2024-07-19, 19:28
Medlem
Medans vissa frodas?
Jag förstår inte riktigt.

Matchar ni ip nummer? Gissar ni? Använder ni AI för att känna igen sättet folk skriver på?
Varför kan vissa bli avstängda pga multipla konton medans vissa andra flyter förbi.
Citera
2024-07-19, 19:34
Avslutad
När homogubben blir avstängd och homogubben2 registreras kan man utgå från att det är ett helt vanligt sammanträffande.

Förövrigt kan du skippa S:et i ordet medan.
Citera
2024-07-19, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av homogubben
Medans vissa frodas?

Matchar ni ip nummer? Gissar ni? Använder ni AI för att känna igen sättet folk skriver på?
Varför kan vissa bli avstängda pga multipla konton medans vissa andra flyter förbi.

1: Det finns ingen regel mot multipla konton på FB.
2: Det blir bara ett regelbrott när personen använder alt.konton för att kringgå avstägningar.
3: Oavsett hur övertydligt det är att det är person X bakom konto Y så krävs det ett tjog av bevis för att mods ska orka göra något, inte ens med multipla rapporter samt utläggningar om varför det är samma person som är tillbaka och härjar, så kommer vissa mods i vissa forum inte göra ett skvatt.
Citera
2024-07-19, 19:37
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Medans vissa frodas?

Vissa är skolungdomar som sitter själva i en källare och spammar utan att förstå tekniken? Vissa är statsfinansierade trollfabriker med obegränsad tillgång till ip-adresser och hela avdelningar med proffstroll?
Citera
2024-07-19, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av runx
När homogubben blir avstängd och homogubben2 registreras kan man utgå från att det är ett helt vanligt sammanträffande.

Förövrigt kan du skippa S:et i ordet medan.
Av erfarenhet kan jag säga att så inte är fallet. Kan vara helt olika användarnamn. Så vad är det som gör att mods vet att det handlar om samma person?
Citera
2024-07-19, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dziwne
2: Det blir bara ett regelbrott när personen använder alt.konton för att kringgå avstägningar.
3: Oavsett hur övertydligt det är att det är person X bakom konto Y så krävs det ett tjog av bevis för att mods ska orka göra något, inte ens med multipla rapporter samt utläggningar om varför det är samma person som är tillbaka och härjar, så kommer vissa mods i vissa forum inte göra ett skvatt.

Du svarade inte på frågan. Vad är det för bevis som krävs och hur skaffar sig de dessa bevis.
Citera
2024-07-19, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Vissa är skolungdomar som sitter själva i en källare och spammar utan att förstå tekniken? Vissa är statsfinansierade trollfabriker med obegränsad tillgång till ip-adresser och hela avdelningar med proffstroll?

Du svarade inte på frågan.
Jag skiter väl I vem det är.

Tråden handlar om HUR mod tar reda på att det handlar om samma person
Citera
2024-07-19, 19:41
Medlem
Citat:

1.07. Alternativa konton
Missbruk av alternativa konton är förbjudet. Vid avstängning är det endast tillåtet att använda forumet för att diskutera sin avstängning med en moderator eller admin.
Citera
2024-07-19, 19:44
Medlem
Citat:
Du svarade inte på frågan. Vad är det för bevis som krävs och hur skaffar sig de dessa bevis.

Det är vi som ger dem bevisen, det är vi som gör detektivarbetet.

Ibland får man ett PM från mod efter man rapporterat där de frågar om detaljer i varför man tror att konto 1 och 2 är samma person. Sen gäller det att ha kött på benen, en samling trådar/fraser som alltid återkommer från användare X.

Det är så jag får ett visst djävla shithead avstängt gång på gång på gång.
Citera
2024-07-19, 19:49
Medlem
Citat:
Det är vi som ger dem bevisen, det är vi som gör detektivarbetet.

Ibland får man ett PM från mod efter man rapporterat där de frågar om detaljer i varför man tror att konto 1 och 2 är samma person. Sen gäller det att ha kött på benen, en samling trådar/fraser som alltid återkommer från användare X.

Det är så jag får ett visst djävla shithead avstängt gång på gång på gång.

Okej. Hur får DU bevisen då?
Låter jävligt flummigt. Kan ju likabra va nån som låtsas vara någon annan för att få personen avstängd.
Citera
2024-07-19, 19:51
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Du svarade inte på frågan.
Jag skiter väl I vem det är.

Du frågade "Hur kan vissa stängas av pga "multipla konton" "Medans vissa frodas?", samt "Varför kan vissa bli avstängda pga multipla konton medans vissa andra flyter förbi", vilket jag gav ett svar på.

Vad jag försökte förklara för dig var att möjligheterna att gå runt spärren kan bero på graden av kompetens och att det kan vara en resursfråga.

Citat:
Tråden handlar om HUR mod tar reda på att det handlar om samma person

Det frågar du också om. Där har jag dock ingen input att ge.

Den som vet hur detta fungerar exakt hoppas jag inte ger dig ett svar exakt hur det fungerar. Det är en typisk sådan sak som bäst förblir en hemlighet. Så jag förstår inte ens hur du kan tro att du ska få ett korrekt svar på detta.
Citera
2024-07-19, 19:53
Medlem
Citat:
Okej. Hur får DU bevisen då?
Låter jävligt flummigt. Kan ju likabra va nån som låtsas vara någon annan för att få personen avstängd.

Om person 1 konstant skapar identiska trådar, blir avstängd, och person 2 dyker upp och skapar samma identiska trådar, så blir person 2 (eventuellt) avstängd för alt.konto, person 1 är redan avstängd och får inte mer tid tillagt på sin avstängning.

Så om du vill försöka imitera en avstängd användare så är det enbart något som faller tillbaka på dig själv iom att det är ditt konto som blir avstängt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in