2024-07-19, 17:50
Medlem
Vid närmare granskning håller inte DN:s förklaring. VC har en helt ok produktionstakt på ett par artiklar per vecka. Senaste är dock från 11/6. Möjligtvis har hon haft semester. Men innan de började hon också skriva om andra saker, inte bara krim. Vilket i sig inte är något konstigt men sett i detta sammanhang kan uppfattas som att man fr redaktionens håll velat få bort henne från ämnet, kanske för att man visste.
Citera
2024-07-19, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AllenbySt45
Det skulle mycket väl kunna vara så att renoveringshistorien stämmer. Byggsvängen är inte direkt befriad från kopplingar till organiserad brottslighet. Om hon blivit lurad eller inte låter jag vara osagt men om jag var dum nog att betala svart för något dylikt hade jag inte heller väsnats om det gick åt helvete. Det är bara att gå vidare.
Har du någonsin hört talas om en ghettobrud som säljer renoveringar på förskott över swish? Skärp dig för fan, klart det är en lögn.
Citera
2024-07-19, 19:08
Medlem
Ken Drydens avatar
Reportern är tydligen inte PRIMÄRT känd för kriminaljournalistik.

Den kända och prisbelönta verksamheten har ägnats åt andra typer av journalistik, men vederbörande HAR ÄVEN rapporterat om gängbrottslighet.
Citera
2024-07-19, 19:31
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Reportern är tydligen inte PRIMÄRT känd för kriminaljournalistik.

Den kända och prisbelönta verksamheten har ägnats åt andra typer av journalistik, men vederbörande HAR ÄVEN rapporterat om gängbrottslighet.
Hennes artiklar i DN handlar till typ 95% om krim.
Citera
2024-07-19, 19:34
Medlem
Diamanten känns som en given toppkandidat.
Citera
2024-07-19, 19:35
Medlem
xavi8222s avatar
Jag ser att Samnytt skrivit en artikel om den oskyldiga DN-journalisten. Kanske dags att lägga upp hennes namn i rubriken?

https://samnytt.se/dn-skribent-skickade-150-000-till-kurdiska-ravens-knarkkurir
Citera
2024-07-19, 19:39
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svensson1970
finns det någon bild på denna Örebro-kvinnan(jennie)? hittar inget?

Citat:
Ursprungligen postat av Tolvan
Hon verkar bo i Ör i Sundbyberg så hon kan inte vara speciellt välbetald, det är ju ett råtthål som ligger bredvid utanförskapsområdet Hallonbergen.

Citat:
Ursprungligen postat av TheChelsea
Vivianne på svenska således. Eller kanske Vivian.

Vem av de två är GM?

jennie eller Vivianne ?
Citera
2024-07-19, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheJewelInTheSea
Diamanten känns som en given toppkandidat.

Det dyker alltid upp någon sån här.

Läs tråden så har du svaret!
Citera
2024-07-19, 19:59
Medlem
AllenbySt45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dundersnyting
Har du någonsin hört talas om en ghettobrud som säljer renoveringar på förskott över swish? Skärp dig för fan, klart det är en lögn.
Ingen här vet vem som sålt renoveringar, vad vi kan se är vem som skickat pengar och vem som tagit emot dem. Mottagaren är inte nödvändigtvis den som sålt eller låtsats sälja en renovering.
Citera
2024-07-19, 20:09
Medlem
Tycker inte Wolodarskis förklaring håller.
Han säger i DN att de fick veta det igår - när expressens reporter ringer för att ställa frågor. Då pratade ledningen med henne enligt honom och hon fick lämna in jobbmobil och jobbdator. Men hon har ju inte skrivit nåt sen mitten på juni. Och tidigare har hon ju skrivit MINST två grejer på vecka. Tycker det låter som om de fick veta mycket tidigare. Hon verkar ju ha varit på jobbet enligt Wolodarski - när de pratade med henne och hon direkt fick lämna in mobil och dator. Om hon varit på jobbet borde hon rimligtvis också ha skrivit artiklar.
Citera
2024-07-19, 20:13
Medlem
Antingen hjälpt sin kvinnliga knarksmugglarvän
Eller pojkvän som har skulder till fox som hon cashar.
Jag har ganska bra koll på varför kvinnor dras in i kriminalitet och det är nästan alltid genom relationer såsom förhållande eller släktingar, nu förtiden börjar vissa unga tjejer söka upp gängen själv men fortfarande ovanligt.
För att en över 30 åring kvinna som är skötsam ska få en koppling till foxtrot krävs att någon närstående till henne har denna koppling och hon bara hjälper den personen vågar lova att så är fallet här ni får tro mig eller inte.
Citera
2024-07-19, 20:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
Vem av de två är GM?

jennie eller Vivianne ?

båda tror jag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto