2024-07-20, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av b00b00
Varför just den 25:e?

Konstigt ordval dessutom.. "vid liv"..

Kanske kopplat till datumet för dotterns hemkomst?
Citera
2024-07-20, 12:13
Medlem
Någon annan som reagerade på att pappan säger i nyhetsmorgon idag när dom pratar om dottern vet eller inte att essie är borta.. ”att vi snart måste berätta att hon har gått bort”
Hunden lever inte och familjen vet om det, det är vad jag tror i alla fall!
Citera
2024-07-20, 12:26
Medlem
J.H.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beijingdoll
Någon annan som reagerade på att pappan säger i nyhetsmorgon idag när dom pratar om dottern vet eller inte att essie är borta.. ”att vi snart måste berätta att hon har gått bort”

Ja märkligt ordval. Inte att hunden är borta, utan död. Det mest troliga när en hund försvinner är att den lever. Nä det luktar drunknad hund, det blir nog inga försäkringspengar om den drunknar men om den blivit stulen. Det gick nog ner sig i polen.
Citera
2024-07-20, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brydiginteeller
Något jag regerar på i Enköpings gruppen på Facebook är att pappan inte svara på några kommentarer. Folk ställer frågor för att få reda på saker som kan hjälpa till att hitta Essie men han svarar aldrig på kommentarer och gör han det så är det oftast väldigt kort ungefär.
"Ja"
"Vet ej"
"Nej"
"Typ"
"Tyvärr"
Jag känner om Essie verkligen är stulen då vill man väl att omgivningen verkligen ska hjälpa till, då svarar man väl förfan på frågor som kan hjälpa vid letandet. Kanske bara jag som regerat men känns som han är rädd att avslöja sig. Men han säger att han vill att folk ska hjälpa men bryr sig inte ett skit när folk ställer frågor.

Svarade pappan i gruppen Vi i Enköping angående den röda passaten som hade setts i närheten. Jag skrev att det går att söka efter specifik modell, färg osv och då svarar han bara "jag har ingen aning" eller något liknande. Hittade även ett sätt att spåra den som smsat honom får utländskt nummer. Så min sambo skickade pm till honom men han svarade aldrig. Min teori är att hunden inte är stulen.
Citera
2024-07-20, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xavi8222
Det är ganska uppenbart att hunden fått utstå sådant som klassas som djurplågeri. Det är dock inte någon som tycker att det har någon bäring, då vi har en ung kvinna som har samma IQ som en myra, samtidigt som föräldrarna har en IQ i nivå med en struts.

Man får inte diskriminera mot människor. Tyvärr.

Men vad är det du vet har hänt som är uppenbart djurplågeri? En person har skrivit att den känner till familjen o att dottern har ett utåtagerande beteende. Nån skrev att hunden saknar en framtand.

Utöver det har jag inte läst nånting konkret alls utan bara folk som spinner på o plötsligt är det en trådsanning att det förekommer djurplågeri.

OBS!!! Jag håller med om att hela historien stinker o sanningen är långt ifrån vad som beskrivs i diverse intervjuer.
Citera
2024-07-20, 13:02
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhenAllLightDies
Nu har pappan skrivit ut att de höjer hittelönen till
100.000....
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av J.H.
Ja märkligt ordval. Inte att hunden är borta, utan död. Det mest troliga när en hund försvinner är att den lever. Nä det luktar drunknad hund, det blir nog inga försäkringspengar om den drunknar men om den blivit stulen. Det gick nog ner sig i polen.

Idioten till pappa kan erbjuda 10 miljoner, för han vet hunden att hunden inte kommer tillbaka, den har han endera sålt utomlands eller så är den död.

En stor jla bluff!
Citera
2024-07-20, 13:07
Medlem
Brydiginteellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VolvoD5a
Svarade pappan i gruppen Vi i Enköping angående den röda passaten som hade setts i närheten. Jag skrev att det går att söka efter specifik modell, färg osv och då svarar han bara "jag har ingen aning" eller något liknande. Hittade även ett sätt att spåra den som smsat honom får utländskt nummer. Så min sambo skickade pm till honom men han svarade aldrig. Min teori är att hunden inte är stulen.

Jag vet jätte konstigt, fler som regerat i kommentarerna att han ska svara om han vill få hjälp och leta.
Citera
2024-07-20, 13:09
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Varför skulle det inte betalas ut försäkring om den drunknat?
Det finns såvitt jag vet inget sådant förbehåll i försäkringarna.

Konstigt fall hur som helst.
Citera
2024-07-20, 13:30
Medlem
Citat:
Dottern har väl dränkt den i sitt raseri.

Citat:
Försäkring betalas nog ut för en hund som drunknar,men det trodde nog inte pappan,så därför blev hunden "försvunnen " istället.
Citera
2024-07-20, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Idioten till pappa kan erbjuda 10 miljoner, för han vet hunden att hunden inte kommer tillbaka, den har han endera sålt utomlands eller så är den död.

En stor jla bluff!

Nu när man kommenterar på Facebook sidan om något som inte passar dom.då blockerar dom direkt. Sånt har dom tid med att sitta på Facebook 24/7
Citera
2024-07-20, 13:46
Medlem
J.H.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trez77
Dottern har väl dränkt den i sitt raseri.

Försäkring betalas nog ut för en hund som drunknar,men det trodde nog inte pappan,så därför blev hunden "försvunnen " istället.

Jag tänker att på en så dyr hund räknas det nog som oaktsamhet att inte ha koll på hunden om det finns en pool.
Citera
2024-07-20, 13:49
Medlem
J.H.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Varför skulle det inte betalas ut försäkring om den drunknat?
Det finns såvitt jag vet inget sådant förbehåll i försäkringarna.

Konstigt fall hur som helst.

Har man en hund för flera hundra tusen är det oaksamt att inte inte ha koll på hunden när man har en pool på gården.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in