verkligen gottar sig i att synas i stora medier på bästa sändningstid. Han kollar nog på klippen i efterhand och smårunkar lite.

Det allra konstigaste är att hunden inte är med sin förare, och att de inte utgör ett ”ekipage” som de så fint kallar det, när hon lämnar hemmet för en resa då behovet rimligtvis är som störst.

Sen allt med dåligt klippta övervakningsfilmer, bilspår utan att de märker bilen körs upp på baksidan, att morsan ses plocka grejor i sekvensen efteråt när de sa att hon var med dottern, ovilja att ta emot tips… nja nja nja. Finns för många saker som stinker. Man kanske skall skriva en roman baserat på denna historia?

Inte helt orimligt att dottern har skadat hunden så pass allvarligt att de behövt skicka iväg henne och låta pappan ta hand om resterna av jycken. Sedan städa upp lite med en damage control som fick för stor spridning.

Vad jag läst så sändes dottern till psykakut från LSS-boende och då är det bra himla illa. Jag menar, att lyckas rycka en framtand på jycken är knappast enkelt… och det var väl bara början på hennes riktade ilska mot hunden.

Hoppas familjen åtalas för bedrägeri och att dottern låses in på tvångsvård. Tycker även otroligt synd om alla assistenter som får stå ut med henne. Kan inte vara enkelt… och de får förmodligen bara ta all skit. ”Lågaffektivt bemötande”. Men till skillnad från assistenterna så kan inte hunden säga upp sig och dra därifrån…

/ SVT2

Ang tanden så nämnde väl pappan att det var så ”vid leverans”. Dvs en skada som fanns innan hon kom.
Citera
2024-07-20, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Ang tanden så nämnde väl pappan att det var så ”vid leverans”. Dvs en skada som fanns innan hon kom.
Jag reagerade på att han ens nämnde att tanden saknades "innan leverans", vad har det för betydelse?
Citera
2024-07-20, 15:31
Medlem
Just att kameran fryser innan hunden försvinner till är märkligt. Låter som nåt typiskt som händer i spionfilmer. Hur lätt är det för någon att hacka sig in i en kamera på avstånd och få den att sluta fungera så att man kan smyga in och ta hunden?
Citera
2024-07-20, 15:36
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xavian
Just att kameran fryser innan hunden försvinner till är märkligt. Låter som nåt typiskt som händer i spionfilmer. Hur lätt är det för någon att hacka sig in i en kamera på avstånd och få den att sluta fungera så att man kan smyga in och ta hunden?
Det låter rätt märkligt att hunden är ute ensam och obevakad om gården är så öppen så att det dels går att backa upp en bil dels knata in och sno hunden.
Citera
2024-07-20, 15:53
Avslutad
Har frun uttalat sig någonting i det här ärendet?
Citera
2024-07-20, 15:56
Medlem
Fjodor26s avatar
Om nu ägaren misstänker personliga assistenter är det väl bara ta dom en efter en, börja med rätt ”sort”.
Citera
2024-07-20, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4556659
Jag reagerade på att han ens nämnde att tanden saknades "innan leverans", vad har det för betydelse?

Ja och vadå leverans? Det är att distansera sig från hunden, har hon varit hos dem i tre år så uttrycker man sig inte så enligt mig. Kanske inom ett par månader när man fått hem en valp.

Hon är vältränad och med bra päls, tack för infon, men har hon en personlighet alls? Hur reagerar hon med vilt, mot främlingar, andra hundar? Om jag ser henne i skogen, ska jag gå fram eller inte? Hur kan jag locka fram henne? Vem ringer jag?

All sådan info är alltid viktig men det verkar som att denna familj bara antar att hon är kidnappad av maffian.
Citera
2024-07-20, 16:27
Medlem
CyklonB12s avatar
Är familjen Ölmeborg påväg att bli den mest hatade familjen i hela Sverige?
Citera
2024-07-20, 16:27
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calibren
En annan kommentar att de sett en röd passat under samma tidpunkt.

Just den här pappan råkar äga en Volkswagen Passat 2018 års modell, men av vit färg. Jag tror ändå det kan vara svårt med bilar och sägs det att en röd passat setts så stämmer ju det med den vita passaten. Likaså behöver vittnesmålet styrka att det är en Volkswagen Passat som kört mellan husen på gräsmattan och sådan information finns inte närmare.
Senast redigerad av Hegamon 2024-07-20 kl. 16:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in