2024-07-17, 20:53
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nitromethane
Dom ser inte kriminella ut, nehej men göra legala affärer i ett industriområde verkar inte heller riktigt normalt, ngt misstänkt dessutom om man har goda avsikter blir man sällan bara skjuten sådär, vakna nu

Det var ju det jag skrev, fast med andra ord.

Prova läs mitt inlägg igen, lite långsammare.
Citera
2024-07-17, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nitromethane
Dom ser inte kriminella ut, nehej men göra legala affärer i ett industriområde verkar inte heller riktigt normalt, ngt misstänkt dessutom om man har goda avsikter blir man sällan bara skjuten sådär, vakna nu

I nuläget finns inget som visar att de gjort några affärer,
de var här i syfte att hitta samarbetspartners el nya resmål.
De kunde ha kontaktat någon som driver Bed and Breakfast, för att locka engelskt folk
att besöka och bo på en fin hästgård på Österlen tex.
Troligast är att de lurats iväg av någon samvetslös person.
Engelska barnfamiljer skulle säkert trivas på skånsk bondgår,med gäss o kossor.
Tänker att det var något sådant de två männen tänkt sig.
Det lär framkomma vad deras planering var.
De kanske inte hade kontakt med någon, utan bara planlöst ville åka runt o se vad som fanns.
De har lurats el tvingats åka till platsen,där de mördats.
Citera
2024-07-17, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalleskaviargrabb
Tycker synd om deras anhöriga som aldrig kommer få någon upprätelse,
Med tanke på att världens sämsta poliskår vad gäller att lösa mord har tagit sig an fallet. (Malmöpolisen)
Malmös poliskår är mycket bra på att lösa brott. Bra folk,o bra åklagare överlag
Om du vill gny över motsatsen, så visar detta på din okunskap.
Citera
2024-07-17, 21:09
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
De kunde ha kontaktat någon som driver Bed and Breakfast, för att locka engelskt folk
De kanske inte hade kontakt med någon, utan bara planlöst ville åka runt o se vad som fanns.

Först och främst - om du spanar in deras instagram så är det inte små pittoreska B&B i Österlen eller motsvarande de jobbat med, utan större och exklusiva resorts.

För det andra så är det väldigt svårt att hitta ett motiv till dubbelmord om de var där på en genomresa till nån liten by i runt Simrishamn eller Åhus.

Varför någon skulle locka dem till platsen för att mörda dem, om de vore där på en resa för att finna mysiga hotell förstår jag inte.
Citera
2024-07-17, 21:11
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Jag tror på ett ganska snabbt gripande. Det brukar bli så nu för tiden. Man är inte så noga i mördarkretsar, mördandet klarar man alltid, sedan brukar det fallera.Trots att bilen och kropparna brändes har det nog lämnats spår så det räcker.
Citera
2024-07-17, 21:12
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes

Haha, eller hur. Kul skrivet

Det är ju faktiskt ganska osannolikt att de två araberna med dunkel bakgrund skulle ägna sig åt något brottsligt. Troligtvis två hedersknyfflar och djupt seriösa företagare i turistbranschen.
Citera
2024-07-17, 21:12
Medlem
midvintermorkers avatar
Lösningen på gåtan ligger nog i deras bakgrund. Förmodligen jobbade de för främmande makt och använde sin yrkesroll som reseagent som täckmantel.
Citera
2024-07-17, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Först och främst - om du spanar in deras instagram så är det inte små pittoreska B&B i Österlen eller motsvarande de jobbat med, utan större och exklusiva resorts.

För det andra så är det väldigt svårt att hitta ett motiv till dubbelmord om de var där på en genomresa till nån liten by i runt Simrishamn eller Åhus.

Varför någon skulle locka dem till platsen för att mörda dem, om de vore där på en resa för att finna mysiga hotell förstår jag inte.
Tror inte heller att konkurrensen inom stuguthyrning är
så stenhård att man skjuter skallen av eventuella "kollegor"
så snart de sätter foten i Malmö.
Någon typ av narkotikabetingat ärende är väl långt mera troligt.
Citera
2024-07-17, 21:21
Medlem
SIXTEN14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vatskebrist
Tror inte heller att konkurrensen inom stuguthyrning är
så stenhård att man skjuter skallen av eventuella "kollegor"
så snart de sätter foten i Malmö.
Någon typ av narkotikabetingat ärende är väl långt mera troligt.

Dom är ditlurade troligtvis.
Citera
2024-07-17, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QuidNovi
Om jag förstått det hela rätt så flög alltså de två männen från Heathrow till Kastrup, lördagen den 13/7. De hyrde bil på Kastrup, söndagen den 14/7 och kl 14 samma dag brinner bilen i Fosie Industriområde, Malmö.

Jag undrar om det framkommit var männen befunnit sig/gjort innan de hyrde bilen? De bör ju ha övernattat någonstans. Även iakttagelser från ev. hotell borde väl också vara av intresse, speciellt när det är en tredje man inblandad.
Blev också nyfiken när jag läste ditt inlägg, men läste lite och såg detta i theSun; ”It is believed they flew to Denmark on Sunday and rented a car at Copenhagen Kastrup airport.” Så alltså flög dom på söndagen således antagligen inget hotell
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Haha, eller hur. Kul skrivet
Det är ju faktiskt ganska osannolikt att de två araberna med dunkel bakgrund skulle ägna sig åt något brottsligt. Troligtvis två hedersknyfflar och djupt seriösa företagare i turistbranschen.
Vad är det för dunkel bakgrund du vet om som vi andra inte vet? Dela gärna med dig för annars har dom beskrivits såhär;
A family source told The Sun: "They are both nice, normal guys, everyone is shocked and waiting on news from Sweden."
They said that missing Juan is a family man who coaches kids' football in his North London community.
Sluta snacka så säkert om saker ni inte vet något om
Senast redigerad av skurresnurre 2024-07-17 kl. 21:32.
Citera
2024-07-17, 21:25
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SIXTEN14
Dom är ditlurade troligtvis.

Att de lurats till sin egen avrättning är väl ganska oomtvistat?

Vad vi diskuterar är vad de gjorde i Malmö överhuvudtaget. Alltså vad deras syfte med resan var. Jag är helt övertygad om att de var eller gjorde affärer med kriminella. Drogrelaterat känns som ganska troligt.
Citera
2024-07-17, 21:27
Medlem
Knarkaffärer som gått fel är min gissning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in