2024-07-19, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tktrx83
Vem fan stjäler en hund?

Det stjäls Mååånga hundar i Sverige varje år.

Har själv sett flertalet nyheter ang hundar som försvunnit. Allt ifrån att de varit på tomten mitt på dagen.
Eller att de varit utlånade för avel eller så stjäls de som " slagpåse" för kamphundar. Hittades det inte en schäfer? för ett tag sedan där någon hade slipat ner tänderna på stackaren.
Det stjäls fan hundvalpar då dessa inbringar värde. Många som fuskar med ID märkning där de flyttar chip med osv. Så att någon stjäl en "stabil assistanshund " är nog ändå rätt ovanligt och borde ändå inbringa lite pengar. Men troligen om detta är sant så är den nog i utlandet redan.

Oavsett är det fega kräk som verkligen skull stöta på fel person.
Citera
2024-07-19, 23:41
Medlem
Cirsiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Fin bild. Hon tittar på hunden och ler.

Med det sagt, vi vet ju hon är så utåtagerande att hon inte klarar LSS-boende så vad gör hon mot hunden?

Tankarna går till djurmisshandel och att hunden är en dresserad levande slagpåse.

En förlorad framtand talar inte för att hon har hunden för att klappa på.
Citera
2024-07-19, 23:43
Medlem
xavi8222s avatar
Citat:
Linslusen är med överallt, det är bara att googla assistanshunden Essie.

Men t ex lokaltv:
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/uppsala/overvakningskameran-slas-av-sen-ar-hunden-essie-mystiskt-forsvunnen

Hunden gick ut för att kissa, säger man i någon annan länk? I denna länk säger man att hunden går ut och lägger sig i gräset.

Hoppsan. Om man verkligen vill få tillbaka sin hund, så ändrar man väl inte sin historia? Eller?

Pappan ser ut att ha riktigt låg IQ, vilket verkar rimligt.
Citera
2024-07-19, 23:44
Medlem
Cirsiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swec_fullmoon
Det stjäls Mååånga hundar i Sverige varje år.

Har själv sett flertalet nyheter ang hundar som försvunnit. Allt ifrån att de varit på tomten mitt på dagen.
Eller att de varit utlånade för avel eller så stjäls de som " slagpåse" för kamphundar. Hittades det inte en schäfer? för ett tag sedan där någon hade slipat ner tänderna på stackaren.
Det stjäls fan hundvalpar då dessa inbringar värde. Många som fuskar med ID märkning där de flyttar chip med osv. Så att någon stjäl en "stabil assistanshund " är nog ändå rätt ovanligt och borde ändå inbringa lite pengar. Men troligen om detta är sant så är den nog i utlandet redan.

Oavsett är det fega kräk som verkligen skull stöta på fel person.

Kan du nämna minst ett exempel på rififi-kupp där en hund rövas bort för att säljas för en stor summa pengar?

Det finns knappast ett stort värde i en sällskapshund med icke fullgod tandstatus på den internationella marknaden, världen är full av herrelösa hundar som inget annat vill än klappas av kreti och pleti.
Citera
2024-07-19, 23:45
Medlem
Brydiginteellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cirsium
Hävdar du att klippen inte är från samma kväll?

Har du belägg för att det är bluff och båg är det inte fel att polisanmäla.

Drar pappan en lögn för det svenska folket bör han åka dit så det stänker om det, minst 5 år på vatten och torrfoder bör det vara värt.

Ja är 100% säker att det inte är från samma kväll. Om inte mamma eller pappan på 5 minuter hinner ta ner två tält sen hänga upp en boxningsäck.
Senast redigerad av Brydiginteeller 2024-07-19 kl. 23:48.
Citera
2024-07-19, 23:45
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Linslusen är med överallt, det är bara att googla assistanshunden Essie.

Men t ex lokaltv:
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/uppsala/overvakningskameran-slas-av-sen-ar-hunden-essie-mystiskt-forsvunnen
Nattkissen En vuxen persons beskrivning när Essie ska släppas ut och kissa på kvällen.
Citera
2024-07-19, 23:51
Medlem
xavi8222s avatar
TV4 skriver detta. https://www.tv4.se/artikel/5ECjMyYwBdYNzFU1pwY5Lh/tararna-i-direktsaendningen-efter-essies-foersvinnande-misstaenker-att-hon

Citat:
De personerna behöver bara välja att lämna tillbaka hon här. Alla ögon och öron där ute får jag gärna hjälp av, säger Patrik.

Med tanke på att journalister inte kan svenska, så undrar man vem som gjort fel. Förmodligen båda.
Citera
2024-07-19, 23:53
Medlem
Citat:
Kan du nämna minst ett exempel på rififi-kupp där en hund rövas bort för att säljas för en stor summa pengar?

Det finns knappast ett stort värde i en sällskapshund med icke fullgod tandstatus på den internationella marknaden, världen är full av herrelösa hundar som inget annat vill än klappas av kreti och pleti.

Just hur det har gått till med att man "släckt" kamerorna osv tror jag inte jag känner till.
Men att hundar stjäls är klart. Bara för att en hund kanske är värd 10-20 kkr Här så kan den vara värd det dubbla i ett annat land.
Men de som vill ha till avel så kan det ju vara en bra start in för att starta en kennel 1-2-3 generationer och det är som bortblåst. Bra gener och man har fin kennel om man vet vad man gör. Går väl knappast spåra häller sen.
Citera
2024-07-19, 23:53
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brydiginteeller
Ja är 100% säker att det inte är från samma kväll. Om inte mamma eller pappan på 5 minuter hinner ta ner två tält sen hänga upp en boxningsäck.
Exakt.
Citera
2024-07-19, 23:58
Medlem
Cirsiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brydiginteeller
Känner inte familjen men är bekant med dottern som behöver assistenthund. Som jag har förstått det åkte dottern, mamma och assistent iväg på resa när dom upptäckte att Essie var borta. Dottern har aggression problem och kan bli väldigt utåtagerande, hon har tillexempel blivit utslängs från gruppboende och daglig verksamhet på grund att hon hotat personal med kniv. Min tanke är att hon kanske inte varit så snäll mot Essie och att en förre detta assistent har ”hämtat” Essie för att hon ska få det tryggare miljö att någon assistent tyckt synd om Essie. Kan säga att det är väldigt ovanligt att bli utslängda på Lssboende då ska det gått riktigt långt. Anledningen till att pappan ljuger för dottern är nog för att undvika utbrott eller knivhot, tror också det är en anledning till att dom åkt iväg på resan så pappan kan söka efter Essie i fred. Dottern kan inte läsa och kan därför inte läsa på sociala medier om hunden. Och jag antar att dom håller henne borta från nyheter på tv, frågan är bara hur länge dom kan hålla henne borta.

Dottern hatar kanske hunden, kanske försökt döda den?

Familjen måste bli av med hunden men vill inte kasta bort en investering på 300.000 bagis genom att sälja henne för en spottstyver, alternativet är då att få ut försäkringspengar.
Citera
2024-07-19, 23:58
Medlem
xavi8222s avatar
Citat:
En förlorad framtand talar inte för att hon har hunden för att klappa på.

Om man har tillräckligt låg IQ så förstår man inte något. Det är med största sannolikhet familjen som slagit hunden så pass mycket så att tanden slagits ut.
Citera
2024-07-19, 23:59
Medlem
Cirsiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swec_fullmoon
Just hur det har gått till med att man "släckt" kamerorna osv tror jag inte jag känner till.
Men att hundar stjäls är klart. Bara för att en hund kanske är värd 10-20 kkr Här så kan den vara värd det dubbla i ett annat land.
Men de som vill ha till avel så kan det ju vara en bra start in för att starta en kennel 1-2-3 generationer och det är som bortblåst. Bra gener och man har fin kennel om man vet vad man gör. Går väl knappast spåra häller sen.

Man kan inte avla på en kastrerad tik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in