2024-07-19, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Det är intressant att han tar upp så många händelser när hon skulle betett sig illa, inte en enda gång tar han upp vad han har gjort utan pratar bort det.
T.ex den där deklarationen som jag återkommer till hela tiden.
Det intressanta med den är ju hur hon ska ha kunnat logga in, genom ansiktsigenkänning när han låg och sov, de ska ha skett på natten så mellan 28-29 december.

Det extra intressanta med den är att kvittensen som är exakt hur en preliminär inkomstdeklaration ser ut, har gjorts med BankID, e-tjänster som Skatteverket har.
Efter man har granskat alla uppgifter så skickar man in den till Skatteverket och först då är det möjligt att få en kvittens på när de ändrade uppgifterna har skickats in. Det vill säga den kvittens som Kräftan fotat av på sin datorskärm och skickat till Anjo som visats upp.
Den här kvittensen kan omöjligt ha gjorts när Kräftan låg och sov på natten ovetandes med L smygandes för att få tag på hans ansikte, eftersom den skickades in den 29 december kl. 12:10:14.
Ungefär 1 timme och 20 minuter innan han blir gripen.

Hjälp mig förstå denna.

Ja men allt de här är konstigt, ingen säger sanningen om vad som hände.
Det är märkligt om hon lyckade få upp telefonen det håller jag med om.
Och det är svårt att förstå vad som hände den natten.
Citera
2024-07-19, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Ja men allt de här är konstigt, ingen säger sanningen om vad som hände.
Det är märkligt om hon lyckade få upp telefonen det håller jag med om.
Och det är svårt att förstå vad som hände den natten.

Ja inte deklarerade hon på natten i alla fall och i tr medan han sov, utan mitt på dagen där det skulle ha knuffats och bråkats och ett jäkla stohej.
Så vem loggade in med hans BankID som ska vara med ansiktsigenkänning och fixade en kvittens hos skatteverket kl. 12.10?
Citera
2024-07-19, 19:08
Medlem
Citat:
Ja inte deklarerade hon på natten i alla fall och i tr medan han sov, utan mitt på dagen där det skulle ha knuffats och bråkats och ett jäkla stohej.
Så vem loggade in med hans BankID som ska vara med ansiktsigenkänning och fixade en kvittens hos skatteverket kl. 12.10?

Det känns som du är nära ett svar, jag tror nästan jag behöver kolla om på olika klipp osv, börjar känna mig förvirrad.
Citera
2024-07-19, 19:21
Medlem
Citat:
Precis han lägger det på rask fru samt anjos fru, pratar ofta om anjos frus vikt osv, ganska osmakligt. Men jag tror han bara vill byta fokus.
Alltså Jocke & Rask med familjer har ju känt varandra i många många år.
Vet inte riktigt hur länge Jocke och Anjos känt varandra men det går iaf år tillbaka. Det är ju genom sociala medier dom har blivit vänner.
Men som sagt kolla Anjos videos där du kan se sms konversationer och sånt så kanske du får mer klarhet.

Jag tror uppriktigt att han är avundsjuk på alla dessa 3. Ordnade liv. Inkomst som är laglig. Fru. Barn osv.
Citera
2024-07-19, 19:32
Medlem
Citat:

Svaret på den frågan kanske är den enklaste. Det är han själv.
Det kan väl inte vara så att han gjorde det med en plan att lägga skulden på henne?

Tvingade han henne att ta på sig skulden och hon sa det till Anahit?

Ville Linnéa skydda honom för att hon vet att det är allvarligt?

Eller lyckades hon smita iväg mellan två bråk och öppna bank-id med hans ansikte utan att han märkte det?

Ja det blir många frågor kring detta och jag har fler.

Om det skulle väljas att öppna bank-id på annan enhet, gäller ansiktsigenkänning då också? Eller kan det på annan enhet vara kod istället?
Citera
2024-07-19, 19:39
Medlem
Citat:
Han borde åka dit igen och igen. Det är skrämmande att en sån människa kan få gå lös och göra precis som han vill.

Jag tror att det är mer koll på honom än vad vi förstår. Som det har skrivits innan i tråden kan det vara så att de samlar ihop material så det verkligen blir fällande domar. Det har med all säkerhet inte undgått dom hur han rent ut sagt hånar rättsväsendet med hur han har kommit på det perfekta brottet som inte går att bevisas.
Det är nog den delen av honom som kommer att fälla till slut.
Man kan säga att han tar krokben på sig själv
Citera
2024-07-19, 20:05
Medlem
Citat:
Det känns som du är nära ett svar, jag tror nästan jag behöver kolla om på olika klipp osv, börjar känna mig förvirrad.

Man får börja kolla från början och sen sortera i röran med alla prints och påståenden hit och dit. Men sen efter ett börjar bitarna falla mer och mer på plats.

Notera att i intervjun med Cluee så säger L att Kräftan inte ska slagit med knuten näve.
Det är inget ordval hon tidigare använt i varken förhör, sms eller i sin a poster på sociala medier.
Gå tillbaka till förhöret med henne gällande händelsen den 29 december.
Där används ordvalet av en snubbe vid namn Kräftan.
Kollar man tillbaka på gamla videos med Bröderna Berg så använder herr Kräftan det ordvalet ännu en gång när han berättar om att han blev anmäld för misshandel som han även blev dömd för 2009.
Intressant att L helt plötsligt använde det ordvalet för att förklara att misshandel ägt rum.

Använder en kvinnoboxare öppen handflata kan det bli ringa, sen självklart beroende på omständigheterna.

Undrar om barnet såg örfilen när den utdelades

Ett annat vidrigt klipp är när han ska ha vridit om hennes arm och släpar henne till dörren (minns inte exakt)
Barnet låter som att hon vistas i vardagsrummet och är med största sannolikhet placerad fram surfplatta och tv.
Lyssna sen på hur Kräftan beter gentemot barnet efter att då precis lagt hand på L. Man ryser i hela kroppen.
Lyssna sen på hans förklaring i sin "sannings-video". Den pissiga förklaringen får en att kräkas i munnen ett par gånger.

Fortfarande frågetecken kring den där iPhone mini vart det återfanns och när.

Undrar vad de i hans omgivning tänker nu när det passerat en tid, tror de fortfarande att han är oskyldig?
Hur mycket är Jullan involverad som inte kommer upp till ytan av någon anledning.

Finns många frågetecken kvar som självklart ska redas ut.
Citera
2024-07-19, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Jag tror att det är mer koll på honom än vad vi förstår. Som det har skrivits innan i tråden kan det vara så att de samlar ihop material så det verkligen blir fällande domar. Det har med all säkerhet inte undgått dom hur han rent ut sagt hånar rättsväsendet med hur han har kommit på det perfekta brottet som inte går att bevisas.
Det är nog den delen av honom som kommer att fälla till slut.
Man kan säga att han tar krokben på sig själv

Hoppas verkligen att du har rätt, annars sviker systemet totalt.
Citera
2024-07-19, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Svaret på den frågan kanske är den enklaste. Det är han själv.
Det kan väl inte vara så att han gjorde det med en plan att lägga skulden på henne?

Tvingade han henne att ta på sig skulden och hon sa det till Anahit?

Ville Linnéa skydda honom för att hon vet att det är allvarligt?

Eller lyckades hon smita iväg mellan två bråk och öppna bank-id med hans ansikte utan att han märkte det?

Ja det blir många frågor kring detta och jag har fler.

Om det skulle väljas att öppna bank-id på annan enhet, gäller ansiktsigenkänning då också? Eller kan det på annan enhet vara kod istället?

Tror att man kan ställa per enhet. Men det är Kräftan som ställer in och han har ansiktsigenkänning enligt han själv på den enhet som han påstår att L snott.

Väldigt märkligt hur den där deklarationen ordnades.

12.32 skickades ett sms till Jocke från Kräftans nummer där han lovordade L.
Kräftan påstår att det inte är han som skickat det och att han ser att det är L som gjort det.
Köper inte det om man lyssnar noga på hur han förklarar det där smset. Han låter inte trovärdig överhuvudtaget.
Jocke hade reagerat på smset.

Fick Jocke kanske ett smakprov på Kräftans lovebombing mitt i kaoset?

Kräftan ska väl ha varit i samtal med Jullan under den här tiden tror jag att han sagt. Inte helt säker.
Men det låter märkligt att mitt i kaoset så smsar L till Jocke.

Hon måste ha hunnit med mycket, stänga ner sociala medier, smsar Kräftans pappa, börjat med en massa bråk, skrik, knuffar, packat väskor, pratat med sin familj som hörde Kräftan skrika, deklarerat åt Kräftan genom ansiktsigenkänning när han sov på natten fast det var på dagen enligt kvittens, hunnit smsa Jocke, bråk och blev fråntagen sin telefon, smsar från Apple Watch till kompisen under en stund och polisen trillade därefter in.

Jisses. Nästan så att hon borde få ett pris i multitasking
Citera
2024-07-19, 20:38
Medlem
Citat:
Man får börja kolla från början och sen sortera i röran med alla prints och påståenden hit och dit. Men sen efter ett börjar bitarna falla mer och mer på plats.

Notera att i intervjun med Cluee så säger L att Kräftan inte ska slagit med knuten näve.
Det är inget ordval hon tidigare använt i varken förhör, sms eller i sin a poster på sociala medier.
Gå tillbaka till förhöret med henne gällande händelsen den 29 december.
Där används ordvalet av en snubbe vid namn Kräftan.
Kollar man tillbaka på gamla videos med Bröderna Berg så använder herr Kräftan det ordvalet ännu en gång när han berättar om att han blev anmäld för misshandel som han även blev dömd för 2009.
Intressant att L helt plötsligt använde det ordvalet för att förklara att misshandel ägt rum.

Använder en kvinnoboxare öppen handflata kan det bli ringa, sen självklart beroende på omständigheterna.

Undrar om barnet såg örfilen när den utdelades

Ett annat vidrigt klipp är när han ska ha vridit om hennes arm och släpar henne till dörren (minns inte exakt)
Barnet låter som att hon vistas i vardagsrummet och är med största sannolikhet placerad fram surfplatta och tv.
Lyssna sen på hur Kräftan beter gentemot barnet efter att då precis lagt hand på L. Man ryser i hela kroppen.
Lyssna sen på hans förklaring i sin "sannings-video". Den pissiga förklaringen får en att kräkas i munnen ett par gånger.

Fortfarande frågetecken kring den där iPhone mini vart det återfanns och när.

Undrar vad de i hans omgivning tänker nu när det passerat en tid, tror de fortfarande att han är oskyldig?
Hur mycket är Jullan involverad som inte kommer upp till ytan av någon anledning.

Finns många frågetecken kvar som självklart ska redas ut.

Jag börjar också tro att han har gjort detta själv med Julia på ett hörn, han blev rädd för eko och litar på Julia, vet att hon gör vad som helst för honom, han ville inte förlora dottern och därför tänkte han åka iväg med Julia och barnet till Dubai. Han spelade på Julias känslor. Linnea började fråga saker och ställa krav och då brakade de hela loss och han slog henne. Jag tror han hade ren panik den morgonen. Kan jag ha rätt?
Citera
2024-07-19, 21:01
Medlem
Citat:
Jag börjar också tro att han har gjort detta själv med Julia på ett hörn, han blev rädd för eko och litar på Julia, vet att hon gör vad som helst för honom, han ville inte förlora dottern och därför tänkte han åka iväg med Julia och barnet till Dubai. Han spelade på Julias känslor. Linnea började fråga saker och ställa krav och då brakade de hela loss och han slog henne. Jag tror han hade ren panik den morgonen. Kan jag ha rätt?

Du är något på spåren.

Finns ju en bild på konversationen mellan Jocke och Kräftan gällande Dubai-flykten.
Finns inget där som visar att Jocke skulle ha tvingat Kräftan att flytta eller fly till Dubai.
Mer en uppmaning om att styra upp sitt liv och göra rätt för sig annars är han körd.

Varför skulle Kräftans bli stressad över eko om han inte gjort något

Jullan ville att L skulle få skit för det förtjänade hon, sen sa Jullan även att L kommer få mer skit.. intressant.
Jullan ville leva lyckligt med kräftan och barnet, men blev snuvad på fästmö-titeln abrupt. Måste ha svidit som satan.

Barcelona -resan är ju också intressant så Kräftan efteråt svarar på en kommentar på en YT-video- " Barcelona var masterplan".
Intressant kommentar då L postade att hon kände sig lurad att ta tillbaka anmälan.

En annan sak som är intressant är att polaren Gustav postade på sin instagram detta när allt lades ner:
https://ibb.co/xqvtgtq

Gustav, Gustav....
Citera
2024-07-19, 21:29
Medlem
Såg att han sa i en stream att ”de kommer ju inte bara och knackar på dörrn och bär ut tv’n. Det funkar inte så. Jag har förresten ingen tv, den är Neas.”

Det kan väl visst funka så eller har jag fel? Och spelar det någon roll att ”den är hennes”? De är ju inte dumma i huvudet.. Däremot är han det, som visar upp allt offentligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in