2024-07-19, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Capcom.
Jag skrev smörjde in blod och det är blod tillgängligt.
Okay. Menar du att han medvetet "kladdade ut det" med handen, så att det skulle synas bättre när han kom upp i bild igen?
Citera
2024-07-19, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DRAVKCAB
Vilket oerhört rörigt inlägg. Du har inte den minsta aning om vad du pratar om.

Vänsterns förståelse för brottsutredningar och polisiära samt säkerhetsmässiga saker är oftast obefintlig vilket ovanstående citat visar i den mån det går att hitta en konsekvent röd tråd.

Ingen ifrågasätter att skotten kom från Crooks. Det finns nämligen hundratals vittnen om inte tusentals på plats som vidhåller detta. Att det skulle vara glassplitter och inte en kula som träffade Trump finns det inte heller någon trovärdigt som talar för. Du har både skadans art och riktning från skytten som helt faller på plats som styrker att det var en kula. Detta handlar bara om skademinimering från vänstern och att ta ned händelsen och förringa att Trump överlevde ett mordförsök.

Inte bara överlevde utan skapade förmodligen det mest ikoniska ögonblick i Amerikansk politisk historia. Odödliga bilder, ikoniska bilder, historiska bilder.

Inget ni kan göra för att ändra på detta. Det är bara tugga i sig och gå vidare.

Varför skademinimering, när en Republikan skjuter på andra Republikaner?
Citera
2024-07-19, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
Eftersom George Washington satt 8 år blev två mandatperioder kutym.
Efter att Franklin D. Roosevelt sket i det och vann 4 val blev det lag.

Det jag undrar är om det är två sammanhängande mandatperioder eller totalt? Tänker om Trump kan ställa upp i ännu ett val om han vinner nu då han inte tjänstgjort 8 på rad.

Var tog förresten Mike Pence vägen?

Konstitutionen säger 8 år totalt, han kan alltså inte ställa upp 2028 om han följer den, vilket jag inte det minsta litar på att han kommer göra. Men den biten tycker jag nästan spelar mindre roll efter valet av Vance, som snarare är ännu värre.

Vart Mike Pence tog vägen? Tja, vart skulle du ta vägen om din chef nickade gillande åt en folkmobb som skanderade att hänga dig? Glatt tillbaka till samma chef?
Citera
2024-07-19, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Jag har uppe en livesstreaming frn RNC med chatt på Youtube just nu, och många skriver att talet känns tråkigt, ofokuserat och utan driv. Även folk som är tydliga fans till Trump skriver så.

Och det märks att han inte får upp ångan i det här, jag tror inte att det är den slags tal han egentligen hade velat hålla, han hade säkert velat att det skulle bli mer som hans vanliga kampanjtal, småkul, elakt, pratigt och dramatiskt, med levande anekdoter och Sir stories - men efter attentatet bestämde han sig ju för at det behövde ha en annan inriktning.

Tycker faktiskt att det ganska länge märkts att han blivit äldre. Energin som fanns 2016 har inte funnits på ett tag.
Citera
2024-07-19, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Nej, du är inte tilfrågad din koleriska virrpanna, och jag ställde frågorna till den andre just för att få höra litet mer om i vilken mån han såg det hela som en false flag-operation. Det finns f ö en hel del diskussion på nätet de senaste dagarna om frågan vem/vilka som sköt och hur,

Ditt yrande om den helige och ikoniske Trump är totalt ointressant.

Ja, det finns definitivt mycket att diskutera kring denna skjutning, både i förhållande till den förmodade skytten och avsaknaden av motiv eller annan information rörande händelsen, träffen på Trump, om det nu var en träff, och varför han verkade bli mer blodig i ansiktet ju längre tiden gick, att inte taket var bevakat och nerstängt för allmänheten, SS roll i detta och agenternas nästan inövade famlande på scen. Jag har sett teorier till och med från respekterade debattörer som spekulerar i att detta varit ett på förhand uppgjort ”event” för att skjutsa Trump hela vägen till President posten. Tror jag själv det? Nej, inte utan någon form av underliggande bevisning och någon sådan har jag inte sett.
Citera
2024-07-19, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Tycker faktiskt att det ganska länge märkts att han blivit äldre. Energin som fanns 2016 har inte funnits på ett tag.
Japp, redan 2021 kunde man se och höra att han blivit äldre och litet knackigare, även om han under sina rallies har en inre autopilot som håller honom igång. Han har kört i grunden samma slags tal nu ända sedan hösten 2020, en lös kavalkad av anekdoter, historier om hur andra förföljer honom eller beundrar honom, utbrott om immigration eller om Joe Biden och Hillary Clinton, utläggningar om hans rättegångar osv - en BBC-kirre kallade det träffande "Trump's Greatest Hits".
Citera
2024-07-19, 13:48
Medlem
Giant Squids avatar
Vilken jävla freakshow hans senaste framträdande var. En del väckelsemöte för redan troende, en del WWF, lite Kid Rock och massa clowner.
En predikan till tal där han lovade att det ska regna manna ifrån himlen, sjukdomar ska botas, fred på jorden genom ett telefonsamtal, osv,.
Andra halvan ett vanligt sömnpiller, med sedvanligt ljugande.
Dagens politik asså...
Citera
2024-07-19, 14:10
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Vilken jävla freakshow hans senaste framträdande var. En del väckelsemöte för redan troende, en del WWF, lite Kid Rock och massa clowner.
En predikan till tal där han lovade att det ska regna manna ifrån himlen, sjukdomar ska botas, fred på jorden genom ett telefonsamtal, osv,.
Dagens politik asså...

Har inte sett skiten (och tänker inte göra heller) men hans uttalande om att Gud räddade honom är naturligtvis blaj ägnat åt de starkt troende republikaner som måhända fortfarande tvivlar, om än inte på Gud så på Trump. Kanske man bör vända på det och säga att skottet i örat var en varning av Gud att sluta jäklas...
Citera
2024-07-19, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Dagens politik asså...
Här är Kid Rocks framträdande, strax före Trumps tal- helt bisarrt. Schlock-faktorn är hög (inte minst med tanke på vilka publiken är) men det är rätt kul att kolla in:

https://www.youtube.com/watch?v=lVjQOS-q9Gc
Citera
2024-07-19, 17:39
Medlem
Comitiums avatar
Det är förargligt att jag inte kan avgöra om det Trump säger är sant rörande hans lyckosamma presidentperiod och hur ekonomin under "Trumponomics" blomstrade. Började titta på Wikipedia under rubriken "Economic policy of the Donald Trump administration" men gav upp. För komplicerat och för många uppfattningar hos ekonomiska bedömare.

https://en.wikipedia.org/wiki/Economic_policy_of_the_Donald_Trump_administration
Senast redigerad av Comitium 2024-07-19 kl. 17:48.
Citera
2024-07-19, 18:14
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
Det är förargligt att jag inte kan avgöra om det Trump säger är sant rörande hans lyckosamma presidentperiod och hur ekonomin under "Trumponomics" blomstrade. Började titta på Wikipedia under rubriken "Economic policy of the Donald Trump administration" men gav upp. För komplicerat och för många uppfattningar hos ekonomiska bedömare.

https://en.wikipedia.org/wiki/Economic_policy_of_the_Donald_Trump_administration
Allas löner kommer att "skyrocketa" nu och inflationen försvinna om Trump får bli president igen.
Finns det inga gränser för vallöften längre?
Han har tagit detta till en helt ny nivå. Undrar om detta kommer smitta av sig i den svenska valrörelsen.
Vi ser ju att det står helt still med allt som SD lovade t,ex.
Citera
2024-07-19, 18:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Master.Palm
Ja, det finns definitivt mycket att diskutera kring denna skjutning, både i förhållande till den förmodade skytten och avsaknaden av motiv eller annan information rörande händelsen, träffen på Trump, om det nu var en träff, och varför han verkade bli mer blodig i ansiktet ju längre tiden gick, att inte taket var bevakat och nerstängt för allmänheten, SS roll i detta och agenternas nästan inövade famlande på scen. Jag har sett teorier till och med från respekterade debattörer som spekulerar i att detta varit ett på förhand uppgjort ”event” för att skjutsa Trump hela vägen till President posten. Tror jag själv det? Nej, inte utan någon form av underliggande bevisning och någon sådan har jag inte sett.
Du borde ta det där i konspirationsforumet istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in