2024-07-19, 16:02
Medlem
exoticspices avatar
Pappan ber nu om mer och en annan typ av hjälp från allmänheten. Han vill att personer när de är ute och ser en labrador, ska kontrollera om det kan vara Essie. Han skriver samtidigt att man ska visa respekt och vara vänliga mot ägarna.
Senast redigerad av exoticspice 2024-07-19 kl. 16:05.
Citera
2024-07-19, 16:45
Medlem
Vem fan stjäler en hund?
Citera
2024-07-19, 16:46
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tktrx83
Vem fan stjäler en hund?

Knarkare som stulit hunden? Det är vad jag tänker när folk gör extra märkliga stölder. I ett sådant fall skulle en stöld kunna motiveras genom någon tusenlapp, för nästa fix.
Annars möjligen någon som är väldigt djurvänlig av sig och ville ha den specifika hunden, som träffat hunden tidigare då.

Jag är ännu inte alls säker på om det verkligen är en stöld som ägt rum, eller om det är något annat. Det kommer säkert visa sig tids nog vad som hänt.
Senast redigerad av Hegamon 2024-07-19 kl. 16:53.
Citera
2024-07-19, 17:16
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Knarkare som stulit hunden? Det är vad jag tänker när folk gör extra märkliga stölder. I ett sådant fall skulle en stöld kunna motiveras genom någon tusenlapp, för nästa fix.
Annars möjligen någon som är väldigt djurvänlig av sig och ville ha den specifika hunden, som träffat hunden tidigare då.

Jag är ännu inte alls säker på om det verkligen är en stöld som ägt rum, eller om det är något annat. Det kommer säkert visa sig tids nog vad som hänt.
Jag tänker på hunden flera gånger om dagen och funderar mycket på vad det är som har hänt. Är det stöld och av vem eller vilka eller vad handlar det om.

Var finns hon?
Citera
2024-07-19, 17:52
Medlem
Brydiginteellers avatar
Känner inte familjen men är bekant med dottern som behöver assistenthund. Som jag har förstått det åkte dottern, mamma och assistent iväg på resa när dom upptäckte att Essie var borta. Dottern har aggression problem och kan bli väldigt utåtagerande, hon har tillexempel blivit utslängs från gruppboende och daglig verksamhet på grund att hon hotat personal med kniv. Min tanke är att hon kanske inte varit så snäll mot Essie och att en förre detta assistent har ”hämtat” Essie för att hon ska få det tryggare miljö att någon assistent tyckt synd om Essie. Kan säga att det är väldigt ovanligt att bli utslängda på Lssboende då ska det gått riktigt långt. Anledningen till att pappan ljuger för dottern är nog för att undvika utbrott eller knivhot, tror också det är en anledning till att dom åkt iväg på resan så pappan kan söka efter Essie i fred. Dottern kan inte läsa och kan därför inte läsa på sociala medier om hunden. Och jag antar att dom håller henne borta från nyheter på tv, frågan är bara hur länge dom kan hålla henne borta.
Senast redigerad av Brydiginteeller 2024-07-19 kl. 17:59.
Citera
2024-07-19, 17:53
Medlem
Som många av er redan har sagt så är det underligt med dessa kameror som ”laggar”, hittelön och insamlingar, bilspår och drönare och vette allt, som nån actionfilm.
Och varför delar inte frun någonting om Essie??
Citera
2024-07-19, 18:06
Medlem
Brydiginteellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av listigtjej
Vet någon vad flickan har för sjukdom? Har hon assistenter? Kan ju vara någon assistent som känner någon som stulit hunden?
Läste något om att det såg ut i övervakningskameran att hunden sprang fram till någon som hon verkade känna igen?

Och ni som tror att allt är påhittat för att de är ute efter något, varför tror ni det?? Varför skulle pappan ställa upp så mycket i media om han vore skum?

Jag tror att någon assistent inte klarande av att se Essie fara illa så dom ”hämtade” henne.
Dottern är väldigt hotfull och kan bli väldigt aggressiv. Mycket möjligt att Essie fått sig några smällar.
Citera
2024-07-19, 18:11
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brydiginteeller
Känner inte familjen men är bekant med dottern som behöver assistenthund. Som jag har förstått det åkte dottern, mamma och assistent iväg på resa när dom upptäckte att Essie var borta. Dottern har aggression problem och kan bli väldigt utåtagerande, hon har tillexempel blivit utslängs från gruppboende och daglig verksamhet på grund att hon hotat personal med kniv. Min tanke är att hon kanske inte varit så snäll mot Essie och att en förre detta assistent har ”hämtat” Essie för att hon ska få det tryggare miljö att någon assistent tyckt synd om Essie.

Min slutsats är att bilspåren hittats men det kanske inte var meningen. Det låter som att det bestämts träff med någon som skulle hämtat hunden. Sedan allt det här tramsandet med wifi och kraftigt klippta videoklipp. Jag antar att motivet är antingen pengar då en assistenshund måste vara försäkrad. I andra hand för att få vilorum, en assistanshund ska rastas och tas om hand. Om en assistanshund inte får arbeta med sin förare blir den rastlös lättare än vanliga familjehundar.

Jag misstänker att hunden är omhändertagen hos någon som känner till hunden. Den kanske "ÅTERLÄMNAS" av hör och häpna: KIDNAPPARNA/TJUVARNA, efter host, host den iscensatta kidnappningen/stölden. Eller så är hunden sänd till avlivning och är begravd i någons trädgård eller i skogen.

Det kan ju vara så att pappan är snäll, han ger ett sympatiskt intryck enligt mig och ville rädda hunden från dottern. Jag menar att han däremot verkar allt för driftig och ivrig i att finna hunden, det gör att jag misstänker att det ligger en hund begraven.

Jag tror inte en sekund på det här.
Senast redigerad av Hegamon 2024-07-19 kl. 18:23.
Citera
2024-07-19, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brydiginteeller
Jag tror att någon assistent inte klarande av att se Essie fara illa så dom ”hämtade” henne.
Dottern är väldigt hotfull och kan bli väldigt aggressiv. Mycket möjligt att Essie fått sig några smällar.

Misstänker nåt sånt jag också. Man får ju känslan att pappan egentligen vet vad som hänt, och isåfall undrar man ju hur han vet det...?
Känner inte till något om denna familj alls, men man hör ibland historier om den här typen av assistans-hundar som far illa.
Det är ingen jätterolig miljö för en hund tä ker jag, och ibland finns kanske ingen vettig grundkunskap om hundar hos personerna som har dom.
Citera
2024-07-19, 18:25
Medlem
Brydiginteellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Min slutsats är att bilspåren hittats men det kanske inte var meningen. Det låter som att det bestämts träff med någon som skulle hämtat hunden. Sedan allt det här tramsandet med wifi och kraftigt klippta videoklipp. Jag antar att motivet är antingen pengar då en assistenshund måste vara försäkrad. I andra hand för att få vilorum, en assistanshund ska rastas och tas om hand. Om en assistanshund inte får arbeta med sin förare blir den rastlös lättare än vanliga familjehundar.

Jag misstänker att hunden är omhändertagen hos någon som känner till hunden. Den kanske "ÅTERLÄMNAS" av hör och häpna: KIDNAPPARNA/TJUVARNA, efter host, host den iscensatta kidnappningen/stölden. Eller så är hunden sänd till avlivning och är begravd i någons trädgård eller i skogen.

Det kan ju vara så att pappan är snäll, han ger ett sympatiskt intryck enligt mig och ville rädda hunden från dottern. Jag menar att han däremot verkar allt för driftig och ivrig i att finna hunden, det gör att jag misstänker att det ligger en hund begraven.

Jag tror inte en sekund på det här.

Mycket skumt är det helt klart.
Citera
2024-07-19, 18:25
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shaman2001
Misstänker nåt sånt jag också. Man får ju känslan att pappan egentligen vet vad som hänt, och isåfall undrar man ju hur han vet det...?

Det är också känslan jag får av att titta på pappan. Just känslan om hur andra personer är eller signalerar utåt brukar sällan vara fel hos folk. Han ger intryck av att han känner till vad som hänt, det är vad jag tycker.
Citera
2024-07-19, 18:29
Medlem
Brydiginteellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shaman2001
Känner inte till något om denna familj alls, men man hör ibland historier om den här typen av assistans-hundar som far illa.
Det är ingen jätterolig miljö för en hund tä ker jag, och ibland finns kanske ingen vettig grundkunskap om hundar hos personerna som har dom.

Exakt. Även fast assistent hunden är utbildad att lugna i stressade situationer så finns det gränser för var dom tål man kan inte behandla dom hur som helst. Vet assistenter som slutat hos dottern för att dom fått sig smällar. Vem säger att Essie inte också fått de? Min tanke var först att Essie rymt för att hon inte trivdes men pappan värkar veta från dag 1 att det är en stöld.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in