2024-07-19, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Han sa något om att det är hans historia. Han har lagt ut delar av det på sin instagram och skulle även publicera på Memmo så att andra utsatta män kunde ta del av det.
Jullan sa i Anjos fåtölj att Kräftan hade kommit på saker i efterhand och som han blev tvungen att skriva ner.

Hans storhetsvansinne skiner igenom i hans första video när han kom ut. Han berättar så hur han fick extra macka att äta för de visste nog vem han var.....
Sen det sämsta minnet var att han inte kunde fira nyår. Det var tufft.
Lite krokodiltårar på det och sen är han helt ovetandes om hur allt hände.

Och jag har för mig att han även fick låna en vakts telefon. Detta tror jag någon i tråden sa var arbetsbrott av vakten.

Storhetsvansinne finns allt i den människan.
Citera
2024-07-19, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Jag ska försöka förklara för dig.
Simon är en youtuber som gör lite sketcher om allt möjligt, kompis med Anjo.

Anjo är en youtuber som är nära vän med Jocke och även Rask som nämnts i tråden. Anjo gör mycket dokumentärer där han grottar ner sig lite extra i olika saker.
Jag tycker att du ska kolla på hans videos så får du mer info om vad som har skrivits fram och tillbaka mellan parterna.

Det är något som är väldigt märkligt med deras kärlek tycker jag då man borde inte vilja gå tillbaka till varandra efter allt skit som kastades ut om varandra, det spelar ingen roll vad andra säger eller lägger ut utan det handlar om de dom gjorde från första början.

Julia är i någon form i beroende ställning till chrippa, troligtvis handlar det om pengar han ger henne ofta pengar men tror det handlar om att hon hjälpt honom tvätta pengar och på så sätt har hon fått sin del av kakan.
Soc bestämde att Chrippa skulle få ha barnet så då kan Julia inte göra så mycket tyvärr.
Men nu verkar Julia ha börjat jobba, barnet går på förskolan när hon är hos henne, så jag hoppas att hon till slut inser att barnet har det bättre hos hennes och söker ensam vårdnad med tanke på att chrippa lever för fest och begår brott så är hon mer lämplig som förälder.
Hon var jäkligt förälskad i chrippa men han högg henne i ryggen rejält när han gick tillbaka till Linnea.

Många är inblandade men det beror inte bara på Jocke som många vill få det till att vara utan det handlar om vad C & L gick ut med från första början och vad dom har sagt, sen har dom fortsatt elda på själva genom youtube eller i streamen som chrippa sitter med dagligen och pratar om andra.

Han betalar inte skatt i Sverige och det säger han klart och tydligt i streamen att han aldrig kommer att göra eller betala mer till kronofogden. Spanien vet jag inget om. Men jag vet att han inte får använda swich eller liknande pga att han inte gör rätt för sig vilket han säger själv.

Rask är en person som det skrivs mycket om han är en person som analyserar vad andra säger i olika videos tex chrippa eller Anjo.
Han har många olika ämnen han pratar om.
För några år sedan slängde chrippa enormt mycket skit på Rask så det slutade med att han la ner sin kanal.
Just nu pratar Chrippa väldigt mycket om Rasks fru Therese att hon var otrogen en gång i tiden, onödigt kan jag tycka då hon inte säger ett ljud. Man kan tycka och tänka om rask men det är fel att gå på hans fru.

Oj det blev mkt men hoppas du får lite svar på dina frågor 😊

Tack så mycket! Det hjälper en bit framåt. Chrippa pekar alltså på Rasks fru och pekar bort från sig själv. Tror det är en dålig teknik av honom då i alla fall jag tycker att han inte har med det att göra egentligen.

Det är ett stort kluster av människor som håller på här. Känner de här människorna först varandra på nätet eller irl?
Citera
2024-07-19, 13:55
Medlem
Citat:
Han sa något om att det är hans historia. Han har lagt ut delar av det på sin instagram och skulle även publicera på Memmo så att andra utsatta män kunde ta del av det.
Jullan sa i Anjos fåtölj att Kräftan hade kommit på saker i efterhand och som han blev tvungen att skriva ner.

Hans storhetsvansinne skiner igenom i hans första video när han kom ut. Han berättar så hur han fick extra macka att äta för de visste nog vem han var.....
Sen det sämsta minnet var att han inte kunde fira nyår. Det var tufft.
Lite krokodiltårar på det och sen är han helt ovetandes om hur allt hände.

Han har verkligen storhetsvansinne. Han låter helt uppe i det blå mycket av tiden men han låter som om han tror på vad han säger fast han motsäger sig själv nog så ofta. Och en person i den åldern som nästan är hysterisk för att han inte fick fira nyårsafton är ju skoj! Jag menar, väx upp.

Jag tycker Julia och Linnea ska tacka för sig och ordna upp sitt eget liv. Chrippa är ingen att hålla i när åskan går.
Citera
2024-07-19, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Han har verkligen storhetsvansinne. Han låter helt uppe i det blå mycket av tiden men han låter som om han tror på vad han säger fast han motsäger sig själv nog så ofta. Och en person i den åldern som nästan är hysterisk för att han inte fick fira nyårsafton är ju skoj! Jag menar, väx upp.

Jag tycker Julia och Linnea ska tacka för sig och ordna upp sitt eget liv. Chrippa är ingen att hålla i när åskan går.

Det kommer sluta illa för någon ,så mycket går det att säga.
Citera
2024-07-19, 14:23
Medlem
Citat:
Det kommer sluta illa för någon ,så mycket går det att säga.

Ja det gör det. Alla tre är i farozonen för något dåligt. Det kan man ju konstatera. Det är att jämföra med en annalkande storm, det tornar upp sig.
Citera
2024-07-19, 15:07
Medlem
Citat:
Tack så mycket! Det hjälper en bit framåt. Chrippa pekar alltså på Rasks fru och pekar bort från sig själv. Tror det är en dålig teknik av honom då i alla fall jag tycker att han inte har med det att göra egentligen.

Det är ett stort kluster av människor som håller på här. Känner de här människorna först varandra på nätet eller irl?

Precis han lägger det på rask fru samt anjos fru, pratar ofta om anjos frus vikt osv, ganska osmakligt. Men jag tror han bara vill byta fokus.
Alltså Jocke & Rask med familjer har ju känt varandra i många många år.
Vet inte riktigt hur länge Jocke och Anjos känt varandra men det går iaf år tillbaka. Det är ju genom sociala medier dom har blivit vänner.
Men som sagt kolla Anjos videos där du kan se sms konversationer och sånt så kanske du får mer klarhet.
Citera
2024-07-19, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Han har ju åkt dit innan ang detta men han lärde sig inte ett dugg.
Det är det där med konsekvenstänket har har otroligt svårt för. Han verkar ha en tro där han är en högre stående varelse som valsar sig genom livet utan en tanke på andra som åker med när han vill det.

Han borde åka dit igen och igen. Det är skrämmande att en sån människa kan få gå lös och göra precis som han vill.
Citera
2024-07-19, 15:09
Medlem
Citat:
Precis han lägger det på rask fru samt anjos fru, pratar ofta om anjos frus vikt osv, ganska osmakligt. Men jag tror han bara vill byta fokus.
Alltså Jocke & Rask med familjer har ju känt varandra i många många år.
Vet inte riktigt hur länge Jocke och Anjos känt varandra men det går iaf år tillbaka. Det är ju genom sociala medier dom har blivit vänner.
Men som sagt kolla Anjos videos där du kan se sms konversationer och sånt så kanske du får mer klarhet.

Jag kollar allt jag bara hinner. Finns det trådar på FB om någon av de andra?

Chrippa pratade ju själv argt om fokusflyttning, det som Simon läste upp och skrattade och sa att gosse det heter fokusförflyttning. Och det gör det ju.
Citera
2024-07-19, 15:17
Medlem
Citat:

Chrippa pratade ju själv argt om fokusflyttning, det som Simon läste upp och skrattade och sa att gosse det heter fokusförflyttning. Och det gör det ju.

Hahaha alltså hans ordval är helt otroliga😂 den där karln behöver all hjälp han kan få, utan Jocke då hade han fortfarande stått och svetsat i någon verkstad.

Det finns trådar om alla här på FB kolla under youtubers så får du upp både rask och anjos. Mycket hat i dom trådarna.
Citera
2024-07-19, 15:49
Medlem
Citat:

Så fort någon säger något om honom, kastar han något helt random på någon som inte har något med det att göra, t.ex fruarna..
Citera
2024-07-19, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Så fort någon säger något om honom, kastar han något helt random på någon som inte har något med det att göra, t.ex fruarna..

Han verkar ju vara helt irrationellt. Tänk att bo ihop med en sån, eller vara på resa med en som hela tiden går i någon konstig försvarsställning och säger precis vad som helst som inte har med saken att göra. Misstänker att han blir jävligt irriterad om den som är med honom,, bor med honom inte vill hålla med honom eller prata om det han för tillfället vill att man ska prata om. Obehagligt.
Citera
2024-07-19, 16:16
Medlem
Citat:
Jag tror hon var full som hon säger och det blir väl ändå svårt att bevisa på nått sätt, hemskt men sant. Tror inte heller hon tagit upp de.

Jo det stod i anteckningarna också. Att hon blev sur om dom inte hade sex.

Framförallt så borde utredningen tas upp för barnets skull men också för linneas skull om han nu inte är snäll mot henne.

Det är intressant att han tar upp så många händelser när hon skulle betett sig illa, inte en enda gång tar han upp vad han har gjort utan pratar bort det.
T.ex den där deklarationen som jag återkommer till hela tiden.
Det intressanta med den är ju hur hon ska ha kunnat logga in, genom ansiktsigenkänning när han låg och sov, de ska ha skett på natten så mellan 28-29 december.

Det extra intressanta med den är att kvittensen som är exakt hur en preliminär inkomstdeklaration ser ut, har gjorts med BankID, e-tjänster som Skatteverket har.
Efter man har granskat alla uppgifter så skickar man in den till Skatteverket och först då är det möjligt att få en kvittens på när de ändrade uppgifterna har skickats in. Det vill säga den kvittens som Kräftan fotat av på sin datorskärm och skickat till Anjo som visats upp.
Den här kvittensen kan omöjligt ha gjorts när Kräftan låg och sov på natten ovetandes med L smygandes för att få tag på hans ansikte, eftersom den skickades in den 29 december kl. 12:10:14.
Ungefär 1 timme och 20 minuter innan han blir gripen.

Hjälp mig förstå denna.
Senast redigerad av VilaVila 2024-07-19 kl. 16:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in