2024-07-18, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Och varför skulle inte Jullan kunna ha ett större roll i det hela?
Jag menar hon är den svartsjuka ex-flickvännen som blev dumpad av en Blondie när hon hade förhoppningar att hon skulle få Kräftan tillbaka och de skulle vara en familj igen.

Du tror inte att svartsjuka kan ha en roll i det hela? Jag menar L har ju själv sagt att Jullan inte slutar höra av sig till dem (ej ordagrant)

Det skickades ett inte så trevligt sms vid ett tillfälle från Jullans telefonnummer till Ls syrra och Jullan förstod helt plötsligt ingenting. Jullan är nyligen dömd för dataintrång.
Jullan hade tillgång till surfplattan med samtliga konversationer etc eftersom den var inloggad på iCloud så kunde hon vara behjälplig med att fota av och skicka vidare.
Verkar vara återkommande att Jullan dyker upp så fort det sker märkliga saker i meddelanden.
Jullan hade även kontakter gällande Kingdom Centre och kunde glatt dela med sig av all information. Det var ju en tjej som brukar hänga på Jullans Tiktoks som var en av kontakterna.

Jag spånar lite.
Kan det ha varit så att svartsjukan tog över och planen var att ge sig fan på att L ska se dålig ut så att Kräftan kommer tillbaka?

Såklart Julia har en stor roll i de hela, det har hon ju erkänt själv att hon har spelat på båda sidorna, hennes egna ord.
Svartsjuka kan ju få en person att göra dom mest konstiga sakerna.
Men hon har ju också blivit extremt jäkla sårad av Chrippa.
Citera
2024-07-18, 18:24
Medlem
BlickKakaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Han sa att han var tvungen att åka hem och jobba för han kunde inte streama därifrån.
Men man vet aldrig med honom vad som är sanning och inte.

Eller att ingen bryr sig så mkt om dessa seriefigurer längre, och då skapar de lite mystik med att ta bort varandra på instagram..
Citera
2024-07-18, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlickKakao
Eller att ingen bryr sig så mkt om dessa seriefigurer längre, och då skapar de lite mystik med att ta bort varandra på instagram..

Det har ju hänt förr så det är lätt att dra den slutsatsen. För ett kort tag sedan frågade han Linnéa när de skulle till barnmorskan och hon svarade kl 14 men jag kommer inte ihåg vilken dag det gällde. Nu följer de inte varandra.
Var barnmorskesnacket ytterligare en lögn tro?
Citera
2024-07-18, 18:51
Medlem
Citat:
Det blev väldigt tyst om den av någon anledning.
Jag försöker få ihop den där dagen som inte riktigt går ihop.
Med tanke på att han satt och knappade på datorn från där 9-10 tiden och ända fram till polisen kom så ska de båda ha hunnit prata med deras anhöriga i telefon och bråkat med varandra.
L skickar vid 13.07 till sin kompis från din Apple Watch. Att det är bråk och att han har tagit hennes mobil.

Vid 13.30-tiden skickar Kräftan meddelande till Jocke (?) om att L skulle hitta på att han våldtagit henne, låst in henne, misshandlat henne.
Kort därefter blir han gripen.

Kräftan om händelsen:
Jag hade bokat en resa till Barcelona, så jag sa till henne att resan inte blir av på grund av att
jag ville lämna relationen. Hon blev upprörd och började då skrika. Det var det som hände.
Någonstans där ringe hon polisen.
Det är det enda jag kan berätta. Jag ville lämna relationen och hon gillade inte läget. Jag hade
skrivit ett SMS till min storebror 10 min innan polisen kom att hon skulle göra allting för att
jag skulle förlora allt då jag ville lämna relationen.

En fullspäckad dag den 29 december utifrån deras egna berättelser.

Var det samma dag som Linnea skulle tagit hans mobil? Den som låg på laddning vid något fönster och vi fick ta del av det inspelade tillfället där han gastade och skrek och hon skrek tillbaka att hon inte tagit den.
Men som av en händelse hamnade hos Anahit i Linnéas händer.
Citera
2024-07-18, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Var det samma dag som Linnea skulle tagit hans mobil? Den som låg på laddning vid något fönster och vi fick ta del av det inspelade tillfället där han gastade och skrek och hon skrek tillbaka att hon inte tagit den.
Ja. Då hon enligt uppgifter gömt den i trosorna för att sen dra till Anahit med den.
Citera
2024-07-18, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Såklart Julia har en stor roll i de hela, det har hon ju erkänt själv att hon har spelat på båda sidorna, hennes egna ord.
Svartsjuka kan ju få en person att göra dom mest konstiga sakerna.
Men hon har ju också blivit extremt jäkla sårad av Chrippa.

Lite vad jag är inne på.

Kräftan påstår att sms som ska ha skickats av L den 29 december till både som pappa och till Jocke är raderade på iPhone mini, men att de fanns kvar i hans Apple Watch.
Rätta mig om jag har fel, men det raderas väl på alla enheter som är synkroniserade?
Dvs han har då 3 enheter som är synkade. Två mobiltelefoner i hans ägo och en ipad som det datumet är hemma hos Jullan.

Till pappan ska det ha skickats ett sms på morgonen att han vill vara med L, sen ett vid 12.32 till Jocke som Kräftan påstår inte är från honom. Utan att det ska ha skickats från L via hans nummer.
Kanalen raderades vid 9-tiden (?)
Ingenstans nämns detta i Kräftans förhör att någon skickar de här smsen från hans imessage.

Planen var väl att Kräftan bara kvällen innan skulle gå tillbaka till Jullan. Kan det ha varit så att Jullan sitter och väntar på sin prins, och svartsjuk som hon är följer hon smsen via ipaden som hon har. Men det slår slint när Kräftan helt plötsligt vänder och vill vara med L och Jullan ser detta och droppen rann över?

Jag bara spånar lite då Kräftan och L verkar ha haft fullt upp den dagen.

Jag har för mig att Anahit menade att deklarationen skulle ha gjort i det natten? Eller dagarna innan?
Citera
2024-07-18, 19:41
Medlem
Citat:

Kräftan säger att telefonen försvann natten mellan 28 och 29 december. Vid 9 tiden ska kanalen ha raderats och i inspelningen som finns så hör man hur han knapprar järnet på datorn och ska skicka en kod till L för att logga in.
Citera
2024-07-18, 19:55
Avslutad
Gå inte i fällan ang att de avföljt varandra, troligtvis bara för att dramat ska vakna till liv igen.
Citera
2024-07-18, 19:56
Medlem
Citat:
Kräftan säger att telefonen försvann natten mellan 28 och 29 december. Vid 9 tiden ska kanalen ha raderats och i inspelningen som finns så hör man hur han knapprar järnet på datorn och ska skicka en kod till L för att logga in.

Så natt mot den 29 försvann hans telefon. Den 29 tog han Linnéas telefon.

Den 29 skulle han skicka kod till Linnéas telefon. Frågan är om han tog den innan eller efter han skulle försöka återskapa kontot via Linnéas telefon.
Var Linnéa med på att försöka återskapa kontot eller behövde han ta hennes telefon då hon inte samarbetade?

Oavsett bevisar det ju att det är hennes telefon som är kopplat till kontot. Inte någon annans som det har försökt att påvisas i denna tråd längre tillbaka baserat på de sista två siffrorna i telefonnumret.
Citera
2024-07-18, 20:18
Avstängd
Snusfris avatar
Att folk orkar engagera sig i vad horan och idioten fortfarande sysslar med. Vem bryr sig? Anledningen till att dom fortfarande håller sig ovanför vattenytan är pga er.
Citera
2024-07-18, 20:22
Medlem
Citat:
Så natt mot den 29 försvann hans telefon. Den 29 tog han Linnéas telefon.

Den 29 skulle han skicka kod till Linnéas telefon. Frågan är om han tog den innan eller efter han skulle försöka återskapa kontot via Linnéas telefon.
Var Linnéa med på att försöka återskapa kontot eller behövde han ta hennes telefon då hon inte samarbetade?

Oavsett bevisar det ju att det är hennes telefon som är kopplat till kontot. Inte någon annans som det har försökt att påvisas i denna tråd längre tillbaka baserat på de sista två siffrorna i telefonnumret.

Finns en skärmdump på numret, dock bara blurrat på ett ställe där det står skicka till ditt betrodda nummer.
Han hade ju blivit utsatt för "hackningsförsök" några dagar tidigare om jag inte minns fel, och han sa även då i en video att han hade ordnat med tvåfaktorsautentisering.
Det är ju han som lagt till det i så fall.
Därför säger han väl att hon ska ge honom koden. Men kanalen är väl då redan raderad. Mystiskt nog kunde han få tillbaka sina andra sociala medier bara efter några dagar.
Hur gick det till?

Men surfplattan är en betrodd enhet och ständigt inloggad på iCloud, Apple-id och allt vad det heter. Där behövs väl bara ett par klick så kan det orsaka en väldans oreda.
Sen kan man väl ha samma BankID till ett par stycken av sina olika enheter. 2-3 stycken.

Tänkte på deklarationen där.
Den påstås ha gjorts när Kräftan sov och med ansiktsigenkänning, det krävs öppna ögon för det, så hon måste ha öppnat hans ögon med sina fingrar för att kunna logga in och stuva om i deklarationen i alla steg och fält som ska fyllas i och sen spara så att man får en kvittens.
Han hade fått och lagt sig efter en sms konversation med Jocke natten innan och det är ju då brottet ska ha begåtts.
Citera
2024-07-18, 20:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Snusfri
Att folk orkar engagera sig i vad horan och idioten fortfarande sysslar med. Vem bryr sig? Anledningen till att dom fortfarande håller sig ovanför vattenytan är pga er.

Håller med dig och ångrar att jag ens skrev något i denna tråden nyss, även om det var för att göra motsatt effekt-ingen reaktion.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in