2024-07-19, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dziwne
Om person 1 konstant skapar identiska trådar, blir avstängd, och person 2 dyker upp och skapar samma identiska trådar, så blir person 2 (eventuellt) avstängd för alt.konto, person 1 är redan avstängd och får inte mer tid tillagt på sin avstängning.

Så om du vill försöka imitera en avstängd användare så är det enbart något som faller tillbaka på dig själv iom att det är ditt konto som blir avstängt.
. Och ifall det är två helt olika namn, o personen skriver helt olika trådar, hur lyckas dom ändå banna någon för 107?
Det finns en faktor här som jag vill ha reda på.

O hur faller det tillbaka på mig om jag skapar en ny användare och låtsas vara du?
Senast redigerad av homogubben 2024-07-19 kl. 19:59.
Citera
2024-07-19, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hesselmandiesel
Det behövs inga bevis, det räcker med att mod tror att Fitt-janne, Kuk-greta och Nilla-nisse är samma eftersom de alla tre i tråden "När faller Ukraina" skriver att bara Trump kommer till makten så...

Jag vet för jag har två gånger blivit bannad för multipla konton!
Andra gången som MITT ENDA KONTO blev avstängt för multipla konton så startade jag det här. Nu har jag två konton - det här och det som är bannat för multipla konton.

Undrar om det här inlägget får vara kvar? Eller om jag rent av blir avstängd?

Men I alla fall som personen INTE skrivit liknande inlägg? Det är nåt som fattas här.
Citera
2024-07-19, 20:06
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av homogubben
Det är nåt som fattas här.

Och ingen kommer ge dig det som fattas. Dum tråd från första början. Ingen vill hjälpa trollen med att avslöja hur man jagar troll. Lägg ner.
Citera
2024-07-19, 20:07
Medlem
Citat:
O vad har det med saken att göra?

Därför att det du efterfrågar händer nästan aldrig. De enda som åker dit på den regeln är de som gör det så jävla övertydligt att det är samma idiot som är tillbaka bortom rimliga tvivel.

Människor med ett modikum av intelligens åker inte dit på det. Inte ens vissa idioter åker dit på det, exempelvis i mitt högst fiktiva exempel, att "denobeskedlige" åker ut för att ha skapat nonsens-tråd efter nonsens-tråd, varpå "kukbertil" dyker upp på forumet efter mer än en månads frånvaro, och skapar exakt samma typ av nonsens-trådar som direkt skickas till papperskorgen. För alla med fler än två hjärnceller så är sambandet pinsamt tydligt, men kukbertil får hållas och åker inte dit på alt.konto.
Citera
2024-07-19, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dziwne
Därför att det du efterfrågar händer nästan aldrig. De enda som åker dit på den regeln är de som gör det så jävla övertydligt att det är samma idiot som är tillbaka bortom rimliga tvivel.

Människor med ett modikum av intelligens åker inte dit på det. Inte ens vissa idioter åker dit på det, exempelvis i mitt högst fiktiva exempel, att "denobeskedlige" åker ut för att ha skapat nonsens-tråd efter nonsens-tråd, varpå "kukbertil" dyker upp på forumet efter mer än en månads frånvaro, och skapar exakt samma typ av nonsens-trådar som direkt skickas till papperskorgen. För alla med fler än två hjärnceller så är sambandet pinsamt tydligt, men kukbertil får hållas och åker inte dit på alt.konto.

Men det du skriver stämmer inte. O även om det är sällsynt så händer det. Så det du säger kvittar fullständigt o är fullkomligt off topic.
Citera
2024-07-19, 20:12
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ditt jävla stolpskott. Det handlar om hur mod tar reda på hur samma person har olika konton. Är det ip? Är det ai?
En väldigt bra fråga. Att du pratar om troll får stå för dig. Sluta projicera nu.

Jag påstår inte att du är ett troll, som vill förstå hur systemet fungerar för att gå runt det, även om det är en trolig hypotes. Även om du inte är ett troll, så kommer ju den här tråden läsas av troll, som vill veta hur systemet fungerar, för att kunna gå runt det.

Jag säger, vi ska sluta gräva i detta, för forumets bästa.
Citera
2024-07-19, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Jag påstår inte att du är ett troll, som vill förstå hur systemet fungerar för att gå runt det, även om det är en trolig hypotes. Även om du inte är ett troll, så kommer ju den här tråden läsas av troll, som vill veta hur systemet fungerar, för att kunna gå runt det.

Jag säger, vi ska sluta gräva i detta, för forumets bästa.

Eftersom du inte har svaren på min fråga föreslår jag att du slutar skriva massa off topic trams.
Citera
2024-07-19, 20:20
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Eftersom du inte har svaren på min fråga föreslår jag att du slutar skriva massa off topic trams.

Det kan ju knappast anses utanför ämnet att svara på en fråga med varför du inte kan få ett ordentligt svar på frågan.
Citera
2024-07-19, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Det kan ju knappast anses utanför ämnet att svara på en fråga med varför du inte kan få ett ordentligt svar på frågan.

Jo eftersom det bara är din åsikt att "jag ska sluta gräva". Har absolut inget med topic att göra.
Citera
2024-07-19, 20:52
Avslutad
Flashback har inget emot att du har flera konton, tvärt om då Flashback framstår som en attraktiv sajt som har många medlemmar att ca 60% av alla konton är "sleeping Joe" är en annan sak.
Citera
2024-07-19, 21:17
Medlem
godhetsapostelns avatar
Vi strejta håller ihop (inte bara rövhålet) och ger varandra friheter.
Citera
2024-07-19, 21:24
Medlem
BlaBalks avatar
Citat:
Jo eftersom det bara är din åsikt att "jag ska sluta gräva". Har absolut inget med topic att göra.
Du skulle nog kunna göra en sökning och hitta liknande svar från admin och mods, det är inte första gången någon frågar hur de detekterar multipla konton och missbruk av desamma. Vad jag kan minnas från "back in the day" så var det ett fåtal mods som kunde se IP-nummer och därmed se vilka som använde samma konton för att svara sig själva i trådar (regelbrott).

Men jag har för mig att det förklarats att det inte längre fungerar på det viset, det här var säkert 10+ år sedan. Nu har man säkert andra metoder, men jag är också säker på att man inte kommer förklara för dig i detalj hur man gör, eftersom det motverkar syftet med att man har metoderna.

Självklart är det också topic att förklara för dig varför du inte kommer få svar på din fråga, bara för att du är en grinolle och blir ledsen i ögat för att du inte får svaren du vill ha, betyder inte att det är svaren det är fel på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in