2024-07-19, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chokladmums
Tror det handlar om renovering av kök, närmare bestämt att måla eller tapetsera om.

Alla vet att matlagning gör att lukter mer eller mindre kan koka in i väggarna.

Knepig historia det här men "renoveringen som ej blev av" är definitivt ej sanning.

Skulle bra gärna vilja höra vad som hänt på riktigt. En mängd följdfrågor torde vara på sin plats. Varifrån kommer pengarna från början? Men troligen har hon sagt sanníngen till polisen som därefter i samråd och samförstånd skrivit ihop förklaringen och åklagaren godtagit den.

Klart att det sker umgänge emellan kriminella och reportrar. Det vet jag med säkerhet. Och tror man ej på det skall man fråga sig Varifrån skulle de annars få sina initierade fakta?

Jag tror hon betalat för ett superscoop som aldrig blev av eftersom kvinnan som skulle sätta ihop det blev gripen av polisen för synnerligen grovt narkotikabrott. Det är min dollar.
Citera
2024-07-19, 08:49
Avslutad
finns det någon bild på denna Örebro-kvinnan(jennie)? hittar inget?
Citera
2024-07-19, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av senapslamm
Är du inte läskunnig?
Det handlar ju om en helt annan person, ett annat fall.
Dumdryga svenne.

Det är du som inte är läskunnig, han skriver ju att det är "Olika personer."
För övrigt så är det dock samma "fall" det handlar om, men diskussionsämnet skiljer dessa två trådar åt. Där denna handlade om "vem" kriminalreportern var och den andra om "brottet som kvinnan gjort sig skyldig till."
Citera
2024-07-19, 09:08
Medlem
Vilsen manipulerad svensk kvinna…
Förråder sitt land för packet. Finns inget att säga annat än att hon är vilsen
Senast redigerad av midnattssol222 2024-07-19 kl. 09:11.
Citera
2024-07-19, 09:11
Medlem
Spelarn1s avatar
Inte oväntat att hon arbetade hos svenska folkets fiende nummer 1, nämligen DN.

Samt återigen en läxa om att aldrig anställa blattar till något annat än möjligtvis städare.
Citera
2024-07-19, 09:16
Medlem
RiverStyxs avatar
Märkligt ändå att en krim-reporter är så jävla korkad att hon inte fattar vilken enorm risk det är med en stor banköverföring till en kriminell individ.
Citera
2024-07-19, 09:37
Medlem
analkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RiverStyx
Märkligt ändå att en krim-reporter är så jävla korkad att hon inte fattar vilken enorm risk det är med en stor banköverföring till en kriminell individ.
Relativt ofarligt i korrupta samhällen då de kriminella korrupta håller varandra om ryggen.

Frågan är hur och varför detta upptäcktes? Tog polisen inte sina mutor?

Var det fn svensk polis?
Citera
2024-07-19, 09:38
Medlem
Tolvans avatar
Hon verkar bo i Ör i Sundbyberg så hon kan inte vara speciellt välbetald, det är ju ett råtthål som ligger bredvid utanförskapsområdet Hallonbergen.
Citera
2024-07-19, 09:53
Medlem
Kriminell kriminalreporter. Kan det bli bättre i det nya spännande Sverige?
Citera
2024-07-19, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av senapslamm
Handlar mat o kläder under 1 år. Det är väl inte så svårt att räkna ut?

Det är faktiskt lite intressant det där. För polisen och Skatteverket är rätt bra på att kolla hur mycket pengar man gör av med. Om hennes garderob är full av märkesskor och hon inte kan förklara hur hon köpt dem (eftersom hon köpt dem kontant) så måste hon ju haft kontanter. Likaså om hennes konto bara visat mat för kanske 500 på en månad. Så kommer de fråga hur hon betalade för maten. Sen måste hon kunna styrka att kontanterna kommit från något legitimt. I skattefrågor är det omvänd bevisbörda.

Kan bli ett intressant åtal, såvida inte hon säkrat sig och går fri.
Citera
2024-07-19, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aklagarmyndigheten
Knepig historia det här men "renoveringen som ej blev av" är definitivt ej sanning.

Skulle bra gärna vilja höra vad som hänt på riktigt. En mängd följdfrågor torde vara på sin plats. Varifrån kommer pengarna från början? Men troligen har hon sagt sanníngen till polisen som därefter i samråd och samförstånd skrivit ihop förklaringen och åklagaren godtagit den.

Klart att det sker umgänge emellan kriminella och reportrar. Det vet jag med säkerhet. Och tror man ej på det skall man fråga sig Varifrån skulle de annars få sina initierade fakta?

Jag tror hon betalat för ett superscoop som aldrig blev av eftersom kvinnan som skulle sätta ihop det blev gripen av polisen för synnerligen grovt narkotikabrott. Det är min dollar.

Min text innehåller en detalj som kan peka på ett visst mått av ironi.

I vilket fall så kommer nog en biografi inom 5 år eller så, säljer säkert bra...
Citera
2024-07-19, 11:14
Medlem
Vivianne på svenska således. Eller kanske Vivian.
Senast redigerad av TheChelsea 2024-07-19 kl. 11:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in