2024-07-18, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Vad hjälper det när ryssarna bombar ställverk och annat?

Till vintern kommer ni ryssar inte kunna bomba något. Den kapaciteten kommer vara borta
Citera
2024-07-18, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massajen
På A svar jag att man inte kommer undan hårda fakta genom att vifta med klyschor på låtsasengelska. Debatten skulle må mycket bättre av fler historiska referenser för att folk ska få perspektiv på samtiden.

På B svarar jag att jag inte inställer mig vid fronten eftersom jag vill verka för fred, förhandling och nedrustning.

Fast A är ju just det ni ryssar ägnar er åt. Ni påstår låtsassaker gång efter gång , utan några som helst bevis, och vägrar se det alla andra ser
Citera
2024-07-18, 21:07
Medlem
Silfverryggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VizslaSilver
Fast A är ju just det ni ryssar ägnar er åt

Och B funkar inte så länge det finns skurkstater som tror att "might is right". Såsom ryssen, kinesen, jänkaren, mullorna eller uschrael samt en stort gäng terrorgrupper såsom hirsbollarna, skinkarslerna i ham-as, isis, al-quaida och talla-på-bananer.
Citera
2024-07-18, 21:24
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
På A svar jag att man inte kommer undan hårda fakta genom att vifta med klyschor på låtsasengelska. Debatten skulle må mycket bättre av fler historiska referenser för att folk ska få perspektiv på samtiden.

På B svarar jag att jag inte inställer mig vid fronten eftersom jag vill verka för fred, förhandling och nedrustning.
Hårda fakta? Du kör klassiskt slödderprat signerat Kreml för att vifta undan det enkla faktumet att Kreml mördade ett helt plan fyllt med civila. Ett patetiskt grepp att peka finger på någon annan, som om det skulle kännas bättre för de anhöriga men det är ganska talande för hur usla ni Kreml-botar är.

Och sen att du skulle verka för fred och förhandling är också en punkt i trollmanualen förutom den relevanta detaljen att du stödjer och propagerar för att Ryssland ska få utplåna Ukraina och annektera landet. Det är precis ingen som går på dina infantila lögner. Eller vill du ha samma fred som jag eftersträvar, att Ryssland kryper tillbaka till sitt eget land och ger fan i andra länder? Tror inte det.
Citera
2024-07-18, 21:50
Medlem
Massajens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Hårda fakta? Du kör klassiskt slödderprat signerat Kreml för att vifta undan det enkla faktumet att Kreml mördade ett helt plan fyllt med civila. Ett patetiskt grepp att peka finger på någon annan, som om det skulle kännas bättre för de anhöriga men det är ganska talande för hur usla ni Kreml-botar är.

Och sen att du skulle verka för fred och förhandling är också en punkt i trollmanualen förutom den relevanta detaljen att du stödjer och propagerar för att Ryssland ska få utplåna Ukraina och annektera landet. Det är precis ingen som går på dina infantila lögner. Eller vill du ha samma fred som jag eftersträvar, att Ryssland kryper tillbaka till sitt eget land och ger fan i andra länder? Tror inte det.
Finns inget i mitt inlägg som inte är fakta som är lätt att belägga. Själv har du inget annat än tillmälen att komma med utan hamnar på samma nivå som forumets fjortisar och börjar svamla om troll.

En seriös mer objektiv bedömare synpunkter på kriget nämligen Merkls tidigare militäre rådgivare kan man läsa BT

https://www.berliner-zeitung.de/politik-gesellschaft/erich-vad-im-interview-ueber-das-schicksal-der-ukraine-wird-in-washington-und-moskau-entschieden-li. 2185298
Citera
2024-07-18, 22:00
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Finns inget i mitt inlägg som inte är fakta som är lätt att belägga. Själv har du inget annat än tillmälen att komma med utan hamnar på samma nivå som forumets fjortisar och börjar svamla om troll.

En seriös mer objektiv bedömare synpunkter på kriget nämligen Merkls tidigare militäre rådgivare kan man läsa BT

https://www.berliner-zeitung.de/politik-gesellschaft/erich-vad-im-interview-ueber-das-schicksal-der-ukraine-wird-in-washington-und-moskau-entschieden-li. 2185298
Vad är det ens för fakta du kommer med? Och en artikel på tyska som rör vadå? Fattar du inte själv hur undermåligt du argumenterar?

Troll är en bra benämning på er som argumenterar utifrån ett fast manus från Kreml och på dig blir det bingo då du inte avviker från manus det minsta. Du är väldigt förutsägbar tom.
Citera
2024-07-18, 22:07
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Om du är mot fred, vad gör du då här? Varför sätter du inte ut egna röven vid fronten?

Har Ukraina begärt utländsk trupp?
Den har jag missat.
Kan inte du länka till detta.
Citera
2024-07-18, 23:21
Medlem
Ograsts avatar
En av världens största oljeproducenter förlänger alltså sitt exportförbud mot bensin! Det här beror bland annat på drönarattackerna mot raffinaderier.

https://www.reuters.com/business/energy/russia-may-reinstate-gasoline-export-ban-august-if-shortages-worsen-deputy-pm-2024-07-15/
Citera
2024-07-18, 23:28
Medlem
Kycklingtasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ograst
En av världens största oljeproducenter förlänger alltså sitt exportförbud mot bensin! Det här beror bland annat på drönarattackerna mot raffinaderier.

https://www.reuters.com/business/energy/russia-may-reinstate-gasoline-export-ban-august-if-shortages-worsen-deputy-pm-2024-07-15/

Nja. Kan (might) komma att återinföra restriktioner på exporten, restriktioner som upphävdes i maj.
Citera
2024-07-18, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Och sverige gick över gränsen till afghanistan som var ett suveränt land. Getknullarna i nattlinne gav svennebanan på nöten och tog tillbaka landet så sluta va så mallig. Gråter du för att sverige invaderade afganistan också eller är det bara ukraina som räknas?
Cypern då? Ockuperat sen 70-talet?
Är det inte dags att sluta böla om dessa före detta sovjetdistrikt långt bort åt helvete?
Du har glömt alla andra invasioner så kanske dags o glömma denna med?

Det ligger ett land mellan oss och Ukraina. Hur får du det till att vara långt bort åt helvete?
Citera
2024-07-18, 23:51
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
https://responsiblestatecraft.org/foreign-fighters-ukraine/

Som framgår förefaller utländska frivilliga inte möta några hinder.

Möter utländska några hinder i Ryssland?

Begära, får.du för övrigt ta och reda ut vad dess innebörd betyder.

Suck vad patetiskt. Finns en del ärthjärnor i denna tråd som inte tänker.

Epic. A Ukrainian Bradley M2A2
IFV from the 47th mechanized brigade mowing down a Russian assault group with its 25mm Bushmaster gun

https://t.me/noel_reports/14366
Senast redigerad av CanisMinor 2024-07-18 kl. 23:55.
Citera
2024-07-19, 00:01
Medlem
Kycklingtasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torppet
Källan är märklig och felaktig.
Det kända är Ukrainas dödande av journalister.
Och de många som sitter i ryska fängelser för sina åsikters skull är färre än i USA.
Källor till dessa ”kända” fakta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in