Citat:
Ursprungligen postat av
Brydiginteeller
Känner inte familjen men är bekant med dottern som behöver assistenthund. Som jag har förstått det åkte dottern, mamma och assistent iväg på resa när dom upptäckte att Essie var borta. Dottern har aggression problem och kan bli väldigt utåtagerande, hon har tillexempel blivit utslängs från gruppboende och daglig verksamhet på grund att hon hotat personal med kniv. Min tanke är att hon kanske inte varit så snäll mot Essie och att en förre detta assistent har ”hämtat” Essie för att hon ska få det tryggare miljö att någon assistent tyckt synd om Essie.
Min slutsats är att bilspåren hittats men det kanske inte var meningen. Det låter som att det bestämts träff med någon som skulle hämtat hunden. Sedan allt det här tramsandet med wifi och kraftigt klippta videoklipp. Jag antar att motivet är antingen pengar då en assistenshund måste vara försäkrad. I andra hand för att få vilorum, en assistanshund ska rastas och tas om hand. Om en assistanshund inte får arbeta med sin förare blir den rastlös lättare än vanliga familjehundar.
Jag misstänker att hunden är omhändertagen hos någon som känner till hunden. Den kanske "ÅTERLÄMNAS" av hör och häpna: KIDNAPPARNA/TJUVARNA, efter host, host den iscensatta kidnappningen/stölden. Eller så är hunden sänd till avlivning och är begravd i någons trädgård eller i skogen.
Det kan ju vara så att pappan är snäll, han ger ett sympatiskt intryck enligt mig och ville rädda hunden från dottern. Jag menar att han däremot verkar allt för driftig och ivrig i att finna hunden, det gör att jag misstänker att det ligger en hund begraven.
Jag tror inte en sekund på det här.