2024-07-19, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlaBalk
Du skulle nog kunna göra en sökning och hitta liknande svar från admin och mods, det är inte första gången någon frågar hur de detekterar multipla konton och missbruk av desamma. Vad jag kan minnas från "back in the day" så var det ett fåtal mods som kunde se IP-nummer och därmed se vilka som använde samma konton för att svara sig själva i trådar (regelbrott).

Men jag har för mig att det förklarats att det inte längre fungerar på det viset, det här var säkert 10+ år sedan. Nu har man säkert andra metoder, men jag är också säker på att man inte kommer förklara för dig i detalj hur man gör, eftersom det motverkar syftet med att man har metoderna.

Självklart är det också topic att förklara för dig varför du inte kommer få svar på din fråga, bara för att du är en grinolle och blir ledsen i ögat för att du inte får svaren du vill ha, betyder inte att det är svaren det är fel på.

Okej. Så mods kunde se ip förr men inte idag?
Fortfarande inte svar på frågan alltså.
Jag gnäller inte det minsta. Att svara 5 på frågan vad 2+2 är, är fortfarande inte ett svar. Det är trams.
Citera
2024-07-19, 21:30
Medlem
BlaBalks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av homogubben
Okej. Så mods kunde se ip förr men inte idag?
Fortfarande inte svar på frågan alltså.
Jag gnäller inte det minsta. Att svara 5 på frågan vad 2+2 är, är fortfarande inte ett svar. Det är trams.
Vissa mods, inte alla.

Jo, svaret på frågan fanns också där, och svaret är att du inte kommer få ett svar du blir nöjd med, eftersom det motverkar syftet. Trams är det inte, det är bara du som inte förstår. Testa att rapportera inläggen för trams och offtopic så får vi se vad mods säger.
Citera
2024-07-19, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlaBalk
Vissa mods, inte alla.

Jo, svaret på frågan fanns också där, och svaret är att du inte kommer få ett svar du blir nöjd med, eftersom det motverkar syftet. Trams är det inte, det är bara du som inte förstår. Testa att rapportera inläggen för trams och offtopic så får vi se vad mods säger.

Varför ska jag nöja mig med att användare säger "du kommer inte få ett svar". Vad vet ni? Och om ni vet, förklara hur ni vet?
Däremot skulle en mod svara skulle jag eventuellt ge mig.. Men tills det händer är det bara åsikter och påståenden, inga svar.
Citera
2024-07-19, 21:41
Medlem
zombie-nations avatar
Det måste ju krävas rätt mycket innan någon blir avstängd för att missanvänt dubbelkonto. Jag menar, i vissa fall är det helt uppenbart, frågan är om uppenbart är samma som att det finns bevis. Säger man att denna person skriver detta faktat ofta (som är felaktigt och ingen annan skriver det) så är det bevis nog? Språkliga likheter borde ju inte fälla någon utan mer uppbackning.

Jag har valt att aldrig anmäla någon för detta. Det känns alldeles för snårigt och jag har ingen aning om vilka bevis som önskas.
Citera
2024-07-19, 21:46
Medlem
BlaBalks avatar
Citat:
Varför ska jag nöja mig med att användare säger "du kommer inte få ett svar". Vad vet ni? Och om ni vet, förklara hur ni vet?
Däremot skulle en mod svara skulle jag eventuellt ge mig.. Men tills det händer är det bara åsikter och påståenden, inga svar.
Som jag skrev, så kan du ju söka reda på det själv, för det är långt ifrån en originell frågeställning du kommer med.
Citera
2024-07-19, 21:49
Medlem
Tror dom loggar ip adresser.

Helt omöjligt annars.
Citera
2024-07-19, 21:54
Medlem
BlaBalks avatar
Citat:

(FB) multipla konton, hur upptäcks de?
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Hur vi går tillväga är självklart inget vi delar med oss utav.

· KLICK ·

// Mod

(FB) Hur håller moderatorer reda på multipla konton?
Citat:
Ursprungligen postat av Najas
Det finns flera trådar om detta, och svaret är alltid detsamma: givetvis avslöjar vi inte möjligheter till regelbrott. Detta borde inses lätt. De flesta sådana trådar låses t.ex.;

(FB) Hur upptäcker ni missbruk av multipla konton?

Låst

/mod

Citat:
Ursprungligen postat av admin3
Exakt húr vi agerar och arbetar med detta skall det nog få vara lite frågetecken omkring.

admin3

Är du nöjd nu? Svaren du fått är uppenbarligen i linje med de svar som tidigare getts från admins och moderatorer. Förstår inte varför det ska vara så svårt att söka? Fattar du inte att forumet är 20+ år gammalt och att frågan har ställts otaliga gånger förut?
Citera
2024-07-19, 22:01
Medlem
HBTKuks avatar
Citat:
Ditt jävla stolpskott. Det handlar om hur mod tar reda på hur samma person har olika konton. Är det ip? Är det ai?
En väldigt bra fråga. Att du pratar om troll får stå för dig. Sluta projicera nu.
Det har avhandlas massor av gånger och svaret är att de inte vill avslöja sina knep.
Citera
2024-07-19, 22:11
Medlem
Psykonaut-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Har2meterkuk
Tror dom loggar ip adresser.

Helt omöjligt annars.
Det är klart att ip-adressen syns på samtliga forumplattformar på moderatorsidan. Den står på varje inlägg och är en finess som finns av en anledning. Inget som "loggas" unikt av dunkla skäl av Flashback.

Exempel:
Om ett konto skriver att Anna Book är världens snyggaste, samt en till i tråden citerar och håller med, så är det uppenbart att ett regelbrott skett som en ip-adress ger stöd för. Detta är ett missbruk av multipla konton och lätt att upptäcka när en åsikt är ungefär som denna.
Senast redigerad av Psykonaut- 2024-07-19 kl. 22:13.
Citera
2024-07-19, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykonaut-
Det är klart att ip-adressen syns på samtliga forumplattformar på moderatorsidan. Den står på varje inlägg och är en finess som finns av en anledning. Inget som "loggas" unikt av dunkla skäl av Flashback.

Exempel:
Om ett konto skriver att Anna Book är världens snyggaste, samt en till i tråden citerar och håller med, så är det uppenbart att ett regelbrott skett som en ip-adress ger stöd för. Detta är ett missbruk av multipla konton och lätt att upptäcka när en åsikt är ungefär som denna.

Fb hävdar dock att inget spåras eller loggas hmmm
Citera
2024-07-19, 22:21
Bannlyst
Alla som skriver mycket har flera konton (det är sen lääääääänge) om inte är man hjärndöd. Ett extra konto är som att tanka 98 premium istället för 95 regular.

Eller blir det då FB trollfabrik som gaymänniskor på TV4 skall avslöja?

Men med det sagt har jag enbart ett konto. Men du kanske har bevis att jag är 1.07, nä skulle inte tro det va.

Även om du matar moderatorerna med ex. mina posts som kan överenstämma med någon annan user så kommer jag ej bli avstängd, jag kommer fortsätta skriva posts här.

Yttrandefrihet som är inskrivet i vår grundlag från 1974,

Scoutshonour
Senast redigerad av TveksamOmMittLand 2024-07-19 kl. 23:17.
Citera
2024-07-19, 22:46
Medlem
Psykonaut-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Har2meterkuk
Fb hävdar dock att inget spåras eller loggas hmmm
Det vet jag inget om, det skulle vara som att förneka att solen finns. Väldigt lätt att kolla upp och dumt att ljuga om i så fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in