2024-07-20, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Varför tror du att han för över pengar till L så att hon sen får betala saker så att hon får ett kvitto
Han utnyttjar de i sin omgivning så att han kan slippa undan allt.

Det skulle inte förvåna mig om ett gäng människor kommer att sitta av lite eller mycket tid i kölvattnet av Chrippas påstående om hans egen frihet. Han verkar inte bry sig om dessa människor som låter sig utnyttjas av honom.
Förmodligen finns det mycket hållhakar på varandra.
Citera
2024-07-20, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Det skulle inte förvåna mig om ett gäng människor kommer att sitta av lite eller mycket tid i kölvattnet av Chrippas påstående om hans egen frihet. Han verkar inte bry sig om dessa människor som låter sig utnyttjas av honom.
Förmodligen finns det mycket hållhakar på varandra.

Garanterat.
Kanske imorgon, men det kommer komma.
Han skiter fullständigt i de andra. De ska göra som han säger.

Därav kanske det var så viktigt att få L att ta tillbaka anmälan. I och med att hon et så pass mycket saker så ligger Kräftan jävligt risigt till. Han måste ju nu se till varje dag att den här utredningen inte återupptas.
Det roliga är att Kräftan påstår att de båda valt att inte medverka.
Det har aldrig funnits någon anmälan gentemot L, varken om barnfridsbrott, misshandel eller något annat trams han kommit med.
Så vilken medverkan är det han drar sig ur undrar jag

Så hur var det nu med Cluee och den blåslagna L som han bevittnade...locket las på där och sen hyllas Cluee till skyarna av Kräftan.

Vad har Kräftan sagt/gjort för att Cluee inte ska anmäla han för kvinnomisshandel? För han försvarar väl inte kvinnoboxare och skulle Väl inte heller hitta på något sådant..eller?
Citera
2024-07-20, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Bevis på att han inte lär sig, men är ju inget annat att tro. Jisses, vilken pajas.

Han är en pajas.
En sliskig sådan också.
Citera
2024-07-20, 00:43
Medlem
Citat:
Han är en pajas.
En sliskig sådan också.

Eller hur?! Skulle inte ta i honom med tång!
Citera
2024-07-20, 02:31
Medlem
Xonk666s avatar
Dom lurar alla er som skriver här.Ge dom ingen energi. Jag har hört Chrippa luktar senap.
Citera
2024-07-20, 02:57
Medlem
Citat:
Garanterat.
Kanske imorgon, men det kommer komma.
Han skiter fullständigt i de andra. De ska göra som han säger.

Därav kanske det var så viktigt att få L att ta tillbaka anmälan. I och med att hon et så pass mycket saker så ligger Kräftan jävligt risigt till. Han måste ju nu se till varje dag att den här utredningen inte återupptas.
Det roliga är att Kräftan påstår att de båda valt att inte medverka.
Det har aldrig funnits någon anmälan gentemot L, varken om barnfridsbrott, misshandel eller något annat trams han kommit med.
Så vilken medverkan är det han drar sig ur undrar jag

Så hur var det nu med Cluee och den blåslagna L som han bevittnade...locket las på där och sen hyllas Cluee till skyarna av Kräftan.

Vad har Kräftan sagt/gjort för att Cluee inte ska anmäla han för kvinnomisshandel? För han försvarar väl inte kvinnoboxare och skulle Väl inte heller hitta på något sådant..eller?

Det där med Cluee är intressant. Han sa att någon hotar honom. Han sa aldrig, så vitt jag vet, vem det var. Flera här tog för givet att det var en viss person som ska sänkas till varje pris med alla medel som finns. Men jag lutade direkt åt ett annat håll. Det kan ju lika väl varit Chrippa. Det verkar mer logiskt.
Citera
2024-07-20, 03:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pressmedian
Mönstret är tydligt, o jag undrar när måttet är rågat? Varför har inte Chrippa satt ner foten och tagit det rättsligt? Kanalen och karriären som "försvann"?
Är han fine med hatstormen och drevet mot Linnea o hennes anhöriga och sig själv?
Jag fattar inte, alla uppenbara lögner och försök att förstöra förhållandet och föräldraskapet, ja, allt.
Tänker Chrippa inte ta fighten och se till att förtalssekten får skörda vad de sått?!
Chrippa gör det för Lillens skull, eller också vill han hålla sin fiende nära.

Joakim har ändrat taktik nu ska enligt en säker uppgiftslämnare Joakim med hjälp av sina troll se till att Julia blir beskylld för all misär som Joakim bär skuld för. Det av mig ni hörde det först.

Trollfabriken kommer att angripa den som vet för mycket. Vänta och se.

Att jag siar om kommer att införlivas.
Citera
2024-07-20, 03:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Jocke vet gott och väl att doxing inte är tillåtet i sociala medier.

Min teori är att Jocke enkelt lurade Chrippa till att doxa en användare på flashback.. för att Jocke vet att det är inte tillåtet.. och att kanalen skulle försvinna.

Jocke gör ju ingenting själv. Chrippa var ju Jockes högra hand när flashbackare skulle få brottslighet riktade mot sig pga felaktiga åsikter om Jocke och Chrippa.. de lyckade människorna lol.
Dina slutsatser är fullt logiska och allt tyder på att du har rätt. 100%.
Citera
2024-07-20, 07:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Det där med Cluee är intressant. Han sa att någon hotar honom. Han sa aldrig, så vitt jag vet, vem det var. Flera här tog för givet att det var en viss person som ska sänkas till varje pris med alla medel som finns. Men jag lutade direkt åt ett annat håll. Det kan ju lika väl varit Chrippa. Det verkar mer logiskt.

Kräftan har en lång karriär av att hota allt och alla.
Han skulle ju skicka folk på Jullan om hon inte betalade han pengar, enligt förhör med närstående i Jullans.
https://ibb.co/WVTtWq3

Fortfarande så finns det inte en enda person som har genuint sagt något gott om Kräftan. Den enda som talar gott om honom är han själv. Hos varenda person så är det alltid något om hans negativa sidor.

Sen innehåller den här cirkusen olika delar. En del är anledningen till att Kräftan fick spendera nyårsafton på en galonmadrass. En annan är hatstormen gentemot L.

Jag tror såhär.

Gällande drevet.
Jag tror att Jullan är den som försett alla med information från start och gjorde så att det blev ett drev, och det baserat på hennes svartsjuka och besatthet att få tillbaka Kräftan.
Hon är den enda som haft tillgång till Kräftans iCloud hela tiden och kunnat se alla meddelanden som skickats fram och tillbaka. Printsen kommer ifrån ifrån henne som hon försett alla med för att det var en perfekt chans att svartmåla L. Hon är nog källan till större delen av pajkastning som pågått och en hel del anklagelser har växt fram utifrån hennes info.

Kräftan och L har ett destruktivt förhållande utan någon annans hjälp. Bilder på blåmärken och inspelningar av både L och Ls anhöriga, vittnar om att den som varit fast i Kräftans klor är L som manipulerats dagarna ut i ända. Klassiskt beteende.
För att dölja bråk, märken etc för andra i närheten så har Kräftan dragit till med sina historier så att ha själv inte ser dålig ut. Självklart highlightar han Ls dåliga sidor så att hans historier ska bli mer trovärdiga. Notorisk lögnare och en grandios självbild är inget som L skapat hos han, det är sedan barnsben han är såhär. Det har bara varit en tur att L lyckats fånga dessa sidor som är hans sanna jag.

Det som är synd är att dessa bevis har använts emot L istället för att se vad det faktiskt är som pågår.
Eftersom Kräftan fått folk att under hela sin livstid att dansa efter hans pipa och är uppfostrad till att ljuga, så har han även lyckats manipulera så många i sin omgivning att tro att han skulle var den utsatta genom att vända situationer där han är boven, till att det är L som varit elak med han och han drar sina snyfthistorier eftersom annars är det lättare att bli påkommen. Märke i ansiktet och rufsigt kan även tyda på att någon försökt ta sig ur hans grepp i självförsvar och gett tillbaka.

Eftersom han även besitter en förmåga att spela ut andra gentemot varandra, enbart i syfte för att ställa sig själv i bättre dager, så utnyttjar han alla i sin omgivning med alla medel. Lovebombing åt ena hållet ena dagen och åt annat håll den andra dagen, och hållhakar på alla, eller kan ljuga ihop något.
Jag menar, om de r.ex. inte ställer upp i tvättstugan kan han med sin manipulation se till att hänga ut dessa personer och svartmåla dem så mycket som det bara går.

Sen är det klart att man inte vill sitta på kåken för kvinnomisshandel, vad är inte bättre att vara med och smutskasta offret på samma bana.
Blev lite "kajåtiskt" där när man har nära och kära på sin sida som är baserat på lögner, och sen har man en tjej som sitter med mycket bevis på att man inte är den där fina killen och kan återuppta utredningen när som. Sen att man har en sjuklig besatthet av den här tjejen gör det inte bättre, nästan så att det blir ens ägodel.

Någon måste ju få skulden för allt skit, och vad är inte bättre då än att peka finger åt den som varit engagerad och stått upp för en för att bevisa ens oskuld (även fast det är grundat på info från ett svartsjukt ex) och som kan boosta ens visningar och hålla en relevant istället.
Citera
2024-07-20, 08:48
Medlem
Citat:
Jullan ljuger så mycket hon med att det står härliga till.
Kräftan knäpper med fingrarna så är hon där, och hon lyder snällt.
Svartsjuk som satan är hon och jag tror att hon ligger bakom en hel del. Att bli snuvad på en förlovning framför ögonen på alla och bli bortvald ännu en gång, går inte hand i hand med att vara svartsjuk.

Finns en inspelning där Kräftan gapar åt henne och säger något i stil med att hon bara blev tillsammans med den där killen för att ha någonstans att bo, att hon visste hur han var.
Hennes ex var väl välkänd i trakterna vad jag förstått det som.

Jag kan lugnt tänka mig att hon nästintill trakasserar L och Kräftan eftersom hon vill "vara med" och med största sannolikhet vill ha Kräftan tillbaka.
Hon är osäker rakt igenom och mediakåt som bara den.
Lägger man till ett namn som Prinsessan i sitt ordinarie namn så kan man snabbt räkna ut att man inte har alla hästar hemma.

Min undran är vad hon gjorde den 29 december förutom att prata med Kräftan i telefon.
Hon hörde av sig till Cluee med ett par fina prints. Och det gör mig lite fundersam att hon var så snabb att bistå med informationen.
De kanske skulle kollat surfplattan lite mer vilka aktiviteter den hade det aktuella datumet.
Ls nummer stå som betrodda nummer och för att kunna identifiera Kräftan om han inte skulle komma åt sina konton. Saken är den att efter första "hackningsförsöket" som gjordes, så hade Kräftan inte lagt in hennes nummer. Det gjorde han efter det. Så vem stökade runt i hans konto då den 18 december?
Vart befann sig alla någonstans?
Hade inte de kommit hem från Sälen då?

Prinsessan hahaha va?
Hon blev inte snuvad på en förlovning det var något som sades för att låta trovärdig när han kom krypandes tillbaka. (Tror jag) Hon borde varit förlovad för länge sedan om det varit intressant för Chrippa.
Jag är övertygad om att svaren på alla frågorna är enklare än man tror. Härvan växte av sig själv på grund av all uppmärksamhet den fick.
En sak är säker och det är att alla inblandade har jobbat stenhårt för att få bort Linnea. Sen är frågan vem som vinner mest på att hon försvinner och hur långt är man beredd att gå.
Det intressanta är ju varför kontona inte kom tillbaka. Jullan och Jokki jobbade ju hårt på det. Jokki höll i taktpinnen och sålde Julias lögner till Anjo och tillsammans svävade de runt i lögnernas rike. Allt för att få vara en del av det vinnande ”teamet” tjäna smutsiga pengar och få sin vilja igenom.
Hade jag varit Chrille så hade jag hållit mig så långt ifrån Jupiter som bara är möjligt hon är inte frisk. Hon behöver skaffa jobb och bostad och lägga ner sin tid på att skapa en relation med sin dotter. Inte hänga med dömda våldsmän och skämma ut sig på sociala medier.
Pojkarna Anjo och Jokki som härjar runt på nätet borde fråntas sin rätt att uttrycka sig på nätet överhuvudtaget. Det är deras kanaler som borde försvinna. De är smutsiga och har kommit undan med sina förehavanden alldeles för lätt. Chrille må ha tagit många felaktiga beslut men det är inte deras sak att sköta. Jocke väljer Anjo före sin bror och att Jocke inte skäms över det är en gåta.
Citera
2024-07-20, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilleduu
Prinsessan hahaha va?
Hon blev inte snuvad på en förlovning det var något som sades för att låta trovärdig när han kom krypandes tillbaka. (Tror jag) Hon borde varit förlovad för länge sedan om det varit intressant för Chrippa.
Jag är övertygad om att svaren på alla frågorna är enklare än man tror. Härvan växte av sig själv på grund av all uppmärksamhet den fick.
En sak är säker och det är att alla inblandade har jobbat stenhårt för att få bort Linnea. Sen är frågan vem som vinner mest på att hon försvinner och hur långt är man beredd att gå.
Det intressanta är ju varför kontona inte kom tillbaka. Jullan och Jokki jobbade ju hårt på det. Jokki höll i taktpinnen och sålde Julias lögner till Anjo och tillsammans svävade de runt i lögnernas rike. Allt för att få vara en del av det vinnande ”teamet” tjäna smutsiga pengar och få sin vilja igenom.
Hade jag varit Chrille så hade jag hållit mig så långt ifrån Jupiter som bara är möjligt hon är inte frisk. Hon behöver skaffa jobb och bostad och lägga ner sin tid på att skapa en relation med sin dotter. Inte hänga med dömda våldsmän och skämma ut sig på sociala medier.
Pojkarna Anjo och Jokki som härjar runt på nätet borde fråntas sin rätt att uttrycka sig på nätet överhuvudtaget. Det är deras kanaler som borde försvinna. De är smutsiga och har kommit undan med sina förehavanden alldeles för lätt. Chrille må ha tagit många felaktiga beslut men det är inte deras sak att sköta. Jocke väljer Anjo före sin bror och att Jocke inte skäms över det är en gåta.

Juste, hade inte de förlovat sig för x antal år sedan någonstans i Spanien? Kan ha hört fel där.

Uppmärksamheten kom när det började delas prints på diverse saker från surfplattan. Jullan hade tillgång till den och skicka till Cluee snabbt som ögat.
Redan då började det ifrågasättas varför hon ens tyckte sig ha en del i det hela.
Polarna Gustav var inte sen på bollen och delade både ett och annat.
Han vill gärna att gamla pojkvänner skulle höra av sig till honom med sina historier.
Han delade.även friskt med sig vad som försiggick kring lägenheten med att L skulle få åtkomst eller inte.

Kräftan ansågs vara oskyldig i och med alla snyfthistorier han kommit med under flera månader. Klart brorsan som han har fått en bra relation med försvara honom när han fått hemska sms skickade till sig och har informatören Jullan som gör allt i sin makt för att svartmåla L.
Slå ihop Kräftans historier+ Jullans= så har du boven som är L.

Allteftersom har det dykt upp inspelningar och prints som visar på att Kräftan inte alls är en utsatt snubbe, så då måste ju L svartmålas ännu mer. Släng på lite barnmisshandel, utnyttjande av barnet, ett par extra historier som kan elda på lite extra hur hemskt L är.

Jocke har en position i branschen, det kan ingen säga något om, men han är inte föraktad eller verkar ha något dåligt rykte så vitt jag vet eller hört av kontakter i branschen. Inget företag hade velat associeras med honom om det var så.
Han är prefekt att utnyttja för att få visningar och uppmärksamhet precis som Kräftan och Jullan har gjort.
Jullan kåthet på att bli någon slags influencer är patetisk. Beställ en Memmo av henne kanske till sin födelsedag eller ställ en fråga till tjejen som är, jag citerar från hennes profil "Känd som Chrippas ex"
På Konnekt. Lägga till Prinsessan som ett förnamn kanske ger karriären en skjuts.
Sitta i en annan youtubers fåtölj och fnissa och ljuga för att framställa sig som en oskyldig stark ensamstående mamma kom väl till pass. Inte bara en gång utan två gånger, då är det inte Anjo jag menar.

Konversationen mellan Jocke och Kräftan dagarna innan han blev gripen tyder på allt annat än att Jocke tvingat Kräftan att flytta eller ha startat ett planerat drev mot L.
Tack vare Kräftans tidigare historier och Jullans så fanns det en bild av att Kräftan var oskyldigt anklagad och den stora boven är L som inte ska komma undan.

Jullan var snabb som attan att få ut information. Information och prints från surfplattan som Jullan haft tillgång till och kunnat följa konversationer under en längre tid. Kräftan och Jullan samtalade den 29 december innan han blev gripen. Jocke hade ingen information vid den tidpunkten.
https://ibb.co/0qRy87g

Jullan fortsätter läcka konversationer från surfplattan så att de ska komma ut offentligt:
https://ibb.co/DLTcD09

Konversationen mellan Jocke och Kräftan dagarna innan han blev gripen, finns inget som tyder på att Jocke vill Kräftan något illa.
https://ibb.co/xfzN6qH

Det här är en fin post från Kräftan som svar på Ls:
https://ibb.co/X85PkMV

Den här är bra också, ingen hade någon aning om detta, men Jullan kände ett behov av att direkt höra av sig till exontheph med information. Måste vara jobbigt att det drabbar henne av alla.
https://ibb.co/LdHdF1p

Det här är nästan en favorit.
https://ibb.co/YBdY66s

Märkligt det där att deklarationen kunde göras när han sov, utan att han var medveten om det med hans BankID och hans ansiktsigenkänning. Det skulle ha skett på natten men kvittensen bevisar att det skedde på dagen den 29 december kl. 12.10.

Juste det där smset med fina ord om L som skickades till Jocke kl. 12.32 samma dag. Som har skickats från L enligt Kräftan.

Hur har hon hunnit med allt det här som Kräftan påstår är en gåta
Citera
2024-07-20, 12:10
Medlem
Citat:
Ja inte deklarerade hon på natten i alla fall och i tr medan han sov, utan mitt på dagen där det skulle ha knuffats och bråkats och ett jäkla stohej.
Så vem loggade in med hans BankID som ska vara med ansiktsigenkänning och fixade en kvittens hos skatteverket kl. 12.10?
Kvittens görs med kod, inte ansiktsigenkänning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in