Citat:
Ursprungligen postat av
globe0
En liten update. Jag vill först tacka alla som svarat, jag är förvånad. Jag trodde flashback var ett elakt forum men ni har motbevisat mig... uppskattar er alla (kunde inte citera flera, jag uppskattar alla som svarat i tråden).
Jag var nyss i affären, skönt att få det gjort. Jag bara vaknade och gick dit för jag hade slut på allt. Mitt i allt så hör jag i högtalaren att dem stänger snart, blev helt chockad och började faktiskt skratta lite, det var ljust ute så jag trodde inte att det var så sent... haha
Någon frågade om jag duschar eller borstar tänderna. Intressant fråga och svaret är nej till duschning, kanske en gång i veckan men oftast en gång varannan vecka... tyvärr. Det finns ingen att vara fräsch för och jag glömmer helt enkelt bort det. Jag borstar tänderna 1 gång om dagen, ibland glömmer jag. Det är för att att jag verkligen inte vill få hål och besöka tandläkaren och betala en massa onödiga pengar.
Eftersom att det faktiskt kändes okej att gå till affären så tänker jag försöka planera en tur in till stan nån gång i veckan... kanske. Men det skulle endast vara för att 1. ta mig ut lite bland folk och 2. köpa cannabis. Vad tycker ni om det? Jag är ingen rökare, tror sista gången var för 1 år sedan och jag fastnar aldrig för det. Men varje gång jag gör det så känner jag att jag ser saker från ett annat perspektiv och det öppnar upp dolda luckor eller vad man ska säga. Är det en dålig idé med tanke på hur jag mår? snälla kom med tips.
Återigen tack för alla fina svar.
Men Hallå där! Hörru! Att göra sig fräsch för finns det bara en person du ska göra och det är dig själv! Om du bara duschar en gång varannan vecka är du ju (ursäkta) en lortgris. Det går inte. Du förtjänar ju samma hygien och hälsa som andra. Dessutom är det sommar nu, ta dig ut i sjön också. Bada, få sol, byt ut vinter huden innan kylan är här igen. Att sköta hygien och att "pyssla om" kroppen är också ett steg i att tycka bättre om sig själv. Bara för att din familj är rutten så behöver inte du bli det bokstavligen.
Om du inte märker hur dygnet är så tycker jag du ska försöka att bara komma ut utomhus mer för att få in lite rytm. Sen köper du d-vitamin också! Du har väl knappast fått tillräckligt genom solen... Och dessutom kan du få vidrig depression bara av brist.
Cannabis... Nej du, det finns annat att prioritera först. Glass, kaffe, jordgubbar, kantareller, en korv från kiosken. Eller för all del, ny tandborste, schampo och duschkräm, nya sockar, nya lakan.
Bra att du tänker ta en tur till stan! Duscha först. Sen bara gå och köp en kaffe och sitt en stund. Du behöver inte interagera med folk, du behöver bara sitta en stund. Om det går bra så går du till ett annat ställe och tar en glass och sen går du hem. Och så går du ut i naturen dagen därpå, och nästa går du till biblioteket osv
Ta nu tag i dig själv. Det är sommar ju, finns massa gulliga grejer utomhus, gott att äta, gräs under fötterna, film på bio om det regnar, sommarskog. Och snart i Augusti kommer de där djupa sammets nätterna när man ska ta en cigg, ett glas och bara ta in ljudet av syrsor...