2024-07-19, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av c.diver
Ja ryssland har visat sitt ansikte med invasionen av Ukraina. Att det finns sjuka människor och idioter som stöder Putins stormaktsplaner här i Sverige är helt obgrepligt?
De borde sen länge varit inlåsta eller under kontroll.

Tycker det formulerades bra i både Sverige och Finland när det här startade. Vi hade en fråga om Ryssland och vi har fått den besvarad.
Citera
2024-07-19, 22:23
Medlem
c.divers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThinkRightly
Hade Ukraina varit utan USA:s hjälp längre tid än så så hade Ukraina förlorat totalt.
Väst minus USA har inte resurserna som Ukraina behöver.

Nej jag ljög inte.
För det första så finns det ingen tydlig definition av "några", och för det andra så visste jag inte att det dröjer så länge tills Trump tillträder.

Varför skulle jag önsketänka det?
Jag är säkert en miljon gånger mer pro-Ukraina och anti-Ryssland än vad du är.
Nej du är inte mer Pro-Ukraina än mig!
Lägg ner ditt tramsande om att USA och EU kommer att överge Ukraina din jävla rysshora!
Citera
2024-07-19, 22:33
Medlem
ThinkRightlys avatar
Citat:
Nej du är inte mer Pro-Ukraina än mig!
Lägg ner ditt tramsande om att USA och EU kommer att överge Ukraina din jävla rysshora!
Jag har inte hävdat att EU kommer överge Ukraina. Jag hävdar att EU inte har resurserna som krävs.

Trump kommer förmodligen vinna valet, och han kommer förmodligen att stoppa stödet till Ukraina. Har du svårt att ta in det eller? Du verkar vara helt rutten i huvudet. Mycket önsketänkande.

Men jag hoppas förstås att det inte blir så.
Citera
2024-07-19, 22:36
Medlem
Citat:
Hade Ukraina varit utan USA:s hjälp längre tid än så så hade Ukraina förlorat totalt.
Väst minus USA har inte resurserna som Ukraina behöver.
Det finns ingenting som talar för det. Tvärtom, vi har under det senaste året sett att Ukraina klarar att hålla tillbaka Ryssland enbart med hjälp ifrån europeiska länder.

Rysslands armé och ekonomi är i så uppenbart dåligt skick från topp till botten att den förmodligen inte skulle lyckas erövra Ukraina ens om allt stöd från Väst upphörde.
Citera
2024-07-19, 22:37
Medlem
c.divers avatar
Citat:
Jag har inte hävdat att EU kommer överge Ukraina. Jag hävdar att EU inte har resurserna som krävs.

Trump kommer förmodligen vinna valet, och han kommer förmodligen att stoppa stödet till Ukraina. Har du svårt att ta in det eller? Du verkar vara helt rutten i huvudet. Mycket önsketänkande.

Men jag hoppas förstås att det inte blir så.
Du påstod att Trump skulle stoppa allt stöd till Ukraina i höst då han vann valet!
Har du svårt att ta in att du påstod detta?
Du är helt klart en rysshora som nu föröker skademinimera. Tyvärr kommer det nog inte att fungera.
Nu vet vi alla att du är en rysshora!
Citera
2024-07-19, 22:39
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lyktstolpe
Aldrig trodde man att 1985 Abrams M1A1 skulle vara så överlägsna 2024 T-90M

Ja i princip så har väl inte utvecklingen gått fram så mycket; västländerna har behållit sina gamla konstruktioner. Men det kanske Sovjet/Ryssland gjort också, de har bara gett dem nya namn. T90M är nog inte mycket bättre än en T-72 från 70-talet. T-90M skulle kanske heta T-72D istället, Som Leopard 2 fortfarande heter det men är uppe i Leopard 2A8.
Citera
2024-07-19, 22:40
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annica, sthlm
om du förlänger ditt sinnesslöa resonemang kanske (men troligen inte) inser du att ingen president då någonsin kan skaffa hållbara mellanstatliga avtal eller vilka som helst ingångna förbindelser.

Faktiskt är det som så att du skriver dynga - massor av det.

Tänk bara på när man ska gå till den allsmäktiga vapenlobbyn och säga ”det bidde inget”
Sorry, tough luck. Ni får sparka folk och lägga ner fabriker.

Skulle inte tro att det är något, någon president skulle göra.
Citera
2024-07-19, 22:41
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ja ingen är förvånad. Just detta med att de saknar maskiner för tillverkning innebär ju att de får försöka att tillverka grejerna med gamla metoder. Försöka att hitta en en skicklig svarvare, fräsare eller verktygsmakare i Ryssland!
Tillverning av eldrör innebär ännu värre prövningar.....

De borde kunna köpa maskiner från Kina?
Citera
2024-07-19, 22:47
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vodkasomsnus
Tänk bara på när man ska gå till den allsmäktiga vapenlobbyn och säga ”det bidde inget”
Sorry, tough luck. Ni får sparka folk och lägga ner fabriker.

Skulle inte tro att det är något, någon president skulle göra.

Precis, när länder slutar köpa amerikanska vapen för att de inte får ge dem till Ukraina, och beställer från Europa istället, då kan ingen president säga att USA inte får sälja vapen. Senatorerna från de delstater med vapenindustri kommer inte tillåta det.
Citera
2024-07-19, 22:49
Medlem
ThinkRightlys avatar
Citat:
Du påstod att Trump skulle stoppa allt stöd till Ukraina i höst då han vann valet!
Har du svårt att ta in att du påstod detta?
Du är helt klart en rysshora som nu föröker skademinimera. Tyvärr kommer det nog inte att fungera.
Nu vet vi alla att du är en rysshora!
Eh va? Jag står för vad jag sa. Du greppar efter halmstrån.
Citera
2024-07-19, 22:51
Medlem
%s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emma77Linn
think rightly har hela tiden varit defatist och uppgiven, inget har dugit och poängen är väl att inget vi gör duger så lika bra ge upp (underförstått) han är bara ett rysstroll som har en annan vinkel.

utöver det så mest undrar jag vad som händer den dagen ett ryskt plan krachar i typ turkiet eller så, kommer alla länder då säga nej tack till att fler ryska plan kommer?

Ryssland liksom isoleras mer och mer, både till andra länder och i själva ryssland, moskva tappar till slut kontrollen över regionerna.
Här nämner du något mycket intressant. Rysk flygsäkerhet är som vi vet bedrövlig. En hel del plan har redan kraschat, vad händer när ett ryskt plan förgör ett kvarter i ett annat land?
Citera
2024-07-19, 22:53
Medlem
c.divers avatar
7fräsa
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
De borde kunna köpa maskiner från Kina?
Nja men vem ska hantera dessa kinesiska maskiner. Det handlar inte om att svarva/fräsa fram växelspaksknoppar.

Bristen på arbetskraft är sen länge känt i Ryssland. Bristen på kvalifiserad arbetskraft som krävs för att hantera verktygsmaskiner lär vara enorm!
Trollen som fantiserar om 3 miljoner arbetare i nya fabriker som jobbar 24/7 är verkligen helt lost
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in