2024-07-19, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asensgammaldags
Vad sägs om att ta dig till söndagspredikan en gång i veckan istället för att köpa knark? Mår du redan dåligt när du tar droger eller alkohol finns det en stor risk att du snear och mår ännu sämre. Sämsta idén någonsin. Och innan du går till kyrkan ska du klä dig så fint du kan och vara så fräsch som möjligt inför ditt möte med Jesus. Det har funkat för andra i över tusen år i det här landet och det kommer funka för dig också.
Morning!
Inlägget ovan är värt att ta till sig. Har du någon frikyrka i närheten med gospel, mkt musik och så? Ta dig dit! Du behöver duscha insidan, få ett wakeupcall. Du är inte ensam. We are the people, vi är många, många, som släpat på våra föräldrars inkompetens, aggressivitet, misshandel, kärlekslöshet. Dags nu att skeppa iväg dom. De kommer aldrig att förändras. Du kommer att sakta men säkert förändras. Yes!
Citera
2024-07-19, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av globe0
Ja, du har rätt. Jag ska försöka min vän.

Är det någon som har något att säga om att röka cannabis i detta tillstånd? Jag skrev det lite tidigare att jag överväger att ta mig till stan i veckan dels för att vara bland människor lite, få frisk luft men också för att skaffa mig lite röka. Som jag nämnde, jag röker kanske 1 gång varje år eller varannat år, fastnar aldrig. Men det brukar öppna upp dimman som jag har i hjärnan. Jag känner att jag behöver det, samt vad har jag att förlora? Låt mig veta vad ni tycker...

Håll dig ifrån cannabis - talar från egen erfarenhet. Cb gör dig passiv och initiativlös och är något man tar när livet är bra. Definitivt inte i motgång.

Vill du ha nya perspektiv så ta psykadelika i sådanafall - öppnar upp sinnet som inget annat. Går ej heller att bli beroende av det vilket är en klar fördel.
Citera
2024-07-19, 12:14
Medlem
Citat:
Jag har ett okej sparande det är nog det enda positiva i mitt liv men vad betyder det egentligen utan allt det andra man behöver för att må bra. Om jag skulle lämna till ett billigt land utan någon plan skulle jag nog klara mig i några år. Kanske jag bara ska dra.
Näe, du behöver inte flytta till ett annat land. Du räcker ju med att du får ett visst avstånd från din familj. det kan vara i samma stad som du bor i. Jag tror att det viktiga är att du får emotionell distans till din familj, eftersom det är den som får dig att må dåligt.
Citera
2024-07-20, 13:54
Medlem
Citat:
Ja, du har rätt. Jag ska försöka min vän.

Är det någon som har något att säga om att röka cannabis i detta tillstånd? Jag skrev det lite tidigare att jag överväger att ta mig till stan i veckan dels för att vara bland människor lite, få frisk luft men också för att skaffa mig lite röka. Som jag nämnde, jag röker kanske 1 gång varje år eller varannat år, fastnar aldrig. Men det brukar öppna upp dimman som jag har i hjärnan. Jag känner att jag behöver det, samt vad har jag att förlora? Låt mig veta vad ni tycker...
Droger är sällan bra när man mår dåligt och cannabis tar man när man mår bra redan annars kan det förvärra saker och ting. Att ta droger är ofta ett recept för katastrof när man mår dåligt.
Kolla min uppväxt då mina föräldrar eller andra narkomaner man mötte hade "klara" stunder så mådde dom väldigt dåligt och var väldigt trasiga människor.

Skynda långsamt brukar det heta. Så att gå från noll till ut och festa hela nätterna dra linor och knulla horor är inte det du ska göra för att må bättre, det är sådant man gör när man redan mår bra
Citera
2024-07-20, 14:01
Medlem
Musikopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sthlm007
”I used to think that the worst thing in life was to end up alone. It's not. The worst thing in life is to end up with people who make you feel alone”
Robbie Williams
Tror du menar Robin Williams.
Citera
2024-07-20, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Musikopp
Tror du menar Robin Williams.

Jävla autocorrect på telefon 😂 , du har helt rätt!
Citera
2025-01-10, 18:37
Medlem
Hur har du det nu?

Du behöver nån som behöver dig. Då bryter du tankemönstret och kommer ut. Alltså en hund, gärna en mindre och äldre.
Talar av egen erfarenhet, det gör stor skillnad i livet. Och soffmys med en liten varm hund är inte dumt likaså skogspromenader.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in