2024-07-19, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThinkRightly
Hade Ukraina varit utan USA:s hjälp längre tid än så så hade Ukraina förlorat totalt.
Väst minus USA har inte resurserna som Ukraina behöver.

Nej jag ljög inte.
För det första så finns det ingen tydlig definition av "några", och för det andra så visste jag inte att det dröjer så länge tills Trump tillträder.

Varför skulle jag önsketänka det?
Jag är säkert en miljon gånger mer pro-Ukraina och anti-Ryssland än vad du är.

Många kommenterare har sagt att utan vapnen från USA så skulle Ukraina bara kunna kriga en vecka, oberoende av hur många drönare de köper från Kina.
Citera
2024-07-19, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torppet
Många kommenterare har sagt att utan vapnen från USA så skulle Ukraina bara kunna kriga en vecka, oberoende av hur många drönare de köper från Kina.

Vad är en "kommenterare"? Viktigt i sammanhanget.
Citera
2024-07-19, 22:57
Medlem
c.divers avatar
Citat:
Eh va? Jag står för vad jag sa. Du greppar efter halmstrån.
Ok du sa att Donald Trump då han vann valet i höst skulle stoppa allt stöd USA lovat.

Är du hel jävla blåst eller varför hittar du på nya lögner hela tiden?

Helt klart är att du är en rysshora som försöker sprida osäkerhet mm.
Citera
2024-07-19, 22:57
Medlem
Citat:
Ukraina krigade alldeles utmärkt under 8 månader i höstas vintras och våras utan vapen från USA, och bevisade därmed att de inte är beroende av dessa vapenleveranser.
Citera
2024-07-19, 23:02
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:

De krigade ju i flera månader utan vapen och pengar från USA. Och Europas vapenproduktion ökar ju hela tiden också. Dessutom som vi har sagt så kan ju inte Trump få arbetare sparkade för att han förbjuder vapenexport. Polen: "Hej vi vill köpa en miljon artillerigranater för att ge till Ukraina, får vi inte det avbeställer vi våra enorma vapenbeställningar för oss själva och köper europeiskt istället". Trump kommer aldrig stoppa vapenexport till sina allierade. Han kan stoppa pengar ja, men inte vapen. Kan han stoppa krediter som är villkorade att beställa vapen från amerikanska tillverkare (Som är en del av nuvarande stödpaket)? Kanske men jag är tveksam.
Citera
2024-07-19, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norrbagg79
https://www.nettavisen.no/nyheter/russlands-store-artilleriproblem-sliter-med-a-produsere-kanonlop/s/5-95-1921173
Ryssland klarar maks produsera 200 artillerirör om året, och producerar heller inte maskinerna åt detta själva.
Artillerikriget svänger til Ukrainas fördel.

Är det därför Ryssland är världens näst största krigsmakt, utan usa så är Europa kört på krigs området. Hur mycket klarar Europa av att producera ?

Europa behöver börja tänka klart att de inte besitter kapacitet att producera krigsmaterial då olika personer inom vissa grenar av styret menade att allt var olagligt för att kunna sätta sina egna på makt positioner. Korruption kallas det, i många länder så är det olagligt att betala överpriser för varor men inte i Sverige. För i slutändan så ska människor faktiskt göra de, och det betyder hela kedjan utav materialet och de har Europa svårt att uppnå. Så ledsen att förstöra dina fantasier som ni levde på men ni kan inte göra de.
Citera
2024-07-19, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av %
Här nämner du något mycket intressant. Rysk flygsäkerhet är som vi vet bedrövlig. En hel del plan har redan kraschat, vad händer när ett ryskt plan förgör ett kvarter i ett annat land?

De får inte flyga till de flesta andra länder…
Citera
2024-07-19, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koll99
De får inte flyga till de flesta andra länder…

nä men till dom dit dom får flyga, vad händer när ett ryskt plan krachar och folk dör på plats eller nått sånt, alla vet ju deras plan blir sämre o sämre för varje dag. När kommer turkiet och andra länger helt enkelt bara säga njet till ryssens pland?
Citera
2024-07-19, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emma77Linn
nä men till dom dit dom får flyga, vad händer när ett ryskt plan krachar och folk dör på plats eller nått sånt, alla vet ju deras plan blir sämre o sämre för varje dag. När kommer turkiet och andra länger helt enkelt bara säga njet till ryssens pland?

Tja, ryssarna har väl aldrig tagit säkerheten på allvar förr…
Citera
2024-07-19, 23:17
Medlem
ThinkRightlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av c.diver
Ok du sa att Donald Trump då han vann valet i höst skulle stoppa allt stöd USA lovat.

Är du hel jävla blåst eller varför hittar du på nya lögner hela tiden?

Helt klart är att du är en rysshora som försöker sprida osäkerhet mm.
Jesus Christ, du verkar bråka över några månader. Du har problem. Hakar upp dig på smådetaljer.

Jag ser sanningen så som den är. Jag ägnar mig inte åt önsketänkande eller nåt sånt.
Senast redigerad av ThinkRightly 2024-07-19 kl. 23:34.
Citera
2024-07-19, 23:18
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Är du inte medveten om att Trump skiter i allt och alla som är utanför USA:s gräns? Och att han är emot demokrati och förnekar senaste valresultatet? Är detta nyheter för dig eller?

6 månader då.

Jag ljuger?
Vad är det för fel på er egentligen?
Visste du inte att Trump vill stoppa stödet till Ukraina?
Visste du inte att Trump kommer att vinna valet?
Hur får du allt det till att jag ljuger?

Men Trump är ingen diktator.., stoppar han stödet helt och hållet så blir en betydande del utav republikanska partiet rasande på honom. Så..det troliga är att stödet kommer att minska.., och att Ukraina får köpa istället materiel. Hur mycket/lite, det kan man bara gissa än. Det finns ju beslagtagna ryska tillgångar att ta av..(och då går det ju inte ut över amerikanska skattebetalare)

Trump får det mycket svårt politiskt, om han går helt bananaz...
Citera
2024-07-19, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joy92
Är det därför Ryssland är världens näst största krigsmakt, utan usa så är Europa kört på krigs området. Hur mycket klarar Europa av att producera ?

Europa behöver börja tänka klart att de inte besitter kapacitet att producera krigsmaterial då olika personer inom vissa grenar av styret menade att allt var olagligt för att kunna sätta sina egna på makt positioner. Korruption kallas det, i många länder så är det olagligt att betala överpriser för varor men inte i Sverige. För i slutändan så ska människor faktiskt göra de, och det betyder hela kedjan utav materialet och de har Europa svårt att uppnå. Så ledsen att förstöra dina fantasier som ni levde på men ni kan inte göra de.

Europa har igång sin produktion nu och kan förse ukraina med det mesta som de behöver och köpa in resten från usa eller syd Korea. Skulle Trump vinna kommer Biden skicka mängder med vapen och ammo de sista månaderna han har kvar som räcker lång tid. Redan nu finns det mängder mer vapen i ukraina än för 6 månader sedan. Säg att Biden skickar 1200 atacms m, harms, någon miljon cluster 155mm samt en miljon vanlig 155mm, 500 bradlys samt en mängd annat smått och gott. De har 7-8 patriotsystem med mera med mera....blir inte så svårt för eu att hålla lagarna fylla.

Som bonus kan ukraina börja slå ut saker inne i Ryssland om usa slutar ge vapen. Atacms mot ryska flygfält till exempel....
Senast redigerad av will242 2024-07-19 kl. 23:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in