2024-07-18, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av globe0
Jag vill faktiskt lämna. Är det en dum ide att sluta jobbet, sälja allt man har och bara lämna? Utan någon plan?
Du bör ju ha någon sorts ekonomisk lösning. Kanske börja studera på någon annan ort?
Citera
2024-07-18, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matarakka
Du har kontakt med vården. Får du den hjälp du vill ha? Är du tydlig med vad du behöver hjälp med för att orka vardagen?

Jag får inte i närheten av den vård jag vill ha eller behöver. Väntetiderna är även orimliga. En gång fick jag vänta i 8 månader, inställda tider men ändå... annars är det normalt med 1-3 månader mellan varje möte. Ska jag testa mig för ADD för att få en kickstart i mitt liv så måste jag nog vänta i minst 2 år. Detta är en av anledningarna till varför jag känner hopplöshet.
Citera
2024-07-18, 09:08
Medlem
Citat:
Jag tror att jag är för feg för att officiellt bara lämna allt & alla. Samtidigt lider jag när jag står med en fot på vardera planhalva. Jag är vekligen kluven. Jag ogillar dem men samtidigt är det mina föräldrar.... du förstår säkert hur jag menar. Jag känner mig låst.

Jag vill lämna, problemet är bara vad jag ska göra i ett annat land, jag har tyvärr ingen utbildning och är allt för lat och deprimerad för att lära mig något nytt. Jag tror att jag lider av ADD men vården vägrar testa mig, jag förstår inte detta. Jag kan inte komma till skott med nånting i mitt liv, dem hänvisar till min depression och ptsd...

1. Jag klarar mig eftersom jag inte spenderar på något annan än mat. Sjukskriven pga mitt tillstånd. Jag vet inte hur länge jag kan forstätta sjukskriva mig, blir jag nekad så slutar jag bara jobba, orkar inte just nu.
2. Bor själv
3. Nej, aldrig, jag är fast i hemmet
4. Ja

Jag vet inte... ska jag vara ärlig så vill jag bara försvinna. Vad det nu innebär. Det känns som om jag balanserar på en väldigt tunn lina just nu.
Vilket ansvar tycker du själv att du har för situationen du är i nu? Vilka drömmar har du om framtiden om du tillåter dig själv att se framåt.
Hur ska du nå ditt?
Citera
2024-07-18, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av byrokrat
Du bör ju ha någon sorts ekonomisk lösning. Kanske börja studera på någon annan ort?

Jag har ett okej sparande det är nog det enda positiva i mitt liv men vad betyder det egentligen utan allt det andra man behöver för att må bra. Om jag skulle lämna till ett billigt land utan någon plan skulle jag nog klara mig i några år. Kanske jag bara ska dra.
Citera
2024-07-18, 09:10
Medlem
Citat:
Jag är i en knivig sits där jag lider av djup depression och PTSD, främst i familjen. Jag blir tyst och tillbakadragen så fort jag är i närheten av en familjemedlem. Det finns liksom ingenting där längre, inga känslor, ingen kärlek. Dem försöker hålla det vid liv men det är omöjligt. För mycket trauma från barndomen. Jag har två systrar och en bror, men endast lite halv kontakt med den ena systern. Några sms av och till... önskar att det också slutade, vad är poängen. Det är så ogenuint.

Sanningen är att vi är en svag familj med två svaga ledare i fronten, mina föräldrar. Dem har misslyckats på alla sätt och vis och skadan är tyvärr redan skedd. Mina syskon är också hemska individer. Negativa. Spydiga, hämndlysta. Det är en otroligt negativ atmosfär och omgivning. Jag kan med handen på hjärtat säga att jag känner noll kärlek eller känslor till dessa individer. Det känns som om dem har gjort allt dem kan för att förstöra mig. Jag är yngst i familjen. I min uppväxt har jag blivit retad, hånad, mobbad och nekad allt som går. Fick inte leka med vänner, fick inte ens träffa tjejer eller resa någonstans, inte ens efter studenten. Motståndet har varit enormt.

Idag är jag en kall och ointressant person. Min blick är liksom... tom. Livet har runnit ur mig och det känns verkligen. Jag får nästan skuldkänslor när jag handlar i mataffären och kassörskan försöker vara trevlig och hälsa, jag kan knappt hälsa tillbaka. Det är verkligen hemskt, hatar att vara såhär. Det fanns en tid när jag hade liv och energi i mig... en låga... den lågan är tyvärr släckt.

Jag vet inte riktigt poängen med tråden jag vill bara skriva av mig jag har ingen att prata med i mitt liv, verkligen ingen. Jag sitter framför datorn från morgon till morgon, sover oregelbundet och har ingen rutin överhuvudtaget. Spelar spel men inte ens det biter på mig längre. Vet inte hur länge jag kan fortsätta, stressar inte så mycket över det dock. Tar det slut så tar det slut.

Är det någon som känner igen sig eller har några tips? Familjen är bara att glömma, hur går man vidare?

1. GÅ en yrkesutbildning
2.skaffa ett jobb
3. Flytta ut FÖR I HELVETE.
Citera
2024-07-18, 09:12
Medlem
Citat:
Jag får inte i närheten av den vård jag vill ha eller behöver. Väntetiderna är även orimliga. En gång fick jag vänta i 8 månader, inställda tider men ändå... annars är det normalt med 1-3 månader mellan varje möte. Ska jag testa mig för ADD för att få en kickstart i mitt liv så måste jag nog vänta i minst 2 år. Detta är en av anledningarna till varför jag känner hopplöshet.
Hur ser en vanlig dag ut i ditt liv?
Citera
2024-07-18, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Vilket ansvar tycker du själv att du har för situationen du är i nu? Vilka drömmar har du om framtiden om du tillåter dig själv att se framåt.
Hur ska du nå ditt?

Jag har drömmar om att må bra, ha ett jobb som jag vill gå till, en partner att komma hem till. Just nu känns det som en omöjlighet. Problemet är att jag har en så dålig självbild och självförtroende så dessa drömmar förblir tyvärr bara drömmar. Jag har gett upp att finna en partner, jag hatar mig själv, mitt utseende, allt.

Du hör vilken hopplös situation jag är i. Nu känner jag en kalldusch av skam. Jag skäms att ha tagit upp allt detta med er eftersom det känns som att ni försöker hjälpa men jag bara pushar er tillbaka. Hatar det och det är inte meningen. Det är så att jag är negativ helt enkelt, jag behöver komma ur detta på något sätt...
Citera
2024-07-18, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matarakka
Hur ser en vanlig dag ut i ditt liv?
vaknar
äter två mackor framför datorn
sitter framför datorn tills jag blir hungrig
äter något
tillbaka till datorn
sover igen

nu har jag varit vaken hela natten till exempel och tänkte sova snart... kommer missa hela dagen igen, inte för att jag går ut, men ändå
Citera
2024-07-18, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drink40s
1. GÅ en yrkesutbildning
2.skaffa ett jobb
3. Flytta ut FÖR I HELVETE.

En yrkesutbildning kanske hade varit något, men då måste man väl flytta och allt sånt, eller kan man göra det online? Samtidigt sitter jag framför datorn och ser hur folk tjänar miljontals med kronor på att göra konstiga saker, på youtube till exempel. Det känns så konstigt att jobba 160 timmar i månaden för att tjäna en lön som inte går så långt. Detta är en tanke som har orsakat lidande hos mig. Finner liksom inte meningen med att jobba ett normalt jobb. Jag har skött jobbet fram tills nu utan problem ska tilläggas men börjar tröttna på hela grejen, oavsett jobb antar jag.
Citera
2024-07-18, 09:22
Medlem
Citat:
vaknar
äter två mackor framför datorn
sitter framför datorn tills jag blir hungrig
äter något
tillbaka till datorn
sover igen

nu har jag varit vaken hela natten till exempel och tänkte sova snart... kommer missa hela dagen igen, inte för att jag går ut, men ändå
OK, bra! Ta igen sömnen, skriv igen när du vaknat så fortsätter vi.
Citera
2024-07-18, 09:23
Medlem
Citat:
En yrkesutbildning kanske hade varit något, men då måste man väl flytta och allt sånt, eller kan man göra det online? Samtidigt sitter jag framför datorn och ser hur folk tjänar miljontals med kronor på att göra konstiga saker, på youtube till exempel. Det känns så konstigt att jobba 160 timmar i månaden för att tjäna en lön som inte går så långt. Detta är en tanke som har orsakat lidande hos mig. Finner liksom inte meningen med att jobba ett normalt jobb. Jag har skött jobbet fram tills nu utan problem ska tilläggas men börjar tröttna på hela grejen, oavsett jobb antar jag.

Men vänta du har ett jobb?
Flytta då va är problemet.
Bo inneboende hos nån för typ 2000 3000 isch allt är ju bättre än o bo me sådär.
Ja asså meningen med o jobba är ju att du inte behöver bo hos nån person du inte vill bo hos. Var det inte de som var problemet?
Citera
2024-07-18, 09:24
Medlem
Asensgammaldagss avatar
Citat:
Hur finner jag orken att ta mig till gymmet... jag undviker andra människor helst

Ja

Endast Jesus kärlek kan ersätta den du inte fick från familjen. Träning kan funka tillfälligt med är ingen långsiktig lösning. Vården bryr sig inte som du kanske märkt. Ditt främsta hopp finns i att ödmjuka dig inför Herren och få känna värmen och gemenskapen bland kristna bröder och systrar i en bra församling. Synden leder alltid till döden och det är där du kommer hamna. Lättja och självömkan är närbesläktade synder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in