Citat:
Ursprungligen postat av
mutemute123
Jocke och Jonnas hade ju mkt att göra det fick läggas åt sidan lite när det var som värst med Chrille.
Driver du eller?
Jocke och Jonna är dom som ojat sig och drivit på, ljugit och spridit lögner och hållit igång elden.
Deras podd bekräftar det. Allt för att lyssnarna ska ömma för "stackars jocke" passande nog inför hans dokumentär om sin påhittade svåra barndom och tuffa liv, där familjen Berg utmålas som satan själv, i synnerhet modern.
Senaste påhittet, bup-papprena, bitch please. En idiot leder en annan idiot och förvränger och spånar loss...
Snacka om att ta saker ur kontext och medvetet förvränga och förändra "fakta"
Allt för att hålla lögnen vid liv.
Jockes livshistorier är inte trovärdiga, han har och fortsätter ljuga för att framställa sig som ett offer, en stackare som utnyttjats, tillomed av sin egen bror Chrippa, som han så lägligt bara ville hjälpa, under tiden han åtföljs av dokumentärfilmare för att visa ytterligare en version av sitt liv...vad kommer nästa dokumentär handla om om fem år? Vad har tillkommit då? Vad kommer mörkas, tystas ner?
Jag förstår att han mår dåligt, det är ju jobbigt att leva på en lögn. Pajas och Jonna spär på och förklarar tillsammans med Jonas, hur dåligt Jocke mår, han klarar ingenting, nu senaste året pga Chrippa och Linnea, o morsan såklart.
Jag lyssnar på podden, ser vad som läggs ut från masterbrain och ser familyfriendly vloggar samt medlöparnas videor, det kan inte sägas tydligare.
Det Jocke o Jonna påstår, är sprunget ur deras onda intentioner, för att sko sig själva på bekostnad av andra människor.
Podden har det hänvisasts till, gång på gång.
Jocke och Jonna har tillsammans med Jonas beskrivit hur dom gått över alla gränser för vad som är tillåtet för att rättfärdiga att dom förstör andra människors liv.
Vad driver dom? Likes, tittar och lyssnarsiffror, pengar. Pengar och status.
Jag såg att sekten haft möte, grillfest hos anjo.
Jocke, Anjo o Rask.
Tre nära vänner som själva försöker driva med det faktum att dom är en sekt. Småglinen tror på dom, andra som känner till historien, ser mönstret och vet sanningen.
En dag vänder det och karma kommer bita dom i arslet.